BIKE katalogen

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
CBR600RR är ju inte lite läcker:drool Snygg lack och coolt att de lyckas banta ner hojen så pass mycket.

Vilken är din favorit?
 
Jaja dom skriver 155 kilo men sanningen ligger en bra bit ifrån.
Tro inte på allt dom skriver, spec. inte vikten på jappsar hojjarna.
 
Freddola skrev:
2604446 Jaja dom skriver 155 kilo men sanningen ligger en bra bit ifrån.
Tro inte på allt dom skriver, spec. inte vikten på jappsar hojjarna.

är det möjligt på ngn hoj att komma ner till den vikten som anges?
 
till att börja med så är det torr vikt... min zxr väger precis som specsifforna torr.. så jag har inte varit med om att det inte stämt personligen...
 
fahrenheit skrev:
2605006 till att börja med så är det torr vikt... min zxr väger precis som specsifforna torr.. så jag har inte varit med om att det inte stämt personligen...

Var det inte Bike som gjorde en sammanställning av angiven torrvikt, uppmätt våtvikt utan bensin och beräknad torrvikt utifrån den uppmätta våtvikten på 600 kubikarna för 2006? Det var två märken (Suzuki har jag för mig var det ena) som låg hyfsat nära den angivna torrvikten medans t.ex Yamaha var över 10kg över den, jag har även för mig att Honda var en bra bit ifrån sin torrvikt och Honda brukar av tradition ligga väldigt optimistiskt i både vikt och effekt i sina produktblad.
 
Personligen tycker jag att Bike Katalogen suger en smula. Att läsa om tester som varit med under året ger inte så mycket och de fåtal hojar som intresserar mig kan jag kolla upp specarna på själv.
Sälj den gärna som lösnummer till dem som vill ha men låt oss prenumeranter få ett "riktigt" nummer istället.
 
Ärligt talat... Suger inte VARJE nummer av Bike ganska mycket? De vill vara allt för alla, vilket resulterar i att de blir för lite för mig. Jag skiter högaktningsfullt i crossar och tourers. Jag vill BARA läsa om räserhojar och de fetaste gathojarna.

Det borde finnas en tidning för varje gren av MC-intresset. Racebike, Dirtbike, Sportbike osv. Men då skulle inte en käft köpa de tristaste tidningarna, typ Touringbike eller Ökenbike.
 
Mattias skrev:
2605527 Ärligt talat... Suger inte VARJE nummer av Bike ganska mycket? De vill vara allt för alla, vilket resulterar i att de blir för lite för mig. Jag skiter högaktningsfullt i crossar och tourers. Jag vill BARA läsa om räserhojar och de fetaste gathojarna.
Varje nummer av Bike suger, jo. Fast det hade väl inte hjälpt om den bara hade handlat om vår typ av hojar. Det är väl tydligt vilken målgrupp de skriver för; 14-16 åriga pojkar.
 
Bikerbitch skrev:
2604318 CBR600RR är ju inte lite läcker:drool Snygg lack och coolt att de lyckas banta ner hojen så pass mycket.

Vilken är din favorit?



06:an eller 07:an/ tycker nya ser fet ut men gillar min bättre :yoparty
 
Bikerbitch skrev:
2604318 CBR600RR är ju inte lite läcker:drool Snygg lack och coolt att de lyckas banta ner hojen så pass mycket.

Vilken är din favorit?


Min...:yoparty





:hojraket
 
DR-Zätare skrev:
2605436 Var det inte Bike som gjorde en sammanställning av angiven torrvikt, uppmätt våtvikt utan bensin och beräknad torrvikt utifrån den uppmätta våtvikten på 600 kubikarna för 2006? Det var två märken (Suzuki har jag för mig var det ena) som låg hyfsat nära den angivna torrvikten medans t.ex Yamaha var över 10kg över den, jag har även för mig att Honda var en bra bit ifrån sin torrvikt och Honda brukar av tradition ligga väldigt optimistiskt i både vikt och effekt i sina produktblad.


Det var engelska Bike eller Performance Bikes, har numret liggandes nånstans och kan kolla upp det.

Iaf så stämde, om jag minns rätt, vikterna för Suzuki GSXR 600 och Triumph 675 bra, medans Honda, Yamaha och Kawasaki hade en verklig torrvikt på mellan 5 och 12 kg över det angivna.

Yamaha skyllde på produktionstoleranser för de individuella komponenterna :D
 
xyx skrev:
2605604 Det var engelska Bike eller Performance Bikes, har numret liggandes nånstans och kan kolla upp det.

Iaf så stämde, om jag minns rätt, vikterna för Suzuki GSXR 600 och Triumph 675 bra, medans Honda, Yamaha och Kawasaki hade en verklig torrvikt på mellan 5 och 12 kg över det angivna.

Yamaha skyllde på produktionstoleranser för de individuella komponenterna :D

Jo, det kommer jag ihåg. Yamaha sa att de hade en tolerans på 3% har jag för mig och så skyllde de övervikten på att deras underleverantörer hade levererat grejer som "råkade" ligga 3% över specifikationen. Gör man matten inser man att även om så skulle vara fallet skulle det ju bara förklara 6kg övervikt. Å andra sidan ljög man ju hyfsat samvetslöst om varvtalsgränsen på den hojen så varför inte dra en riktigt saltad viktangivelse när man ändå är på gång?
 
Ja vad ska man säga....
Snygga hojjar men kommer inte i närheten av de Italienska fullbloden.. :D
både när det gäller design, angiven vikt samt antal kusar i maskineriet. :yoparty

Shit nu kommer denna tråden att spåra ur rätt fett!! :huvet
Sorry all... vill inte bråka bara mina åsikter. Jääääkligt tråkigt att säsongen är slut för min del... men snart är det vår!!!:yoparty
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top