Bil för runt 50k?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Detta förbannade bil letandet gör mig vansinnig!

Finns de nå vettiga bilar för runt 50k eller måste ja ta ett jävla lån o köpa mig en dyr jävel?

Kan bara tala för min V40. Den har varit i familjen nästan hela tiden så jag har bra koll på vad som gjorts. I stora drag bara bytt skivor, belägg och andra slitdelar samt ett par bromsrör och bakre delen av avgssystemet på 22 tusen mil, och det skulle bytas vid 10k.
Denna bilen kan man få tag på för under 50 tusen, min är en 98 utrustad med bland annat
Elhissar runtom
Skinklädsel
Träpanel och ratt
Farthållare
Färddator
ACC
Drag

Kan utifrån egen erfarenhet vamrt rekommendera denna bilen. Annars finns det fullt med andra oerhört sköna och driftsäkra bilar för runt 50 tusen. :tummenupp

Saab 9000 Aero!

Lagom med kräm (225hk men många är chippade upp mot 275hk) för att det inte ska bli trist att pendla & troligtvis världens skönaste stolar!

Far hade en sån här kärra en gång den åkte man riktigt gött i, tyst och bekväm, mycket bättre en Saab Nittiofemman han har idag enligt mig!

Här har du en lite äldre för 50k

Provkör!

Min åsikt:
Bil blir sällan särskilt skoj.
Tjöp billigt och lägg peningarna på hoj.
Men:
Billiga bilar kräver ofta omvårdnad, som man bör lägga på hojjen i stället.

Lösning:
Köp semibillig pålitlig bil.
Detta görs enklast genom att köpa en modell som ingen vill ha.
Man får vad man betalar för - Se till att inte betala för något du inte är intresserad av.
Jag betalar inte för "märket", prestanda, utrustning eller utseende.
Köpte en Opel Agila - Marknadens tredje mest gheya bil.
Duger gott till mig.
Bästa fynden tror jag du finner bland Hyundai, Daewoo, Fiat, Mitsubishi colt, Opel. Izusu och Daihatsu har jag inte sett på länge. Finns dom?

Undvik Ford.
Samma klass som Opel, men Oplar är ärliga - Mekaniken är sund, men lack och plåt går ner sig. En Opel är precis så dålig som den ser ut. Varken mer eller mindre.
Fordar ser bättre ut än de är.
Dessa lågprismärken är duktiga på små och mellanstora bilar.
Undvik de modeller som de försökt "Lyxa till".
Sämst av alla är Ford scorpio 2,8 Ghia.
Tätt följd av Opel Omega.

Jag tycker 50k är en svår summa. Inte billigt och inte dyrt. Är det värt att ha helförsäkring eller inte? Är det värt att kosta på 10'kr eller inte när något går sönder?

En bil +100'kr är helförsäkring och dyra rep ett måste. En bil för 20'kr kör man trafik förskring och lagar så billigt det går med gärna beg delar.
Ta ett steg upp eller ner i prisklass säger jag.

Ja ford går fetbort...
de e så jääävla svåååårt...
Vill ha en bil ja åker gött i o som inte står där på morgonen i februari med -20 ute o vägrar starta när ja vill hem.

Jag tycker 50k är en svår summa. Inte billigt och inte dyrt. Är det värt att ha helförsäkring eller inte? Är det värt att kosta på 10'kr eller inte när något går sönder?

En bil +100'kr är helförsäkring och dyra rep ett måste. En bil för 20'kr kör man trafik förskring och lagar så billigt det går med gärna beg delar.
Ta ett steg upp eller ner i prisklass säger jag.

mjo ja tycker desamma.
så jävla svårt, tanken från början va ju en bil för max 15 typ, men ja..

får väl gå te den jävla banken o fixa mig ett jävla lån då... :gnissla

Last edited:
Eftersom det pratats Saab i tråden kan jag ju alltid tipsa om att jag säljer min ena 9-3 Aero -01 om du lägger dig några enstaka tusenlappar över 50k-gränsen. Jag har svårt att se att man kan hitta mer bil för pengarna i den prisklassen. Har all utrustning man kan tänkas vilja ha, pigg motor, helt underbara stolar och är väldigt trevlig att titta på. Anser åtminstone jag.

