Bilder BB-Glassplundringsrunda lör 5 juli 2003

22. Men, slutade tack och lov "bara" med en lätt dikeskänning, bl.a stukat styre, som Tom dock kraftfullt rättade till... :eek: Ta det "lagom" på okända vägar, ibland svänger det farligt mycket.

Bifogat

• 22.jpg
    22.jpg
    89.7 KB · Visningar: 595
23. Och till sist, framme vid BBs Kiosk på Muskö!

Bifogat

• 23.jpg
    23.jpg
    95.3 KB · Visningar: 594
24. BB: -"OK, dags plocka fram glass och kaffe!!" Nu är DOM här!

Bifogat

• 24.jpg
    24.jpg
    85.6 KB · Visningar: 591
25. Blev en smula kö, men vad gör det när solen skiner och glassen/kaffet är gott!?

Bifogat

• 25.jpg
    25.jpg
    94.1 KB · Visningar: 573
28. Inget större fel på utsikten! Är inget större fel på SommarTokholm!?

Bifogat

• 28.jpg
    28.jpg
    77.4 KB · Visningar: 535
29. Men, till slut blev det dags lämna BB till hennes Kiosk-öde och åka tillbaka mot storstaden, Ace Niki närmast kameran (Och BB i spegelglaset... )

Bifogat

• 29.jpg
    29.jpg
    89.6 KB · Visningar: 547
30. -"OK, då tar vi och skitar ner hojarna i tunneln igen...."

Bifogat

• 30.jpg
    30.jpg
    89 KB · Visningar: 517
31. Efter några irrfärder via Ösmo, Grödby, Slingerbulten, så var det dags säga "Hej då" vid Lida.

Bifogat

• 31.jpg
    31.jpg
    83.7 KB · Visningar: 513
Hmm

Verkar som det alltid e ngn som går omkull när ni åker ju!
Åker ni tokigt snabbt eller är det bara grönisar som inte e vana vid tempot och stressar och på så sätt åker av vägen?

32. "Kenta". Thats all folks, eller vad man brukar säga.... Men varför stod jP vid sidan av Huddingevägen lite senare, SOPPATORSK!?!? :D ;) :confused:

Bifogat

• 32.jpg
    32.jpg
    96.4 KB · Visningar: 505
Re: Hmm

Monster skrev:
Verkar som det alltid e ngn som går omkull när ni åker ju!
Åker ni tokigt snabbt eller är det bara grönisar som inte e vana vid tempot och stressar och på så sätt åker av vägen?

Nope, är inte "alltid" någon/några som går omkull, har varit många gemensamma "Sporthoj.Com-rundor" där det inte varit en endaste hoj i diket, trots högre tempo än idag, och skulle tro att "forumfolk" varit ute på många diverse andra/oannonserade rundor där det gått OK!

Är tyvärr en hel del folk som ramlar ner i diket när dom är på sina egna rundor/eller med sin hojklubb, men är inget man slänger upp en tråd om på något forum om, så det syns inte någonstans, medans jag/vi vid forumrundor inte "mörkar"/inte visar/säger om något gått snett, bättre vara öppen så får kanske någon en tankeställare.... ;)

Grejen med "öppna rundor" är att det blir en salig mix av hojar/erfarenhet, brukar fungera hyfsat, men går tyvärr fel ibland, kan bara tacka och buga då ingen blivit allvarligt skadad vid någon runda jag hållit i, varken via forumet eller klubben jag kör med annars.

/B

För mig var det första gången jag hängde med på en runda. Jag tyckte det lite fort ibland (inte föööör fort dock) på kurviga vägar men det berodde nog på att jag inte alls kan vägen och är ovan hojjen som jag köpte för ett par dar sen. Jag kände mig aldrig tvingad att gasa mer än nödvändigt dock. Jag hade läst den där "stickyn" ang. att köra i grupp och hade ganska bra hum om hur det funkade. Dom "oskrivna" lagarna funkar ju bra. Ingen blir lämnad på efterkälken och tycker man att det går för fort är det bara att ta det lugnt, vinka förbi bakomvarande och köra sitt egna tempo. Benkar och alla väntar ju sympatiskt in gruppen titt som tätt. Att det klotas har inte med Sporthoj.com Benkar eller nån anna att göra. En olycka händer ju som sagt var lätt. Och vi var ca 30 hojjar som åkte. Jag tyckte att det hela leddes på ett ansvarsfullt och bra sett. Hänsyn togs vid småbyar, 30-50 sträckor osv. Det var absolut inga galenskaper nånstans. Jättebra jobb Benkar. Hoppas att det blir en tur snart igen!!!!

Tyckte det var en tokskön dagstur "Lagom" tempo även om det var betydligt lägre (så även jag orkade följa "snabbagruppen" denna gången Benkar) än förra gången jag var ute på strapats med Benkar mfl mfl.

Tack BB för riktigt goda glassar och tacka din kollega (Den blonda saken) för alla 14L vatten jag fick av henne.

Hoppas stöta på er igen på nån trevlig väg inom en snar framtid.

3-vliga bilder. :) Guuu vad jag vill ha egen hoj. =( (och lite körkort
eller alltid tillgänglig handledare ;) )

Den där kiosken måste ju få lagom uppsving denna sommaren. :)
Helt plötsligt är glassförsäljningen 4-dubblad, men bara när
BB jobbar... hmmm

Ett minne från dagen är vid bild 29 när alla drog igång snurran samtidigt. Skön musik för ett motoröra.
Några av motarderna lät ju halvskapligt =)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back