"Bilddöpning"?

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
On G
Varenda bild som ja lägger upp på nätet skriver jag dit hemside adressen på. Det tar en jääävla tid, så jag undrar om det inte finns något program som man kan ange vart märkningen ska vara och sen automatiskt gör så på varje bild.

Sen undrar jag också om det finns något program som gör om flera bilder till en angiven size (type 1024x748) på samma gång. Även detta är ju otroligt tråkigt och tidskrävande.

Vore guld om någon lyckades förstå min beskrivning och har en lösning på problemet!

FolkE skrev:
Varenda bild som ja lägger upp på nätet skriver jag dit hemside adressen på. Det tar en jääävla tid, så jag undrar om det inte finns något program som man kan ange vart märkningen ska vara och sen automatiskt gör så på varje bild.

Sen undrar jag också om det finns något program som gör om flera bilder till en angiven size (type 1024x748) på samma gång. Även detta är ju otroligt tråkigt och tidskrävande.

Vore guld om någon lyckades förstå min beskrivning och har en lösning på problemet!

Sitter du och pillar med ps? ta och läs upp dig om "macro" Inte riktigt den batch-funktionen du söker men väldigt smidigt.

DumDum skrev:
Sitter du och pillar med ps? ta och läs upp dig om "macro" Inte riktigt den batch-funktionen du söker men väldigt smidigt.

Nja ja sitter i psp 7.0, tycker ps verkar så segt..

"ACDSee 5.0" Använder jag för att göra likadana förändringar på en stor mängd bilder. Tror även det finns funktion för att lägga in signatur på bilderna etc. Resize:a är väl den funktion jag själv använder mest.

/Daniel

Finns ett program som heter ImageResizerPowertoy som gör att man kan högerklicka på bilder och välja resize. Funkar även på flera bilder samtidigt. Väldigt smidigt.

Kan skicka det via msn om du vill ha det.
gasoline_boy@hotmail.com

//kaZmur @ unke_b's konto

tack för hjälpen! nu har ett av problemen löst sig, i acdsee går det hur lätt som hellst att ändra storleken på flera bilder i taget. Nu är det bara det där med märkningen, det ska gå där också men jag lyckas inte få till det. Nån som vet att det funkar eller har något annat tips?

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo