Bikt; Jag var ett moppefucko!

LalleBalle skrev:
Jag var ett stort moppefucko :D Kanske är det fortfarande.... hoppas inte det. Körde en drac 00:a när jag var 14 år sålde den när jag var 15 år då fick jag en cross och körde lite med den(idiot :kocko ) Fick sen en Rs 125:a som man glider på nu

Fick?!?

En annan får ju jobba ihop alla pengar :tungan

Hehe ifos så har jag inte ägt någon moppe... det bidde 125a direkt,
Från början ville ja inte ha någon moppe men sen så förra hösten ändrade jag mig och tänkte att det är bättre med 125a :)

Så något moppefucko har jag inte varit... tror jag inte :va :tungan
Hmm förvuxet moppefucko?

Själv var jag medlem av det hårda moppegänget Grovare Moppers (Nej, vi var inte dåliga på grammatik. Vi bodde i byn Grovare.) Gänget bestod av sex bonnatöser på varsin Crescent Compact och vi hade tryckta snusnäsdukar som visade vår gängtillhörighet. Vi skrämde kor över hela böggda och sprätte grusvägsgrus miltals omkring.

Moppefuckodioten grep mig dock först ett tag efter att jag fått moped. Från början var jag konstigt nog inte intresserad av själva fordonet, utan mest av att vara som alla andra. Alla tjejkompisarna hade ju minsann moped och jag grät i veckor innan min 15 födelsedag eftersom farsan hårdnackat vägrade köpa moped i present. Han ska ha en stor eloge för att han orkade hålla masken under alla dessa veckor, eftersom han naturligtvis redan hade köpt en moppe. Jag brukar fortfarande benämna min 15 födelsedag som den bästa i mitt liv, då det var dagen pappa med ett dramatiskt ryck drog pressenningen av min nya moppe. Jag hade stjärneögon.

Kärleken till själva fordonet föddes när Jenny en kväll var ute och drog omkring i mopedgäng med några killar i klassen. Killarna hade åkt långväga för att visa upp sig själva, men tji fick de. Min moppe var otrimmad, men trots det drog jag från de stackars hormonstinna gossarna, till deras försmädlighet. DÅ förstod jag storheten med att framföra ett fordon. Att susa ner för en backe i den enorma hastigheten av 63 km/h även om det var i ensamhet gav även det en känsla av euforisk lycka.

Man kanske skulle ta och leta fram sin Grovare Moppers-scarf?

Jag var nog värst av alla MT5 när jag var 12år och nån ny plastcross när jag var 15 som trimmades till 100på mätaren... lovar att det var minst 60ärliga :lol

Själv har man kört moppe tre gånger i hela sitt liv. Första gången körde jag min lillebrors kompis Crecent Compact (det var sommaren 2003), sen provkörde jag en scootermoppe åt min mekaniker (i full crossutrustning, hade lämnat DRen för att han skulle fixa till den, gissa om det såg kul ut!) och sen har jag kört scootermoppe en gång till.

Tyckte alla moppekillar var skitlöjliga när de åkte runt på sina moppar. Däremot bestämde jag redan som femåring att jag skulle köra motorcykel med orden:
"När jag blir stor o pojk ska jag också köra motorcykel" :rofl

Var ju bara killar som körde mc ju...

nickname skrev:
Jorå när det begav sig åkte jag Zundapp KS50 med 70cc och 24mm dellorto o planad topp. Ca 100 i mätarfart beroeende på vindförhållanden samt pissnödighet hos piloten. Skruvade mest varje dag för o hålla den vid liv. Skönt att få detta ur sig så man kan gå vidare med sitt liv :D :D

Åhhh, villka minnen det bringar till liv ( säger en som nyss fyllt 24 ? )
Hadde en KS50 jag med, 70 cc, 24 mm, drevad så högt som man kunde utan att kapa i motorn/m.m, jackad kanna, planad topp, lika lätt att få till att tända som en inboende strömstad blondin på www.thecod.com.

Men gick gjorde den, 115 blås på farsans Volvos mätare.
snacka om han va sne :fatta!
Krockade den moppen 2 gånger, första gången i full sula ner för en bake, frambroms va onödig vikt, bakbroms "brukade duga bra". Merca saken framför bromsade... det gjorde jag med... Men hamnade ändå på nått mysko vis under bakaxeln. 90 åringen som satt i bilen körde iväg med mig hängandes under bilen.
Andra gången va inne på ett bostandsområde.
Skulle till en kompis å fika. sladdade fram mellan husen, korsade en väg, nästan iallafall, halv vägs över gatan träffades bakre vänster stötdämpare av en st stor blå bil. Under luft turen han jag läsa "Nya Toyota. Nu från 189900:-". Sen gjorde man en snygg landning i taggbuskarna som tydligen kallades för rabbaten... Bil jäveln var 4 MIL gammal, så sikta på nått billigt är inte min grej :D

Och jag ångrar inte en enda dag som jag var, vad ni kallar, ett "moppefucko".

Moppe e ju kung. trimma skiten ur den för 1000 spänn,
vurpa, rammla, bakhjul, börna. allt som blir uberdyrt om man gör det med mc'n man har nu, kostade en struntsumma på den tiden.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back