Ankan1
Ny medlem
- Gick med
- 14 Jul 2011
- Hoj
- Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Nja, spolarvätskan förekommer som riktad åtgärd. Skulle till Falsterbo vid broöppning, puttrar i förhöjd gångfart förbi kön och då sitter det en yuppietyp i en flådig BMW med blicken nitad på mig i spegeln. Så drar han av en laddning spolarvätska ganska väl avstämt. (Hm, låter inte heeelt bra det där). Det är nästan lite gulligt. Luktar gott, åsamkar mig precis ingenting och har inte heller stört mig, någonsin.
Att dra upp grus är nog sällan en avsiktlig handling, bara en konsekvens av halsstarrig körning samt bekvämlighet från den tunga trafiken. Som kontrast tror jag kantgruset innehåller bindmedel i t ex Norge. Det ligger där det ligger om man så testar att sparka i det, (nyfiken). Å andra sidan har de rätt ofta kanter på 1-1 1/2 dm, inte så gött vid trånga möten, trångt även med mc. Inte ens transportstyrelsen har ju koll på vilken effekt kullager på vägen har för tvåhjulsmotorister, eller så skiter de helt sonika i det... Att utradera motorcyklister är också en slags nollvision.
Folk och fä från Höllviken - Falsterbo är extra roliga att köra ifrån för de blir många gånger så heeeemskt frustrerade de gånger de dyker upp i sina dyra race bilar och tycker de är kungar på gatan.Dom tar man vid heldragna linjer ... LOL.

För övrigt så trodde jag extra bred vägren var en omkörningsfil för mc.

Last edited: