bild på Hondan rc 30/rn40 åkt rakt igenom en bil!!

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
söker en bild på den honda som åkt rakt igenom en bil i ca:150 km/h....

visades upp på motorcykelmässan...

mvh tobbe..

AJ. Ingen vacker syn det där inte. undrar hur det gick för personerna på hojen/i bilen. Antaglign inte allt för bra. Man får verkligen en tankeställare av de där bilderna.

Man får verkligen en tankeställare av de där bilderna.
Får man det? Att blåsa in i sidan på en bil i över 140 gör ont, det har nog de flesta väldigt klart för sig. Att köra så fort genom korsningar med trafik i är en chansning om man ska uttrycka sig försiktigt. Är det en nyhet för hojåkare i allmänhet?
Tror du att det handlar om "otur" på fullt allvar?

Men det är var en jäkla snygg lack på den hojen.

Såg hojen i verkligeheten då de hade runt den på visning då jag höll på ta körkort. Ingen vacker syn . :(

Får man det? Att blåsa in i sidan på en bil i över 140 gör ont, det har nog de flesta väldigt klart för sig. Att köra så fort genom korsningar med trafik i är en chansning om man ska uttrycka sig försiktigt. Är det en nyhet för hojåkare i allmänhet?

Till saken hör den att de hade ställt ut detta exemplar på mässan för att visa
hur farligt det är att köra fort
men det faktum att olyckan orsakades av en ouppmärksam bilist håller man tyst om efterssom det ju alltid är "motorcyklistens fel"
Men sen kan man ju tycka att det är väldigt korkat att köra så fort på en väg med korsande trafik

men det faktum att olyckan orsakades av en ouppmärksam bilist håller man tyst om efterssom det ju alltid är "motorcyklistens fel"
Men sen kan man ju tycka att det är väldigt korkat att köra så fort på en väg med korsande trafik

"e du dum på riktigt eller", om hojen kom i 140 så va det ju knappast bilistens fel, möjligen delaktig.

Last edited:

ÄR det så??
Tycker Golfen ser ut att vara påkörd bakifrån...= "utknuffad" i en korsning...:confused: :va
Hur som...hoppas man slipper råka ut för något liknande!

"e du dum på riktigt eller", om hojen kom i 140 så va det ju knappast bilistens fel, möjligen delaktig.

Nu säger jag inte att hojen höll XXX km/h men jag tror att det kan ligga något i
detta inlägg.
Det är inte min uppgift att spekulera hur fort det gick men är det inte ganska uppenbart att det gick fort?

Undrar vilken hastighet som krävs för att detta scenario skall uppstå? Han har ju säkert träffat bilen på sämsta tänkbara stället.

Vad väger en hoj på 200kg i 100km/h?

Jag kände en kille som brände in i en bil på en 90-väg, bilen ignorerade väjningsplikt i detta fallet, och dog. Skadorna på bil och hoj var inte i närheten av dessa. Här har det sannolikt gått i +200 km/h, och då är ju huvuddelen av skulden rätt given.

Jag kände en kille som brände in i en bil på en 90-väg, bilen ignorerade väjningsplikt i detta fallet, och dog. Skadorna på bil och hoj var inte i närheten av dessa. Här har det sannolikt gått i +200 km/h, och då är ju huvuddelen av skulden rätt given.

Jo hon som jag pratade med när jag såg den här bilen med hojjen i i verkligeheten som var där o ställde ut den på Bilsport edps -05 sa till mej har jag för mej att dom trodde att han hade kommit i ca: 200km/h

Denna hojen cirkulerade bra mycket här utanför mig samma sommar som olyckan skede...

Det var ingen kille att hålla igen om man säger så. Han höll garanterat 200 km/h ++ när han körde in i bilen.

Kurvan blir ju även något skymd så skulle faktiskt inte vilja skylla olyckan på bilisten heller. Men vad vet jag, var ju inte där!

Var det inte den olyckan som skedde ute vid Bro? Lååång och fin raksträcka precis innan.

usch och brr.

Var det inte den olyckan som skedde ute vid Bro? Lååång och fin raksträcka precis innan.

usch och brr.

Japp, var väl vid infarten till "Flisbergshuset" i Bro... bilen gjorde en vänstersväng. Hojen hade hämtat fart på rakan innan. Rätt självklart att det blir fel i bedömningen hos bilföraren när hojen på en 70-väg håller runt 200 km/h.

Hojåkaren hade ihjäl två människor och sig själv på grund av sin vårdslöshet. Tragisk historia.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka