Bild av "säkerhet på väg"

Värre har man väl gjort, när man körde lastbil satt man o styrde med armbågar och knän för att kunna äta matlåda på väg mellan stoppen.

Det har väl hänt mer än en gång att man surfat sporthoj o gjort inlägg på vägen...

*badass...

Jo, det var det enda jag kunde få ihop med enduro då Gotland Grand national dök upp i huvudet, därför jag skrev dit det inom parentes :tungan

Men om de anser att det är trafikfarligt så misstänker jag att de härjar friskt när de blir omkörda av tant Hulda i 80km/h på motorvägen...

Nej, jag tvivlar inte heller på att han kör som sagt, och jag förstår inte heller gnället om säkerheten, det där är väl fullt normalt minst en gång varje bilresa.

Jag har Sveriges sämsta simultanförmåga när det kommer till telefåner.
Kan omöjligt göra något annat samtidigt som jag pratar. Än mindre försöka lyssna medans jag gör något annat.
Blir mest "öööhm, eeeh, ursäkta kan du ta om det där? mm, mm, eeh, uuh"

Jag pratar inte i telefån när jag kör bil.
Om det inte är fruktansvärt viktigt.

Kan omöjligt göra något annat samtidigt som jag pratar. Än mindre försöka lyssna medans jag gör något annat.

Jag känner också såna personer, men dom är inte medvetna om det.

Jag bruka slå av momsen på hastigheten om jag pratar i telefon, annars kör jag som vanligt, en av mina klent simultanbegåvade vänner ökar däremot hastigheten och börjar vingla över vägen.

Såna BORDE stanna.

Ähh,det däre väl inget. Favoriten e ju när man ser Polska lastbilar med dess chaufförer sittandes med vänsterfoten utstickande genom sidorutan.
Detta e ju då vanligast på sommaren.

foten genom sidorutan säger du :D

[YOUTUBE-ID]tfF95PjAG4Q[/YOUTUBE-ID]

Har du kollat så att du inte har en vagina :hihi

Visst är det backlund, men på jobbet går vi var femte år en kurs som heter "säkerhet på väg", där man skall lära sig hur man agerar i trafiken, främst vid vägbyggen. Det finns nästan en exakt likadan bild i kursmaterialet på hur man "absolut inte skall göra".

Det hela var/är ironi:tungan

Drar man ner till Balkan på semester kan man få erfara spåvagnchaffisar som fokuserar på sms istället för trafik.

dscf4681v.jpg

Eller taxichaffisar som mörkar bältesspänning medans dom kör i rasande fart på dammiga landsvägar i skramliga bilar.

dscf4947a.jpg

Eller taxichaffisar som mörkar bältesspänning medans dom kör i rasande fart på dammiga landsvägar i skramliga bilar.

Det där har jag aldrig fattat. Varför sätta det sådär utan att ha det på sig ordentligt? Är ju inget extrajobb att knäppa fast det. Är ju säkert mer jobb att ha det sådär tom.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph