Bilar är hårda

Status
Ej öppen för fler svar.
hm... tragiskt...
Ännu mera tragiskt är att det finns på film ute på nätet :kocko
Titta är frivilligt men inget att rekomendera om man inte har en böjelse för att se svårt skadade om inte döda......
Fy fan vilken tragik för dom inblandade.
Ta bort den säger jag med.
//Tobbe

ush..

mysko situation dock.. ingen verkar upprörd eller hjälpsam`???

mckillen ser ju stendöd ut.. men den som sitter i bilen fastklämd/död..? :confused:

aja, så hade inte jag agerat iallafall..

Filmen är kanske inte så smaklig.. men det är inte verkligheten heller...
Tänk efter ...före i sommar..

AleX skrev:
Filmen är kanske inte så smaklig.. men det är inte verkligheten heller...
Tänk efter ...före i sommar..
Helt sant...
Jag tror inte heller att det gick så fort :näsblod 100-150 satt jag och funderade på...
Jag har klarat mig från liknande situationer, ingen kunde ta miste på om jag levde eller inte då jag smällde.
Men undras hur effektiv och kall är man egentligen?
Jag har upprepade gånger övat hjärtlung genom jobbet, men frågan är hur samlad man skulle vara om man hade sin kompis liggandes framför sig livlös? :(
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Helt sant...
Jag tror inte heller att det gick så fort :näsblod 100-150 satt jag och funderade på...
Jag har klarat mig från liknande situationer, ingen kunde ta miste på om jag levde eller inte då jag smällde.
Jag har upprepade gånger övat hjärtlung genom jobbet, men frågan är hur samlad man skulle vara om man hade sin kompis liggandes framför sig livlös? :(
//Tobbe

Det är nog många som har fått "testa" hjärt o lungräddning... men frågan är om det går o genomföra när det väl händer o som sagt om det är kompisen som ligger där...

Och tragiskt nog så är det snart sommar igen......................

Behöver ni ser köttfärs för att inse vad som kan hända när man kör motorcykel? Är man smart nog för att kunna öppna en dörr borde man inte behöva se dessa filmer för att "få sig en tankeställare". Osmaklig och sjukt att filma.

/ Hannes

tobbeviking skrev:
Helt sant...
//Tobbe
Jag vet, jag har varit samlad.. Har alltid varit det i tryckta situationer... :tummenupp

tobbeviking skrev:
//Tobbe
Ja det kan man nog verkligen fråga sig, det tog ju emot att bara se på killen som låg där, och då är det på film, och någon man inte har en aning om vem det är.. Åtminstone för min del är det bra att se avskräckande filmer som dessa, förhoppningsvis lägger det sig någonstans i bakhuvudet nästa gång hornen växer ut när man är ute och gasar...

Jag tycker de tjänar ett syfte, och även om jag mådde illa när jag såg filmen så tror jag det kan vara nyttigt, iaf för mig. Antagligen kommer jag tänka på den här filmen när jag får mig att gasa i sommar.

Väldig vad oorganiserat det verkade, ingen kollade upp mc-killen. Folk bara gick runt och vankade, inte ens mc-killarna verkade bry sig speciellt mycket. Måste varit chockade eller något.

kjuze skrev:
Jag tycker de tjänar ett syfte, och även om jag mådde illa när jag såg filmen så tror jag det kan vara nyttigt, iaf för mig. Antagligen kommer jag tänka på den här filmen när jag får mig att gasa i sommar.

Jag känner inte dig, jag har inte heller sett filmen, men det du säger tror jag tyvärr inte ett smack på...

Jag har vurpat, trodde att jag skulle köra lite lugnare efter det. Tyvärr kommer hornen tillbaka bra mycket snabbare än man tror :(

Jag har varit med om liknande i sommras. Fast han körde in i en buss.
Han dog på en gång också.

(Kände honnom inte)

Precis som många säger finns så mkt andra filmer. denna film kanske bidrar att de osäkra håller fötterna på jorden och även alla andra!

En del tittar o sen skriver dom i tråden hur hemskt dom mår... Det visste de redan innan och jag tror inte att de mår så jävla hemskt för då hade dom aldrig klickat. In på rotten eller rottem.com eller va de heter o titta istället o håll osmaklig jävla skit från sh. Jag har inte tittat på skiten o tänker inte göra heller.

/ Hannes

HanneZ skrev:
En del tittar o sen skriver dom i tråden hur hemskt dom mår... Det visste de redan innan och jag tror inte att de mår så jävla hemskt för då hade dom aldrig klickat. In på rotten eller rottem.com eller va de heter o titta istället o håll osmaklig jävla skit från sh. Jag har inte tittat på skiten o tänker inte göra heller.

/ Hannes
tyvärr funkar det inte så!

hållundan skrev:
Jag känner inte dig, jag har inte heller sett filmen, men det du säger tror jag tyvärr inte ett smack på...

Hehe du får väl ta mitt ord för det. :)
Jag har aldrig varit den mest extrema på att köra snabbt, klart jag inte alltid håller hastighetsbegränsningarna men samtidigt så kör jag inte i 200 heller.

Jag kör ganska lugnt och försiktigt, även om man givetvis kan skada sig rejält vid en krock i 70 också.

För mig var filmen bra iaf, om inte annat så ska jag läsa igenom "första-hjälpen" tråden ikväll för att påminna mig lite.

HanneZ skrev:
Behöver ni ser köttfärs för att inse vad som kan hända när man kör motorcykel? Är man smart nog för att kunna öppna en dörr borde man inte behöva se dessa filmer för att "få sig en tankeställare". Osmaklig och sjukt att filma.

/ Hannes

Tyvärr har du fel - många här borde tvingas att se filmen...

Tänk på att de som får det allra värst om man omkommer är våra anhöriga - själv kanske man inte ens hann märka vad som hände...

Obehagligt men det kan ju få en & annan att tänka efter lite kanske...

TRON skrev:
Tyvärr har du fel - många här borde tvingas att se filmen...

Tänk på att de som får det allra värst om man omkommer är våra anhöriga - själv kanske man inte ens hann märka vad som hände...
Varför snackar folk om hur fort dom körde osv.? Filmen började ju när olyckan var över?
Sen så är jag inte ett dugg förvänad, Det såg ju ut att vara något mellaneuropeiskt land..
Dom ser civiliserade ut, har vissa likheter med civilisation, med våra mått mätt, men beter sig inte riktigt civiliserat.. Med våra mått mått alltså..
My 2 cents..

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back