Bilder Falkenberg SM/SO 080921

Nu fattar jag inte jag är ju för fan alltid glad!

Till och med lite i går kväll. Jag fick i alla fall en yamaha keps :tummenupp

Yamaha är jävla bra motorn höll ju faktiskt nästan 160 mil :huvet

Nää, jag menar ju inte dig. Du är ju alltid glad trots en del motgångar.:tummenupp

Hej hopp!

Vilken kanonhelg! :tummenupp

Enklast att samla alla länkar på bilder över helgen på samma ställe så I hope you don´t minde!?

Jag kommer efter hand lägga upp mina bilder till beskådning här:
http://niklasostergren.zenfolio.com/f753061717

Fn. ligger 181st. uppe men det kommer fler succesivt (har närmare 2300 bilder att sortera/slänga/fippla med så ha tålamod!). :D

Uppdaterad 2008-09-23 Kl. 07:05

Senaste uppdateringarna:

125 Jr
125 GP
250 GP

Mvh!
// Niklas

Går det att använda dessa bilder på hemsidan? eller anta att du kanske vill ha en slant eller två...??

Last edited:
Söker bilder på #23 Rookie 600.
Vore kul att se hur kraschen såg ut från åskådarplats...
/Gröna Grodan

några pics....mitt minneskort krasha så losade alla pics från söndagen i stort sett.....kul sånt! :huvet

Bifogat

• DSC_2923.jpg
    DSC_2923.jpg
    191.7 KB · Visningar: 81
  • DSC_2925.jpg
    DSC_2925.jpg
    184.7 KB · Visningar: 63
  • DSC_3016.jpg
    DSC_3016.jpg
    183.3 KB · Visningar: 45
  • DSC_3484.jpg
    DSC_3484.jpg
    234 KB · Visningar: 49
  • DSC_3525.jpg
    DSC_3525.jpg
    202.9 KB · Visningar: 71
Jag får väl slänga in några bilder till( i den rätta tråden:tungan )

Mvh

Bifogat

• 22.jpg
    22.jpg
    123.2 KB · Visningar: 42
  • 21.jpg
    21.jpg
    137.7 KB · Visningar: 34
  • 20.jpg
    20.jpg
    171 KB · Visningar: 36
  • 19.jpg
    19.jpg
    137.6 KB · Visningar: 41
  • 18.jpg
    18.jpg
    141.2 KB · Visningar: 32
  • 17.jpg
    17.jpg
    144.4 KB · Visningar: 37
  • 16.jpg
    16.jpg
    143.1 KB · Visningar: 37
Tyvärr ingen mer :-(

Det stod en kvinna vid hörnet, insidan kurva 3, där ni kraschade vid händelsen. Dock oklart om kameran hennes var vänd snett bakåt, från där/så som hon stod. Vi andra var på "fel sida" kullen/vallen denna gången.

De bilder jag har är endast efter krachen och dem kan man inte dra några slutsatser av vad som hände/vem som gjorde vad/när och varför. Men man kommer völdigt långt med en dialog och rätt frågor till de inblandade! Sedan är det alltid "roligare" om man har det dokumenterat på bild eller film om inte annat när man sitte ri baren med polarna! :D

Mvh!
// Niklas

Det stod en kvinna vid hörnet, insidan kurva 3, där ni kraschade vid händelsen. Dock oklart om kameran hennes var vänd snett bakåt, från där/så som hon stod. Vi andra var på "fel sida" kullen/vallen denna gången.

De bilder jag har är endast efter krachen och dem kan man inte dra några slutsatser av vad som hände/vem som gjorde vad/när och varför. Men man kommer völdigt långt med en dialog och rätt frågor till de inblandade! Sedan är det alltid "roligare" om man har det dokumenterat på bild eller film om inte annat när man sitte ri baren med polarna! :D

Mvh!
// Niklas
Det var inte meningen att låta som att jag försökte peka fingrar på någon vållande, sorry. Det redde vi ut redan på däcksvallen, det var aldrig några sura miner.
Det var jag som highsidade, med Joakim precis bakom så han kunde inte direkt göra något... Så man får väl se mig som vållande... Men han sa att han trodde att han lyckats köra över min hoj, själv minns jag inget mer än ett evigt snurrande på asfalt gräs o sand. Och att jag fick en hoj i ryggen när jag stannat.
Vore kul att se hela cirkusnumret på bild, bara!

