Bil simulatorer!

Nu har jag GTL men hur får jag igång det?

Fick igång GTL efter många om och men, tog en hel dag att få det körbart.

dontcopythatfloppy.gif

Last edited:
GTL är det hetaste liret ute just nu när man vill ha simulator. Men i vår kommer GTR2, från samma företag (SimBin), som lär ta över den tronen.

På något sätt känns LiveForSpeed roligare än GTR, kanske för att det är enklare, och att multiplayer-delen är så jävla kul. Hoppas GTR2 blir jävligt bra!

GTL suger antingen för jag inte kan använda det fullt ut pga sölig dator eller jag vet inte... GPL ligger högst för tillfället sen liveforspeed

Försök att få tag på "Realcar simulator" är några år gammalt men det är vad det heter. Finns för olika bilmärken men enda jag fick tag på förut var Toyota verisionen som hetter "Toyota Real car simulator".
Är iof inte helt säker på namnet, men rätt så :). Bättre än alla gt, cmr osv tillsammans. :yoparty + Det ska köras med ratt och pedaler! Annars så går det fan inte, snurrar bara

namnls.jpg

snart så kan man toucha till kopplingen innan utgången i kurvan med bakhjulsdrivna bilar å för hoppningsvis kontrollera sladden.

MostWanted skrev:
Innan jag köper pedalset så ska jag bygga en liten budget variant av en potentiometer som är kopplat till comporten.

Beställde pedalset idag från www.frex.com/gp. 5200:- ink frakt :tummenupp

Dessa delar gäller det.

Deluxe Pro Pot (pointometer)
Koppling (simclutch+)
Ställbart motstånd till kopplingen
Gas och broms.

Richard burns rally är det verkligaste rallyspelet jag testat (Tony Richardsson använder det som bilträning) helt sjukt svårt, kör man tex colin efteråt märker man en enorm skillnad, minsta miss o bilen är skrot!

Steve-O skrev:
Richard burns rally är det verkligaste rallyspelet jag testat (Tony Richardsson använder det som bilträning) helt sjukt svårt, kör man tex colin efteråt märker man en enorm skillnad, minsta miss o bilen är skrot!

Helt rätt!! Richard Burns Rally is tha shit!! :tummenupp

//KaliZ

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!