Bil för 30-40k?

Opel Corsa? En kollega har en 99:ans 1.0 eco som ska säljas, har gått som pendelbil från Uddevalla till lundby de senaste åren. Pris oklart, men jag kan nog pruta en hel del. Under 30 är underförstått iaf. Bra bil?

En gammal kollegas tjej hade en sådan.
Vad jag vet gick den problemfritt :tummenupp

Jag har även haft den som hyrbil i Irland, inga probs då heller, men det är ju ingen rolig bil att köra. Trött som få, men det är väl iofs underföstått också :)

En gammal kollegas tjej hade en sådan.
Vad jag vet gick den problemfritt :tummenupp

Jag har även haft den som hyrbil i Irland, inga probs då heller, men det är ju ingen rolig bil att köra. Trött som få, men det är väl iofs underföstått också :)

Ja absolut, poängen är ju att den ska ta mitt arsle till jobbet och hem igen för så få kronor som möjligt. Prestanda är inte intressant egentligen, pallar den motorvägsfart så är jag nöjd. :)

Ja absolut, poängen är ju att den ska ta mitt arsle till jobbet och hem igen för så få kronor som möjligt. Prestanda är inte intressant egentligen, pallar den motorvägsfart så är jag nöjd. :)

Motorvägsfart klarar den, tar bara lite tid att komma upp dit :tungan

Bra bilar för den pengen är Polo 95-99, Lupo, Arossa, de flesta japanare men Toyotorna och Mazdorna är förbannat tråkiga så välj en Nissan Almera, Primera eller Honda Civic

Har ägt en rad bilar av olika märken och ålder och som pendlarbil får jag nog sälla mig till massan och säga japanskt.

Visst har Toyota gott rykte men ack så tråkiga och så ligger de högre i pris som begagnad än tex Honda, tror du får en nyare fräschare Honda för samma peng som en tex coyota. Rostar gör alla japaner :(

Eller köp en gubbkörd Volvo 940 eller BMW 5-serie 92-95 de är ganska billiga i inköp och håller bra kvalitet trots åren om de är skötta.

Väldigt roliga på vintern också :)

Kan ju uppdatera med hur det blev tillslut:
bilannons_7384_1_large.jpg

En 00:ans Mitsubishi Space Star 1.8 med fungerande AC, rails och centrallås med fjärr och sånt... Känns som en större bil än den är och jag åker till jobbet på 0,7 liter milen. Jag skambudade och fick den för 24k. :lol

Nämen herregud stackars sate...en Space Star:va . Var det för att skämta med dig själv du köpte den tro?:notme

Vi står förmodligen i samma köer nån gång till/från Arendal..ska tuta på dig :tungan

Nämen herregud stackars sate...en Space Star:va . Var det för att skämta med dig själv du köpte den tro?:notme

Vi står förmodligen i samma köer nån gång till/från Arendal..ska tuta på dig :tungan

Nu blev det visserligen inget med Arendal, istället hamnade jag i facking Bohus (:gnissla) så jag behövde en bil ändå. Space Star:en verkade vara ok hos bilprovningen, är inte skitliten och kostar inte massor. Att den ser lite mongo ut rör mig inte i ryggen, jag har hojen till finåkat. :)

Nu blev det visserligen inget med Arendal, istället hamnade jag i facking Bohus (:gnissla) så jag behövde en bil ändå. Space Star:en verkade vara ok hos bilprovningen, är inte skitliten och kostar inte massor. Att den ser lite mongo ut rör mig inte i ryggen, jag har hojen till finåkat. :)

Då får jag tuta på alla tokblå Space Stars som ligger på vägarna i VGR helt enkelt...varför göra det svårt för sig:D

Den e säkert ok:tummenupp

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...