Bil för 30-40k?

De flesta av de där som åtminstone är sent 90-tal är säkra kort.

Mazda, Honda, Toyota, Mitsubishi spelar mindre roll..

Jag hade 626a (gammelmodell) som gick 26 000 mil utan service de senaste 10 000. Bytte bromsar och tankade typ.. Träffade tom med på han som köpte den ett tag senare, blev helt kall för jag var övertygad om att den MÅSTE ha rasat då, men han var kanonnöjd han med.

De flesta av de där som åtminstone är sent 90-tal är säkra kort.

Mazda, Honda, Toyota, Mitsubishi spelar mindre roll..

Jag hade 626a (gammelmodell) som gick 26 000 mil utan service de senaste 10 000. Bytte bromsar och tankade typ.. Träffade tom med på han som köpte den ett tag senare, blev helt kall för jag var övertygad om att den MÅSTE ha rasat då, men han var kanonnöjd han med.

Bra reklam där :tummenupp

en Audi A4 runt 96 då?
De e la samma motor som i min 00a o den kör jag på 0.85 med ac o massa tokgasande o "lite" över motorvägsfart till o från jobbet :P..
1.8T på 190 häst o man åker skönt som fan.

Jag slår också ett slag för japanska bilar. En personlig favorit är Nissan Almera. Finfina bilar och du får en för under 30 000.-

Köp riskokare!!! Har själv en Toyota Corolla -93 har inte haft ett problem med den på ca 4000 mil (min har gått 21 000). Bytte bromsbelägg vid köpet sen har den gått som fröken ur själv. Bra bilar, går billigt och länge. Hade en Mitshu innan Toyan, samma där, gick som den skulle men ingen raket precis. :D

tjoooh

Bra reklam där :tummenupp

Om du syftar till bilen jag säljer nu så är skillnaden att jag sålde den andra efter ett par år när jag var 19-20.. Min föstabil som fick ta mkt stryk.

Carisman har visserligen hög snittfart genom livet, men det är 90% motorvägsmil. Är servad osv..

Bortsett atden är lite kantstött efter diverse parkeringsskador (hej Stockholm) så är den faktikst skkitfinm

Jag är själv ute efter en bil i samma prisklass

de bilar jag tittar efter är

Audi A4 96-98 1,8T
Vovlo S40 2,0T

gillar inte små riskokare, då det är sämre komfort, isolering än Europeiska bilar

Golf är också en bil som är liten, drar lite & är hyfsat skön att köra

S40 har (åtminstone här i stan, av förklarliga skäl) rykte om sig att vara en riktig skitbil som byggs av belgare som inte kan nåt om volvo. Och Golf är ju Seat som är Skoda.. Nja... Golfen är för dyr.

En A4 kan jag tänka mig, kanske även en Passat 1.8T, verkar vettig (dvs tråkig). Fast det lutar åt japs om det blir nåt köp...

S40 har (åtminstone här i stan, av förklarliga skäl) rykte om sig att vara en riktig skitbil som byggs av belgare som inte kan nåt om volvo. Och Golf är ju Seat som är Skoda.. Nja... Golfen är för dyr.

En A4 kan jag tänka mig, kanske även en Passat 1.8T, verkar vettig (dvs tråkig). Fast det lutar åt japs om det blir nåt köp...

A4 kan jag varmt rekomendera, hade en i 3år utan minsta fel, helt underbar bil :tummenupp

Kan även lägga till att den kördes mycket, hade 8,5mil till jobbet enkel väg...

Sosse containern för fan!

Konstigt att ingen nämnt sosse containern 944/945, vilket ju helt klart är en av de bästa bilar som nånsin byggts.

Kolla efter en som gått mellan 15 och 20 tusen mil så kan du utan vidare köra lika långt till.

+Billiga.
+Driftsäkra.
+Billiga reservdelar både nya och beggade delar.
+Rostar inte nämnvärt.
+Rymliga.
+Billiga att försäkra (gissning).

-Otroligt fula.
-Lite törstiga.

Jag tror att även om den är lite törstig så har 940 den bästa totalkostnaden i längden.

Annars köper man en S70 för under 40 tkr vilket också är en riktigt bra bil.

Tänk om nån jävel som kunde bygga en bil som ALDRIG krånglade!
Skulle köpa den DireCkt!!!11

Audi har jag helt tappat förtroendet för, eftersom inte ens verkstaden kunde lyckas lista ut felet på min 80 avant!
Även varningens finger till er som tittar på tidiga A4:or då framvagnen är mycket klen konstruktion och DYR att byta!

Hade nog kollat på japanare trots att jag aldrig ägt någon!
Toyota har ju ryktet om sig att vara bäst, man kanske skulle testa och se?

Jag är själv ute efter en bil i samma prisklass

de bilar jag tittar efter är

Audi A4 96-98 1,8T
Vovlo S40 2,0T

gillar inte små riskokare, då det är sämre komfort, isolering än Europeiska bilar

Golf är också en bil som är liten, drar lite & är hyfsat skön att köra

A4an så åker du skönt iaf..
Volvon likaså men har hört mkt mer skit om den än Audin.
Golf är alltid golf, good shit :P ..

Även varningens finger till er som tittar på tidiga A4:or då framvagnen är mycket klen konstruktion och DYR att byta!

Själv fick jag brev från Audi med en varning om detta.
Tog in bilen till verkstaden och problemet åtgärdades på garanti.

Ska man köpa en Audi A4 ska man alltså kolla serviceboken för där ska det finnas ett klistermärke som säger att bilen är kontrollerad och ev. reparerad på garanti.

Själv fick jag brev från Audi med en varning om detta.
Tog in bilen till verkstaden och problemet åtgärdades på garanti.

Ska man köpa en Audi A4 ska man alltså kolla serviceboken för där ska det finnas ett klistermärke som säger att bilen är kontrollerad och ev. reparerad på garanti.

Bra att veta!

Såg en annan bra bil i prisklassen.:rolleyes:

http://www.blocket.se/vi/17627373.htm?ca=16_s

Är A3 en lika bra bil som A4? Jag behöver ingen A4 egentligen, skulle klara mig lika bra med en liten A3 faktiskt...

Är A3 en lika bra bil som A4? Jag behöver ingen A4 egentligen, skulle klara mig lika bra med en liten A3 faktiskt...

Ingen erfarenhet av A3 men har svårt att se att den skulle vara sämre än A4...
Samma motorer finns ju i A3 och A4...

Last edited:
Opel Corsa? En kollega har en 99:ans 1.0 eco som ska säljas, har gått som pendelbil från Uddevalla till lundby de senaste åren. Pris oklart, men jag kan nog pruta en hel del. Under 30 är underförstått iaf. Bra bil?

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien