"Bilddöpning"?

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Tyresö
Hoj
On G
Varenda bild som ja lägger upp på nätet skriver jag dit hemside adressen på. Det tar en jääävla tid, så jag undrar om det inte finns något program som man kan ange vart märkningen ska vara och sen automatiskt gör så på varje bild.

Sen undrar jag också om det finns något program som gör om flera bilder till en angiven size (type 1024x748) på samma gång. Även detta är ju otroligt tråkigt och tidskrävande.

Vore guld om någon lyckades förstå min beskrivning och har en lösning på problemet!
 
FolkE skrev:
Varenda bild som ja lägger upp på nätet skriver jag dit hemside adressen på. Det tar en jääävla tid, så jag undrar om det inte finns något program som man kan ange vart märkningen ska vara och sen automatiskt gör så på varje bild.

Sen undrar jag också om det finns något program som gör om flera bilder till en angiven size (type 1024x748) på samma gång. Även detta är ju otroligt tråkigt och tidskrävande.

Vore guld om någon lyckades förstå min beskrivning och har en lösning på problemet!


Sitter du och pillar med ps? ta och läs upp dig om "macro" Inte riktigt den batch-funktionen du söker men väldigt smidigt.
 
DumDum skrev:
Sitter du och pillar med ps? ta och läs upp dig om "macro" Inte riktigt den batch-funktionen du söker men väldigt smidigt.

Nja ja sitter i psp 7.0, tycker ps verkar så segt..
 
"ACDSee 5.0" Använder jag för att göra likadana förändringar på en stor mängd bilder. Tror även det finns funktion för att lägga in signatur på bilderna etc. Resize:a är väl den funktion jag själv använder mest.

/Daniel
 
Finns ett program som heter ImageResizerPowertoy som gör att man kan högerklicka på bilder och välja resize. Funkar även på flera bilder samtidigt. Väldigt smidigt.

Kan skicka det via msn om du vill ha det.
gasoline_boy@hotmail.com

//kaZmur @ unke_b's konto
 
tack för hjälpen! nu har ett av problemen löst sig, i acdsee går det hur lätt som hellst att ändra storleken på flera bilder i taget. Nu är det bara det där med märkningen, det ska gå där också men jag lyckas inte få till det. Nån som vet att det funkar eller har något annat tips?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top