Bilar alså!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Vill bara skapa en liten tråd ang vägen mellan Lund och Staffanstorp.

Kom där idag, alla bilarna ligger i prick 90km/h (90 väg) pga fartkameror. Jag ligger bakom en hyffsat stor "discovery" och har fri sikt och påbörjar en omkörning, plötsligt mitt under omkörningen får billisten väl nått jävla ryck och fortsätter köra lika fort som mig (ökar så jag inte kommer om), så jag fortsatte vidare upp en bra bit och nej han vägrade så jag började ju vinka hej vilt och billisten och han bara fortsatte :huvet fast jag och han ser att jag får möte av en motorcyklist. Ville mest bara säga lite "ursäkta" till dig på hojen eftersom det var väl inte allt för långt att det skulle gått åt hevlete om inte både du och jag varigt ganska uppmärksamma. Vissa bilister skulle man fan vilja sparka i sidan som gör sånt, han bara satt och skrattade bakom ratten och som nog alla vet är inne är det ju inte ett jävla krut i en 125a direkt, men men, vissa har väl "sin" humor och andra har sin egen. Jag längtar till jag har lite större hoj så man fan kan visa sånna att deras jävla bilar inte äger vägen bara för dom är större.

Till dig på en svart ninja tror jag det var = Sorry :Bugar :Bugar

Till dig i bilen = :finger :finger :finger :finger

När jag först läste inlägget så tänkte jag att "driver han med oss", orkar han inte köra om ett sådant slött as till bil... :va
Men när jag sedan såg att du kör en m***e på anabola så föll bitarna på plats...

Gubben hade visst fått bonus när de delade ut idiotpoäng. :rolleyes:

Hamnade bakom en sån på E4 Lkpg-Nkpg en gång. Låg och kuskade i knappa 100. Ut i vänster och köra om... men nepp! Gubbfan accade upp till 130+. "Jaja", tyckte jag. "Nu vaknade han visst och gick upp i marschfart igen". Så fort kör inte jag så jag lugnade och gled in bakom igen. Ni kan nog gissa vad som hände sedan. Ner i knappa 100 igen. Och så höll han på, matchade farten hos alla som försökte köra om och släppte av. Då var det när att jag rapporterade rattfylla...

Det är illa på motorväg. Att sedan göra samma sak på den där jäkla vägen som inte är säker till att börja med, vad kan man säga?

Det skjuts för lite.

Jag undrar vad det är för psykisk sjukdom som föranleder detta beteende hos vissa personer. Seriöst alltså, varför gör de såhär? :va

NoPinky skrev:
När jag först läste inlägget så tänkte jag att "driver han med oss", orkar han inte köra om ett sådant slött as till bil... :va
Men när jag sedan såg att du kör en m***e på anabola så föll bitarna på plats...

Ha..Ha...Ha.. :rolleyes: :rolleyes:

Du kanske också vart 16, 17 år nån gång och fått nöja dig med 125a? Elr du var så tuff så du sket i det och hoppade på din fet trimmade R1á med stödhjul direkt. :huvet

--------

Borde man inte kunna ta reg nummert på sånna här stackare och göra nått åt saken, han har ju själv utfört en handling i trafiken som lätt kan orsaka en olycka..

så dära brukar ju långtradarna hålla på ju, när ena försöker köra om så ökar man gasen, och är det nån vild jävel i en personbil som håller på och jävlas så släper dem på gasen extra mycket och det... :D

Mötte en bmw på en smal väg, jag la mig till kanten, och då kör den jäveln ut i mitten så jag måste sakta ner och lägga mig precis i kanten.. Ser att det sitter några finniga ungdommar i den och när jag tittar i spegeln lägger han sig mot sin kant igen .. bara för att jävlas :kocko

Padde skrev:
Borde man inte kunna ta reg nummert på sånna här stackare och göra nått åt saken, han har ju själv utfört en handling i trafiken som lätt kan orsaka en olycka..

Hälsa på honom kan man ju göra

Var ute och körde innan idag, kommer till ett S parti och en bil i den andra kurvan.

När jag är genom halva första kurvan så ser jag att idioten i bilen går ut på min sida, inte lite heller, fick bromsa i en sväng (dock bara bakbromsen) men det släppte en 2-3ggr och det var ju en intressant känsla. :rolleyes:

Bilen dyker in på sin sida igen ett par meter ifrån mig och då är jag så långt ut i kanten jag kan komma. :4skrika

Trodde jag skulle smälla, har smällt en gång redan pga att en bil inte kände till väjningsplikten (gick iofs bara i 50 och bilen kom väl i runt 30) men det var skymt för HENNE :mad: och hon kör bara rakt ut, bilar kom från hennes vänstersida och jag på hennes höger, hade 10 meter kvar ungefär när hon körde rakt ut, resultat förra mc:n är skrot och jag har en kass fot. :död

en polare råkade för nån idiot för ett tag sen in i en rondell med sin splitternya R164, kommer till rondelen vid gullmars plan, han ska runt rondellen och måste använda bäge körfälten, han hade släpet i det andra fältet, och halvvägs runt så
känner han att det börjar gå trögt, så han växlar ner och gasar på, då hör han ett signalhorn och kollar i spegeln, nån idot hade gått honom på insidan och självklart blivitmanglad av lastbilen, var bara stanna och kalla på bärgare och hela kitet, samma dag, fast på kvällen ner mot småland så pajade en grej i motorn så det sprutade disel över hela motorn, så han fick kalla på bärgare igen och fixa fram nytt ekipage att lasta över på och fortsätta.., men ibland undrar man vad vissa bilförare tänker på när dem kör?

Men glöm inte bort att det även finns folk på MC som inte heller tänker på sina medtrafikanter!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt