Bilda mcklubb?

Bikerbitch skrev:
Givetvis är alla välkommna. Oavsett vad man kör, vad man inte kör, hur gammal man är eller var man bor.

Chicken mc? Vi ska ju ha ett ASBALLT namn ju :) Vad är ni för ena då i den klubben?

sporthoj.com som namn på en klubb, går bort tycker jag..
Alla hänger faktiskt inte bara på sporthoj och tänkt om folk med glidare vill va med. Eller vi, som kör gamla sporthojar ;)

Äsch, det var bara en tanke. Vore ballt att ha en egen klubb, blandat killar o tjejer, eget namn på ryggen, typ klubblokal o grejjer. Jag tycker det skulle va kul iallafall!

Vore kul..........där man kan åka med allt

Helt seriöst Jannica så tycker jag att du ska nysta på det i en annan ände dvs IRL. Märker ni att ni är samma folk som träffas ofta och uppskattar varandras sällskap så kan ju ett ryggmärke vara kul att samlas under men att fullfölja din tankegång ifrån det här hållet osar trubbel.

Problemet är att folk vill så mycket innan de måste göra mer än bara snacka. En klubbba ska ju funka socialt, alla ska vara rimligt överens över vilket engagemang som är rimligt och man ska vara överens om syftet. Då tror jag stenhårt att man börjar bäst i änden med IRL-polarna. ....som man umgås med på nätet också.

kan hålla med chrille.. men det var en rolig idé du kom på jannica

namnförslag:

08 Mc
Mc 08
Sthlm Mc
Stockholm Riders

typ

Haaaaaaaaahahah, för första gången i världshistorien har jag LOL-at åt nåt blom skrivit. Men det var faktiskt askul. Go blom!

För övrigt är klubbar gay. Sälja korv och måla klubbstuga när man kan köra motorcykel?

Hähä... Klockrent blom.

MCklubbar är lite för moget för mig. Och jag känner mig inte alltid som ett flockdjur som måste stolt visa upp min tröja vart jag än åker.
Fast tröja över stället har en praktisk funktion.

Vem har sagt att man ska ha klubbstuga eller stå och sälja korv :va

OCH vem påstår att man inte åker hoj för man är en klubb?????...

Näää dags för dig att ändra din inställning lite till saker och ting....

Bittra Mattias!!!!

Mattias skrev:
För övrigt är klubbar gay. Sälja korv och måla klubbstuga när man kan köra motorcykel?

Vore ju toppen, då kanske nån snäll klubbmedlem kan hjälpa mig med mängdträning inför A-kortet (står för bensin och förtäring!)..

Inget namn som har med Sthlm o göra om det skall vara en klubb som skall funka i andra städer också..

Vem har sagt något om att sälja korv och måla klubbhus? Jises

Har ni träffat på nån mc-klubb som inte har ett namn som får er att vrida er i pinsamhetens plågor då? Nu har ni er chans att överraska mig!

Ja, de klubbar jag har råkat besöka handlar ofta om att måla klubbstugan eller sälja korv. Mycket måsten och tråkigt skit.

Jag vet en lös samling motorcyklister som stadgade sig och blev en mer regelrätt klubb. Det tog inte ens ett år innan de flesta hade ledsnat på allt vad en klubb innebär med ekonomi och delat ansvar. Nu lämnar folk den klubben som råttor lämnar ett sjunkade skepp.

Motorcykel och därtill relaterade saker ska vara roligt. Ansvar, möten, klubbstugemålning och korvförsäljning tycker åtminstone jag inte är roligt.

Är det okej med er om jag tycker det eller vill ni att jag tycker som ni?

Mattias skrev:
Ansvar, möten, klubbstugemålning och korvförsäljning tycker åtminstone jag inte är roligt.

Därför skippar man det och gör som vi i Uppsala. Sveriges mest informella "klubb". :banana

Man struntar väl i om folk vrider sig av skratt för klubbnamnet inte låter bra i allas öron.

Hur många klubbar har du då besökt??.

Men dom som ingen klubbstuga har behöver inte måla. *Finns ju Burger King*

En regelrätt klubb ska vara reggad hos Kommunen samt hos skattemyndigheterna.

Alla behöver inte tröttna på att vara i en klubb det finns faktiskt eldsjälar som jobbar på som F*n med klubbar och som inte överger klubben när det blir lite motigt.

Jävligt tur att alla inte tycker samma sak om saker och ting,men du har en stor förmåga att klanka ner på allas inlägg m.m sedan när dom svarar på dina så raderar du dom,har man tänt elden så får man inte vara rädd för att bränna sig så enkelt är det i livet.....

Klart du ska tycka som alla vi andra,vad trodde du???? *Ironi*

Mattias skrev:
Har ni träffat på nån mc-klubb som inte har ett namn som får er att vrida er i pinsamhetens plågor då? Nu har ni er chans att överraska mig!

Ja, de klubbar jag har råkat besöka handlar ofta om att måla klubbstugan eller sälja korv. Mycket måsten och tråkigt skit.

Jag vet en lös samling motorcyklister som stadgade sig och blev en mer regelrätt klubb. Det tog inte ens ett år innan de flesta hade ledsnat på allt vad en klubb innebär med ekonomi och delat ansvar. Nu lämnar folk den klubben som råttor lämnar ett sjunkade skepp.

Motorcykel och därtill relaterade saker ska vara roligt. Ansvar, möten, klubbstugemålning och korvförsäljning tycker åtminstone jag inte är roligt.

Är det okej med er om jag tycker det eller vill ni att jag tycker som ni?

Radical Riders har ingen klubbstuga, en död hemsida och helgalna onsdagskörningar är väl en bra sammanfattning.

Sydskanesemse däremot är en ren banåkar förening, nästan bara bankörning dock ingen klubbstuga där heller.

Hojklubbar utan klubbstuga ger mer tid över till att gasa, men den sociala biten då?

Den sociala biten fixar man med fester m.m för alla klubbmedlemmar och sedan på sommaren har man ju ett ställe där man möts sedan åker alla iväg på åkningar m.m.......

Men visst på vinterhalvåret är det ganska dåligt med dom sociala grejerna förutom onsdagsfikor samt några fester som poppar upp....

Men vi i våran klubb har jävligt mycket ihop på fritiden som isåkning skoteråkning m.m

Det är bara tiden som sätter sina begränsningar.

GSXR1100R skrev:
Hojklubbar utan klubbstuga ger mer tid över till att gasa, men den sociala biten då?

Tycker ditt förslag du lagt är Kanon BB :tummenupp
Vi gjorde samma sak i slutet av förra årets hojsäsong och vips så blev vi 64 medlemmar :yoparty Mycket tack vare eldsjälar som Crille (föregående talare i denna tråd) mfl i klubben som jobbat otroligt hårt . Men som många säger så vill man kanske inte ha ett klubbhus , det räcker med tröjor med klubbnamn ,samt regga sig hos kommunen sen stående tid i veckan som man samlas och sammåker och umgås , 18,00 onsdagar är du välkommen till Västerås Centralstation för lite riktig åkning LMC will be there :tummenupp .

Här kommer två länkar till våran klubb .

http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=37
http://www.lakritsremsanmc.se/

Mvh /Majk

Last edited:
Jag tycker att det är roligt att måla stugor och sälja korv så jag blir gärna med. Vem fan behöver SSMC, SMC, Hyllinge MS, Bökelunds MCK eller RR när man kan måla ruttna stugor och sälja korv!?

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back