Bilar som medvetet förstör för hojåkare!?!

Till TS:
Du märker när någon försöker hindra dig...

Till alla som tror att bilister sprätter grus, spolarvätska mm. Så är inte fallet!

Här i Umeå verkar folk inte veta vad dom gör när dom kör bil, 90% av bilisterna ligger konstant i väggrenen :va

Antingen försöker dom förstöra för hojåkare som du TS eller så försöker alla få punktering av spik och skrot som ligger vid sidan av vägen :huvet

Hände att en bil tvär nita framför mig å sen blocka vägen för mig genom å köra ut på busfilen när ja skulle köra om å sedan tbx i sin fil å så höll han på så! Sen vid rödljuset kollade båda argt på varandra å sen svängde han höger å ja vänster!..
Har även hänt att poliser svängt ut framför en å sen sprutat massa spolarvätska på en!
Så ja de är vanligt med bilister som ska jävlas!
Det är ett krig som pågår på våra vägar!:tummenupp

Det är inte många som hittat den filen:D :banana

Verkligen. Alla skulle må bra av det. Men visst blir man förbannad emellanåt.
Att hålla på och "uppfostra" andra har man inget för. Man kan kicka en backspegel nån gång emellanåt, men där går gränsen. I sällsynta fram kan man ta fram keTtingen, men då skall det vara ett rikspucko.

Håller med. Att uppfostra andra belönas aldrig som personen tänkt sig. Man vet ju själv hur man reagerar om någon försöker uppfostra en i vuxen ålder. Det går in genom ena örat och ut genom det andra. På extra känsliga människor når det någon del av hjärnan de inte kan kontrollera och det smäller verbalt och ibland fysiskt.

För någon månad sedan ville min mamma att jag stannade vid en bankomat så att hon kunde ta ut kontanter. Sagt som gjort jag stannade vid en bankomat där det även finns en busshållplats precis framför bankomaten. Många bilister brukar stanna till där. Själv brukar jag rulla fram bilen om jag ser att en buss är på ingång. Ser hur en person tar tag i min mamma och hur hon lyssnar på personen. När personen är klar går bara mamma vidare och sätter sig i bilen utan att svara personen i fråga. Frågade i bilen vad personen ville. Mamma sa att hon skällde ut henne för att jag stannat bilen på busshållplatsen och upplyste att det var olagligt och olämpligt. Jag tycker min mamma gjorde rätt som bara struntade i personen i fråga. Folk borde verkligen lära sig att städa framför sin egen dörr innan de läxar upp andra.

Men som sagt vi gör alla fel i trafiken. Ibland medvetet, ibland inte. En person som som stannar på en busshållplats är nog rätt medveten om min handling. Likaså om man väljer att köra notoriskt över hastighetsbegränsningen. Det är de människorna som inte är medvetna om sitt beteende jag skulle oroa mig för och de som verkligen skiter i allt vad gemensamma normer heter och utsätter andra för livsfara.

Många SH åkare verkar ha förföljelse fobier!:rolleyes: Han kanske bara höll ut till höger för att skulle få köra om. det råkade var lite grus som som sprutade - det tolkas som ett "mordförsök"--- väx up!!!

Till TS:
Du märker när någon försöker hindra dig...

Till alla som tror att bilister sprätter grus, spolarvätska mm. Så är inte fallet!

Nja, spolarvätskan förekommer som riktad åtgärd. Skulle till Falsterbo vid broöppning, puttrar i förhöjd gångfart förbi kön och då sitter det en yuppietyp i en flådig BMW med blicken nitad på mig i spegeln. Så drar han av en laddning spolarvätska ganska väl avstämt. (Hm, låter inte heeelt bra det där). Det är nästan lite gulligt. Luktar gott, åsamkar mig precis ingenting och har inte heller stört mig, någonsin.

Att dra upp grus är nog sällan en avsiktlig handling, bara en konsekvens av halsstarrig körning samt bekvämlighet från den tunga trafiken. Som kontrast tror jag kantgruset innehåller bindmedel i t ex Norge. Det ligger där det ligger om man så testar att sparka i det, (nyfiken). Å andra sidan har de rätt ofta kanter på 1-1 1/2 dm, inte så gött vid trånga möten, trångt även med mc. Inte ens transportstyrelsen har ju koll på vilken effekt kullager på vägen har för tvåhjulsmotorister, eller så skiter de helt sonika i det... Att utradera motorcyklister är också en slags nollvision.

Last edited:
Ts han kanske la sig långt åt sidan så att du fick en möjlighet att köra om? Tycker i stortsett alla bilister visar väldigt stor hänsyn när man kommer och försöker ge utrymme för en säker omkörning. Sen så undrar jag varför du ligger så nära bilisterna?

Håller med. Att uppfostra andra belönas aldrig som personen tänkt sig. Man vet ju själv hur man reagerar om någon försöker uppfostra en i vuxen ålder. Det går in genom ena örat och ut genom det andra. På extra känsliga människor når det någon del av hjärnan de inte kan kontrollera och det smäller verbalt och ibland fysiskt.