Riktigt fina bilder på hemsidan, för övrigt! Kommer att maila dig om lite bilder jag skulle vilja köpa.
/Patrik

Det var inte meningen att låta som att jag försökte peka fingrar på någon vållande, sorry. Det redde vi ut redan på däcksvallen, det var aldrig några sura miner.
Det var jag som highsidade, med Joakim precis bakom så han kunde inte direkt göra något... Så man får väl se mig som vållande... Men han sa att han trodde att han lyckats köra över min hoj, själv minns jag inget mer än ett evigt snurrande på asfalt gräs o sand. Och att jag fick en hoj i ryggen när jag stannat.
Vore kul att se hela cirkusnumret på bild, bara!

Riktigt fina bilder på hemsidan, för övrigt! Kommer att maila dig om lite bilder jag skulle vilja köpa.
/Patrik

Topp! Det var inte riktigt så jag menade heller, att det var frågan om att peka ut någon person utan mer i form av att försöka dra slutsatser av i detalj vad som orsakade din highside. Utan att läxa upp, för det är INTE min avsikt så kan ju det bero på flera olika orsaker och en bra utgångsfråga att ställa till sig själv är ofta:
- Vad gjorde jag annorlunda just denna gången jämfört med förra varvet jag körde just där? Gav gas tidigare? Gav gas kraftigare/mer? Lutade hojen mer? Eller förändrade jag många saker jämfört med varvet innan?

Nåja, du är lite hård mot dig själv (tycker jag :D ) när du säger att du nog var vållande även till Joakims krasch. Motfråga att ställa till Joakim (kanske ;-)). Hade han kunnat undvika att krascha om han antingen haft lite längre avstånd eller lekat i ett annat spår (företrädesvis innanför :D ). Eller var han just där precis på G att köra om dig?

Nåja, krascha på race händer ju och hör ju tyvärr till "spelet" emellanåt. Fast surt kan det vara ändå med tanke på alla pengar man lägger ut även om man INTE kraschar! Japp, jag har också tävlat fast det var många år sedan sist (körde sista året 1994) så jag vet vad det kostar fast det är attans kul! :tummenupp

Tack föresten för den positiva kritiken av bilderna! :tummenupp

Mvh!
// Niklas

Hänger ut några bilder jag mä:)

Bifogat

• är6.JPG
    är6.JPG
    147.8 KB · Visningar: 30
  • spyhäng.JPG
    spyhäng.JPG
    121.3 KB · Visningar: 41
  • spy.JPG
    spy.JPG
    110.3 KB · Visningar: 34
  • rille.JPG
    rille.JPG
    107.6 KB · Visningar: 34
  • moss.JPG
    moss.JPG
    171.4 KB · Visningar: 31
  • jorp.JPG
    jorp.JPG
    154 KB · Visningar: 30
  • häng.JPG
    häng.JPG
    106.8 KB · Visningar: 37
  • bmw.JPG
    bmw.JPG
    127.3 KB · Visningar: 41
Två till:)

Bifogat

• swed.JPG
    swed.JPG
    149.8 KB · Visningar: 33
  • hänga.JPG
    hänga.JPG
    139.9 KB · Visningar: 34
Guten morgen!

Sitter och glor på MotoGp och Ross 8:e VM-titel. Snabb grabb det där! :D

Hade tillgång till Internet på hotellet så jag har nu uppdaterat galleriet för 125Jr både kval och race (tyvärr endast ett fåtal bilder från racet :huvet ).

Övriga klasser som kvarstår kommer efter hand.

Mvh!
// Niklas

Back