nickname skrev:
Jorå när det begav sig åkte jag Zundapp KS50 med 70cc och 24mm dellorto o planad topp. Ca 100 i mätarfart beroeende på vindförhållanden samt pissnödighet hos piloten. Skruvade mest varje dag för o hålla den vid liv. Skönt att få detta ur sig så man kan gå vidare med sitt liv
Åhhh, villka minnen det bringar till liv ( säger en som nyss fyllt 24 ? )
Hadde en KS50 jag med, 70 cc, 24 mm, drevad så högt som man kunde utan att kapa i motorn/m.m, jackad kanna, planad topp, lika lätt att få till att tända som en inboende strömstad blondin på
www.thecod.com.
Men gick gjorde den, 115 blås på farsans Volvos mätare.
snacka om han va sne
Krockade den moppen 2 gånger, första gången i full sula ner för en bake, frambroms va onödig vikt, bakbroms "brukade duga bra". Merca saken framför bromsade... det gjorde jag med... Men hamnade ändå på nått mysko vis under bakaxeln. 90 åringen som satt i bilen körde iväg med mig hängandes under bilen.
Andra gången va inne på ett bostandsområde.
Skulle till en kompis å fika. sladdade fram mellan husen, korsade en väg, nästan iallafall, halv vägs över gatan träffades bakre vänster stötdämpare av en st stor blå bil. Under luft turen han jag läsa "Nya Toyota. Nu från 189900:-". Sen gjorde man en snygg landning i taggbuskarna som tydligen kallades för rabbaten... Bil jäveln var 4 MIL gammal, så sikta på nått billigt är inte min grej
Och jag ångrar inte en enda dag som jag var, vad ni kallar, ett "moppefucko".
Moppe e ju kung. trimma skiten ur den för 1000 spänn,
vurpa, rammla, bakhjul, börna. allt som blir uberdyrt om man gör det med mc'n man har nu, kostade en struntsumma på den tiden.