För någon månad sedan ville min mamma att jag stannade vid en bankomat så att hon kunde ta ut kontanter. Sagt som gjort jag stannade vid en bankomat där det även finns en busshållplats precis framför bankomaten. Många bilister brukar stanna till där. Själv brukar jag rulla fram bilen om jag ser att en buss är på ingång. Ser hur en person tar tag i min mamma och hur hon lyssnar på personen. När personen är klar går bara mamma vidare och sätter sig i bilen utan att svara personen i fråga. Frågade i bilen vad personen ville. Mamma sa att hon skällde ut henne för att jag stannat bilen på busshållplatsen och upplyste att det var olagligt och olämpligt. Jag tycker min mamma gjorde rätt som bara struntade i personen i fråga. Folk borde verkligen lära sig att städa framför sin egen dörr innan de läxar upp andra.

Men som sagt vi gör alla fel i trafiken. Ibland medvetet, ibland inte. En person som som stannar på en busshållplats är nog rätt medveten om min handling. Likaså om man väljer att köra notoriskt över hastighetsbegränsningen. Det är de människorna som inte är medvetna om sitt beteende jag skulle oroa mig för och de som verkligen skiter i allt vad gemensamma normer heter och utsätter andra för livsfara.

Man får stanna på hållplats för på och avstigning om det kan ske utan besvär för linjetrafiken... Jag skulle säga att det ni gjorde faller inom det, speciellt om du makar på dig när det dyker upp en buss.

Hemma hos mig där jag kör hoj finns många kurviga asfalterade fd grusvägar . Jävligt roliga för hojåkare men väghållaren hinkar av någon anledning ut massor med grus i vägkanten. Se upp för i närområdet finns också en hel del "bonnungar" med trimmade volvos el liknande de kör fort med hjulen i grussträngen, ja de har kul som fan och jag tror att kepsen trycker för hårt på skallbenet så det funkar inge bra där. När det sen är tomt med grus i kanten fyller Svevia på med nytt grus. De sprätter inte grus för att jävlas bara för att det är kul att gina i kurvan, de fattar inte att det blir dåligt för hojåkarn. Vad som också händer ibland när man kommer ikapp dom "grussprättarna" då ska de tävlas och de drar på utav bara h***** och måste naturligtvis köra snävt i kurvan, kör inte om då.

Last edited:
Har även haft lasbil som kört ut framför mig, och blockerat en omkörning med 2 fält i samma riktning, och tvingat mig panik bromsa, han gjorde detta 2 gånger i rad...

Ett par bilar som kör ut till andra sidan vägbanan när jag håller på att köra om, utan att det finns något hinder eller trafik.

Och en massa bilar som vill tävla hela tiden.

har en familj i området som jag måste köra förbi om jag ska någonstans och jag lovar han gör allt för att förstöra för mig. polisen har stått med kamera på hans gård och kollat för han tycker jag kör för fort(kanske 5km/h för fort ibland). han har ringt och hotat mig och nu senast i veckan försökte han putta ner mig när jag körde förbi. han bara hoppa över sin häck och sprang ut mitt i vägen och försökte ta tag i mig.... och mamman i den familjen har krockat med mig medans hon pratade i mobilen och stannade inte ens efter krocken utan bara körde och parkerade bilen på deras gård och gick in.
IDIOTER!!!

Man får stanna på hållplats för på och avstigning om det kan ske utan besvär för linjetrafiken... Jag skulle säga att det ni gjorde faller inom det, speciellt om du makar på dig när det dyker upp en buss.

Precis man får släppa av och på passagerare, men inte stanna. Det är ju lite gränsfall, men som sagt jag har alltid varit uppmärksam på om bussar är på väg in och då kört fram för att inte vara något hinder för dem. Det spelar ingen roll att man är en uppmärksam bilist. Alltid är det någon paragrafryttare som inte har något bättre för sig än att klaga på andra människor. Är det inte något regelbrott så är det hur de klär eller för sig. Det är tacksam att den här typen av angrepp går in och ut på på min mamma.

Vore ytterst pinsamt om hon gick igång på samma sätt som man sett "white trash" människor göra på Rickey Lake Show och dylikt. Man kan skratta åt dem, men det finns likadana människor här i Sverige tyvärr som inte är ett dugg bättre. Normalt funtade människor kan föra en dialog på ett civiliserat sätt. Det sällan några problem om inte mottagaren nu råkar vara en impulsstyrd person som har svårt att processa det som sagts och gärna missuppfattar saker och ting.

Ts han kanske la sig långt åt sidan så att du fick en möjlighet att köra om? Tycker i stortsett alla bilister visar väldigt stor hänsyn när man kommer och försöker ge utrymme för en säker omkörning.
Stämmer bra, beroende på placering i det långa landet! Var precis nere och hälsade på mossan och fassan i Varberg och nästintill varenda en lägger sig åt höger när man kommer upp bakom. Sen kommer jag hem och då kan man glömma att någon håller höger, snarare tvärtom!