Härom dagen ringde det en person och försökte pruta med anledningen att den var så billig att det garanterat måste vara något fel på den. Vad fan är det med folk?

Annars håller jag med om att det är en svår prisklass att hitta en lämplig bil i. Att gå upp eller ner en aning i pris gör det nog betydligt lättare att hitta något riktigt prisvärt.

Eftersom det pratats Saab i tråden kan jag ju alltid tipsa om att jag säljer min ena 9-3 Aero -01 om du lägger dig några enstaka tusenlappar över 50k-gränsen. Jag har svårt att se att man kan hitta mer bil för pengarna i den prisklassen. Har all utrustning man kan tänkas vilja ha, pigg motor, helt underbara stolar och är väldigt trevlig att titta på. Anser åtminstone jag.

Härom dagen ringde det en person och försökte pruta med anledningen att den var så billig att det garanterat måste vara något fel på den. Vad fan är det med folk?

Annars håller jag med om att det är en svår prisklass att hitta en lämplig bil i. Att gå upp eller ner en aning i pris gör det nog betydligt lättare att hitta något riktigt prisvärt.

Den har gått för långt tyvärr, eftersom ja me ska pendla me skiten så har de snart lagts på allt för mkt mil för o va säljbart sen :gnissla

Köp min BMW 328. Du kan få den för 85000.
Elstyrda stolar, elhissar runtom, sätesvärme, grått helskinn, navigator, färddator, regnsensor, elstyrd solgardin i bakrutan, sänkt, 17" momofälgar med sommardäck, 16" vinterdäck på BMW original alufälg. Helt nya däck.

Givetvis allt tjabb med airbags, abs, antisladd osv.
Nya skivor och klossar sitter där på också.

Någon som är sugen?

Har en s80 t6 99.
Hur mycket utrustning som helst o man kan åka hur långt som helst utan problem.
Går o få en Fin för under 100k.

tjöööp min mitsu galant gti -90 lagad för minst 15 sen i våras ;)
kör så länge det funkar sen skrota.. den är din för 9k :tuttar
besiktad skattad

jag kör en ClioII från -01, kostade mig 48kkr. går bra och hyffsat bekvämt med AC, 1.4l 16v så är den lagom pigg. tjöööp den av mig, jag vill ha en miljöbil

Ja ford går fetbort...
de e så jääävla svåååårt...
Vill ha en bil ja åker gött i o som inte står där på morgonen i februari med -20 ute o vägrar starta när ja vill hem.

mjo ja tycker desamma.
så jävla svårt, tanken från början va ju en bil för max 15 typ, men ja..

får väl gå te den jävla banken o fixa mig ett jävla lån då... :gnissla

Enkelt svar (för mig förvisso), leta efter en relativt rostfri Opel Omega med 2,0i 8v motorn (ta en fram till och med -93). Man åker relativt okej, dock inte som en ny bil, startar banne mig jämt utan knussel, slö som förbannat men ändå inte helt död. Soppaförbrukning på runt 0,7/mil, rimlig skatt och billig i försäkring. Oerhört billigt inköpspris (kan få en i okej skick för 6000 och uppåt). Bara mina 5 cent. Lycka till.

Själv åker man och hämtar en BMW 330 XI Touring från -02 i morgon med all utrustning som finns:arsele

Kommer tjöra vilse hem när Jag fipplar med den intergrerade vajdskrin navigatorn:gnissla

Jag har en opel -88 som snart är smälld och ollad av polarna för 48k.
Fan sälj era bilar på blocket eller via PM är de så bra och billiga är de borta på någon dag ändå.
http://www.blocket.se/vi/13869753.htm?ca=8_s
Bmw 520 -99 svensksåld 13k mil, mer pendelbil för pengarna får du inte om du inte köper en saab

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman