bild på min nya cbr1000rr

t.FOGGY skrev:
jädrans så sugen man e nu att provåka den!det e en -04.har aldrig kört den,men hoppas det blir lite skillnad jämfört med min gamla gixxer 1000.reser den sig :arsele .har beställt yoshimura rs-5 slipon..snart e våren här.någon som har krashkåpor liggandes? :yoparty

nice!!!..
 
t.FOGGY skrev:
gixxern gick upp på gas på 2:ans växel utan problem,det kändes jävligt mäktigt..även om det ej säger så mycket om resten av en hoj,men en bra måttstock på vridet.men det var en underbar hoj,och är cbr:n värre så lär det vara ett helt gudomligt vrid!!!någon som vet om det blir bra ljud i pipan med ett yoshimura rs-5 slion?köpte ett leovince till min förra men blev rejält besviken på soundet,lät som orginal nästan.
Jag hörde en 1000rr med just en yoshimura rs-5 vid MB racing i västerås,och det lät riktigt bra :) hondan reser sig inte på tvån av bara ren gas,den är lite mer svårjobbad,men i överlag så är den bättre än din gamla gixxer i stort sett allt.
 
R-1000 skrev:
Jag hörde en 1000rr med just en yoshimura rs-5 vid MB racing i västerås,och det lät riktigt bra :) hondan reser sig inte på tvån av bara ren gas,den är lite mer svårjobbad,men i överlag så är den bättre än din gamla gixxer i stort sett allt.

Instämmer, den är inte alls så "bakhjulsvänlig" som många andra, men stabil som få när det svänger, fina bromsar osv. Kul hoj överlag, men inte den optimala bushojen.
 
t.FOGGY skrev:
gixxern gick upp på gas på 2:ans växel utan problem,det kändes jävligt mäktigt..även om det ej säger så mycket om resten av en hoj,men en bra måttstock på vridet.men det var en underbar hoj,och är cbr:n värre så lär det vara ett helt gudomligt vrid!!!någon som vet om det blir bra ljud i pipan med ett yoshimura rs-5 slion?köpte ett leovince till min förra men blev rejält besviken på soundet,lät som orginal nästan.

har yoshimura rs-5 till min cbr600rr, blir ett grymt maffigt ljud,du lär
inte bli besviken :tummenupp
 
Varför är svingen svart? :va jaja...

Jag körde min CBR1000 från stockholm upp till lite åvanför Piteå och bytte mot min nuvarande gammelgixx -02. Efter att ha kört R1 kändes det inge roligt med CBR. Jag hade även Jag Yoshi rs5 på men den var klart den mosigaste hojen maskinellt Jag ägt när det gäller skrevraketer.
Den har dock underbart chassie och oh bromsar.
Men GSXR1000 01-02 har klart roligare motor och sen väger den bra mycket mindre.
Ska man inte köra superbike och lägga ner en 100k på hojen ligger CBR1000 en bit efter de andra tycker Jag.

Ialla fall, grattis till hojköpet, dom är välbygda men förvänta dig inte FÖR mycket av motorn. Även om mitt hjärta slår för R1 måste Jag erkänna Suzukis motorer :Bugar
 
Last edited:
t.FOGGY skrev:
gixxern gick upp på gas på 2:ans växel utan problem,det kändes jävligt mäktigt..även om det ej säger så mycket om resten av en hoj,men en bra måttstock på vridet.men det var en underbar hoj,och är cbr:n värre så lär det vara ett helt gudomligt vrid!!!någon som vet om det blir bra ljud i pipan med ett yoshimura rs-5 slion?köpte ett leovince till min förra men blev rejält besviken på soundet,lät som orginal nästan.

köpte leoVince till min -05- cbr och låter mycket bra...... fast det var bara slip-on :hihi
 
Har en sån. Fast den svarta. Grattis som fan! Du kommer verkligen inte att bli besviken. Vridet är enormt, ifall du undrar. Har själv ett Micron halvsystem, låter riktigt, riktigt bra. Bröligt och ettrigt, med bra bas. Lite som "en miljon humlor på steroider i ett oljefat"... :D
 
Garattis till nya hojen!!

Kan bara hålla med andra om att den har ett superfint och stadigt chassi samt
kanon bromsar, dessutom en välbyggd hoj som borgar för bästa kvalite.

Har själv haft en 05,a kan tyvär också hålla med om att motorn känns
trött och karaktärslös, ingen rolig hoj för bus o lek körde en gixxer 03,a
dom sita två månaderna på förra säsongen mycket roligare som gathoj.

prioriterar du köra på bakhjulet skulle du valt r1,an som du valde i mellan..

Känner igen hojen den hitta du på YC i Hbg?

Lycka till med hojen :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top