Jag har två gånger blivit nuddad på mitt vänster ben/fot av bilar som tycker jag ska flytta på mig när jag ligger i höger körfält på väg in till jobbet i city för "mc ska köra i väggrenen och inte i körfältet, det är för oss bilar" (tycks de tycka). En gång vinglade jag till, fick styrfart igen, vände mig och och då hötter karln med näven åt mig och viftar åt mig att köra åt sidan. Båda gångerna körde jag lagligt och köade utan att köra väggrenen eller mellan filerna utan låg snällt mellan två bilar. Den andra gången var jag förberedd och hade en fot i backen för kön stod stilla. Bilen som kom från vänster körfält tyckte ändå jag skulle flytta på mig och därför hade rätt att köra på mig. Ingen av de två förarna såg ut som de gjorde det av misstag mer som deras rättighet på vägen.

Bilister :mad:

Säkert en hojåkare som lackar på att du INTE åker mellan köerna :)

Finns verkligen ingen anledning att stå i kö med en mc. Upphör med det.

har en familj i området som jag måste köra förbi om jag ska någonstans och jag lovar han gör allt för att förstöra för mig. polisen har stått med kamera på hans gård och kollat för han tycker jag kör för fort(kanske 5km/h för fort ibland). han har ringt och hotat mig och nu senast i veckan försökte han putta ner mig när jag körde förbi. han bara hoppa över sin häck och sprang ut mitt i vägen och försökte ta tag i mig.... och mamman i den familjen har krockat med mig medans hon pratade i mobilen och stannade inte ens efter krocken utan bara körde och parkerade bilen på deras gård och gick in.
IDIOTER!!!

Låter ju rätt muppigt det där. Försökt att ta ett lugnt samtal med dem om vad de hittar på och tycker och tänker?

det har hänt att mej några gånger att bilister gör dumma saker för några år sen körde jag mellan bilar för det va kö och det va 50 väg jag åkte långsamt där va det en bilist som öppnade dörren framför mej så jag fick tvär nita så jag började gasa då stänger han dörren och jag åker förbi och sparkar sönder hans backspegel (m3 bmw ) det va jävligt skön känsla
obs ! jag vet att jag gjorde fel så ni behöver ej klaga på mej

det har hänt att mej några gånger att bilister gör dumma saker för några år sen körde jag mellan bilar för det va kö och det va 50 väg jag åkte långsamt där va det en bilist som öppnade dörren framför mej så jag fick tvär nita så jag började gasa då stänger han dörren och jag åker förbi och sparkar sönder hans backspegel (m3 bmw ) det va jävligt skön känsla
obs ! jag vet att jag gjorde fel så ni behöver ej klaga på mej

Han kanske bara försökte få ut en geting som flugit in i bilen, så får han en avsparkad backspegel pga det

Vet aldrig varför folk gör som dom gör :D

Nja, spolarvätskan förekommer som riktad åtgärd. Skulle till Falsterbo vid broöppning, puttrar i förhöjd gångfart förbi kön och då sitter det en yuppietyp i en flådig BMW med blicken nitad på mig i spegeln. Så drar han av en laddning spolarvätska ganska väl avstämt. (Hm, låter inte heeelt bra det där). Det är nästan lite gulligt. Luktar gott, åsamkar mig precis ingenting och har inte heller stört mig, någonsin.

Att dra upp grus är nog sällan en avsiktlig handling, bara en konsekvens av halsstarrig körning samt bekvämlighet från den tunga trafiken. Som kontrast tror jag kantgruset innehåller bindmedel i t ex Norge. Det ligger där det ligger om man så testar att sparka i det, (nyfiken). Å andra sidan har de rätt ofta kanter på 1-1 1/2 dm, inte så gött vid trånga möten, trångt även med mc. Inte ens transportstyrelsen har ju koll på vilken effekt kullager på vägen har för tvåhjulsmotorister, eller så skiter de helt sonika i det... Att utradera motorcyklister är också en slags nollvision.

du skulle åkt upp vid sidan om han och gjort jorden burnout.. det hade han säkert inte gillat.:7peta

läste först att det var en cab,

du skulle åkt upp vid sidan om han och gjort jorden burnout.. det hade han säkert inte gillat.:7peta

Varför skulle jag "ge igen" för något som roar mig lite smått? Platta till och onödigtvis elda upp dyrbart bakdäck med risk för att klanta till det, varför? Tuben är ju översvämmad av filmer där folk drar kull på alla upptänkliga sätt. I affekt i, trafiken är för mig precis en sån situation som är som gjord att dabba sig i. Om den där bilisten får för sig att putta på en i det läget, vad ska man sätta emot?

En glad vink och man kanske lämnar ett positivt intryck och en mindre kokt bilförare efter sig...

Ingen cab, men det var nog en Audi vid närmare eftertanke, har beskrivit denna bagatell tidigare på forat. Bilmärket har iofs mindre betydelse. Det är mer en typ av beteende från en viss typ av människor det handlar om...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti