Bikt; Jag var ett moppefucko!

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Här är det fritt fram att bikta sina tidigare erfarenheter av moppefuckotidens härjningar.

Känner du att du kvävt din moppefuckolystnad utan att få prata ut om det?
Tag chansen!
Det är ok att gråta!

Jag har aldrig varit ett moppefucko. Jag är bäst! Jag tjör fort. :rolleyes:

Jag körde moppe dock. Zündapp K50 och Puch Montana (har en nu oxå)

:banana

Last edited:
Bra tråd.

Jag körde Puch Dakota (uttalas Pouuck på skånska tror jag)

Jag var tjock även som liten så trots 3-halva, 17 Bing o drevat hängde jag aldrig med polarna. 55 i mätarfart. Uttrycket "Moppefucko" fanns inte på den tiden. Jag hadde fårfäll (röd) även på sommaren. Pungsvetten ran längs låren. Men kul var det.

(Nu känns det bra igen)

Puch dakota. Ramsned så det liknade ingenting annat. :lol

Fick tag i någon suspekt cylinder med ett jättehål som det passade en kolv från en 80cc kawa i, 22mm delorto och säkert nåt mer jag har glömt. 90 mätarfart och något helt otroligt trött på låga varv.
Hehe, Satan vad jag fick skruva för att hålla den rullande.

Jorå när det begav sig åkte jag Zundapp KS50 med 70cc och 24mm dellorto o planad topp. Ca 100 i mätarfart beroeende på vindförhållanden samt pissnödighet hos piloten. Skruvade mest varje dag för o hålla den vid liv. Skönt att få detta ur sig så man kan gå vidare med sitt liv :D :D

körde en yamaha fs-1 och en puch maxi som jag faktiskt har kvar :3freak ... och så hade jag en mini stella som jag krängde förra veckan :(

jag är fortfarande ett moppefucko.. har en gammal veteran moppe i källaren som jag åker till kneget på :yoparty

..va ett moppefucko backin the days också iof.. old habits die hard :gnissla

Jag tyckte det var rätt roligt med moppe då (och nu oxo, bara man har rätt bana), men jag körde 50cc å skröt inte så mycket (förutom fotpinneskrap å wheelies då), så ni får dömma mig, moppefucko lr inte?

Avis var man på de som fick köra "riktig" motorcykel, å mest av allt i hela världen längtade man tills man fick köra fars RD125 -81! (Den lät/låter så gött! 2cyl modellen!)

Jag är stolt över min moppetid hursomhelst!

Last edited:
ja Körde i 125km/h geNom hEla byn Å fiKk världenZ znUTjaG häNgde av DOm på zkOlgårDen! *skrattar* FeT va typ den typ mOppEn giKk!!!!!!!! *ler* *Z* :D

1988-1990 Yamaha Chappy (finns fortfarande kvar)
1990-1992 Honda MT5 (supermoto wannabe, med regndäck från en 125 racer)

Blue skrev:
ja Körde i 125km/h geNom hEla byn Å fiKk världenZ znUTjaG häNgde av DOm på zkOlgårDen! *skrattar* FeT va typ den typ mOppEn giKk!!!!!!!! *ler* *Z* :D

1988-1990 Yamaha Chappy (finns fortfarande kvar)
1990-1992 Honda MT5 (supermoto wannabe, med regndäck från en 125 racer)

dte är den du har i avataren eller ? :hihi

Jag saknar Lisa :(
Hon var så fin med sin svarta beklädnad och sitt pilska ljud.
Hon morrade lätt när man smekte henne där hon visste att hon gillade det, det var ömsesidig kärlek...

Drac RR 98 med 99ans motor / kåpor.

Hehe... köpte mej en språjlans ny Yamaha Dt kostade 12500:- på den tiden, som trimmades så fort de bara gick. E troligtvis det enda fordonet som man kommer å ha köpt nytt. Billigare me moppe hehe....
Även ja hade en rödsvart skinnfäll *s* :rolleyes: :lol

Kommer ihåg att vi under den tiden fick på en borrad cylinder och en motorsågsförgasare på kompisens Puch Dakota. Den gick så in ihelsike och varvade grymt, men den skar hejdlöst samma dag... :näsblod

Klart man har varit ett moppefucko! Först ett par moppar och senare 125:a. Under det tidiga nittiotalet tog man 125:an in till Skövde centrum för att sätta sig på Sandtorget och kolla på alla tuffa killar som strögade runt med sina då nya ZXR 750, Fireblades och GSX-R 1100:or. Det var tider det.... :D

kul tråd :D

moppar i följande ordning

1:a en gammal sachs med 2 växlad, handväxel när jag var 8 år - 12/13 år
(eftersom pappa e bonde, så kunde jag köra på gården)

2:a puch nevada 14 år
3:e Honda MT50 trimmad som fan med 5 växlar, kostade på den tiden 9995:-
4:e en Honda MB 50 som jag köpte som ren. objekt för att ha t&r till jobbet (1994, men såldes till tjejens lillebror för en liten summa. blev för övrigt jävligt fin och helt i orginalskick.. han har den kvar, så jag funderar på att köpa tillbaka den :D )

klart man varit moppefucko,Honda mt5, svart som natten o gick nå grymt fort på sin tid, 70cc, 20mm förgasare, o allt lull lull man kan täna sig, toppade 118,5 km/H på cykeldatorn.. oj de va tider de :yoparty

Självklart moppefucko, Zundapp KS 50. Förövrigt det enda fördon jag kört ifrån polisen med :arsele , det kommer troligen aldrig att hända igen fastän jag har snabb hoj nu, med åldern kommer visheten. :confused:
Jag var en riktig "gnidare" som polarna kallade mig. Alltid grym puts trots att jag ALLTID var ute och körde :hjälm , en vinter med många grader kallt så värmde jag mina kalla händer och helly-hansen vantar på kröken så dom smälte, vantarna alltså :kocko

Moppefuckotiden, var ju riktigt kul :lol

Last edited:
Penguin skrev:
Under det tidiga nittiotalet tog man 125:an in till Skövde centrum för att sätta sig på Sandtorget och kolla på alla tuffa killar som strögade runt med sina då nya ZXR 750, Fireblades och GSX-R 1100:or. Det var tider det.... :D
Känner igen det där. Ingenting har tydligen förändrats fast det är 10 år senare nu. :)

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back