BIKE katalogen

Mattias skrev:
2605527 Ärligt talat... Suger inte VARJE nummer av Bike ganska mycket? De vill vara allt för alla, vilket resulterar i att de blir för lite för mig. Jag skiter högaktningsfullt i crossar och tourers. Jag vill BARA läsa om räserhojar och de fetaste gathojarna.

Det borde finnas en tidning för varje gren av MC-intresset. Racebike, Dirtbike, Sportbike osv. Men då skulle inte en käft köpa de tristaste tidningarna, typ Touringbike eller Ökenbike.

Som nämnts tidigare, prova de engelska tidningarna istället. De håller betydligt högre klass tycker jag personligen. Min favorit är Performance Bikes som jag tycker skiljer sig lite från mängden men vill du ha mer renodlade "Bike-kopior" (som alltså mest innehåller test av nya hojar och utrustning) så finns Superbike, Fast Bikes, Bike (den engelska) och TWO. De är hyfsat identiska men bra mycket bättre än svenska Bike.
 
DR-Zätare skrev:
2605628 Som nämnts tidigare, prova de engelska tidningarna istället. De håller betydligt högre klass tycker jag personligen. Min favorit är Performance Bikes som jag tycker skiljer sig lite från mängden men vill du ha mer renodlade "Bike-kopior" (som alltså mest innehåller test av nya hojar och utrustning) så finns Superbike, Fast Bikes, Bike (den engelska) och TWO. De är hyfsat identiska men bra mycket bättre än svenska Bike.

Jag har alla Performance Bikes sen 1994. Jag slutade köpa den i år, för så dålig som den är nu har den aldrig varit. Snuttifierat och uselt. Glansperioden tog slut med Simon Hargreaves avgång som chefredaktör. Nu är det bara en massa fånar som kommer från hardcorenörd-hojtidningar som RiDE och Bike. Skit är det.

Förr ägnades åtta sidor åt en Superbikehoj, detaljerade foton på ALLT, och jävligt roliga redogörelser för hur rädd testpiloten var när han körde den. Nu får man EN sida, EN bild och åtta rader text. Det räcker inte för mig.

Jag får väl starta en egen tidning, helt enkelt.
 
Mattias skrev:
2605639 Jag har alla Performance Bikes sen 1994. Jag slutade köpa den i år, för så dålig som den är nu har den aldrig varit. Snuttifierat och uselt. Glansperioden tog slut med Simon Hargreaves avgång som chefredaktör. Nu är det bara en massa fånar som kommer från hardcorenörd-hojtidningar som RiDE och Bike. Skit är det.

Förr ägnades åtta sidor åt en Superbikehoj, detaljerade foton på ALLT, och jävligt roliga redogörelser för hur rädd testpiloten var när han körde den. Nu får man EN sida, EN bild och åtta rader text. Det räcker inte för mig.

Jag får väl starta en egen tidning, helt enkelt.

Jag har inte läst den mer än ett par år men jag håller med om att kvalitén sjunkit BETYDLIGT under det senaste halvåret eller så i mitt tycke. I de senare numren tycker jag det mesta handlar om olika resor tvärs genom Storbrittanien och Frankrike vilket intresserar mig föga, vill jag veta något om resor tittar jag på Packat & klart. När jag läser Performance Bike vill jag läsa perverst detaljerade reportage om racehojar och andra exotiska prestandahojar!
 
Hojar i Bike katalogen

Man får väl ha flera favoriter:gnissla

Suzuki GSX-R 1000
Honda CBR 1000 RR
Yamaha YZF R1
KTM 990 SuperDuke R

oj vad det ska provsittas i januari:tummenupp
 
Sen G.Nordström vart chefred: på Bike har tidningen försämrats gradvis.
Tidningen var som bäst i början
 
Bikerbitch skrev:
2604318 CBR600RR är ju inte lite läcker:drool Snygg lack och coolt att de lyckas banta ner hojen så pass mycket.

Vilken är din favorit?

Den som går bäst för tillfället sen vad det står på tanken kan kvitta:tummenupp
 
Jag älskade verkligen Bike i mitten på 90-talet. Roliga repotage och bra bilder. Det var spännande att läsa Bike, man gottade sig åt alla detaljerna och personliga reflektioner i repotagen, man sög verkligen åt sig allt.
Men nu så tycker jag tyvär att dom blivit för mainstream. För politiskt korrekta för att vara roligt.

Bara för att man rabblar upp detaljer och faktasiffror gör inte ett repotage spännande. Det skall vara lite hjärta i det hela, lite attityd i repotagen. Lite djävlaranamma helt enkelt.


Jag slängde upp en tråd där NI kan påverka inriktningen hos en annan svensk hojtidning. Hoppas ni orkar ta er tiden och ge oss lite tips på vad ni skulle vilja se för repotage.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=140418
 
Mattias skrev:
2605639


Jag får väl starta en egen tidning, helt enkelt.
Ja så många spaltmeter du krystat ur dig här helt gratis. Du skriver ju detaljerat och underhållande så det kan nog funka.
Ser fram emot långa detaljerade utlägg om hur jävla usel funktionen på öhlins stötdämpare är. skrivna av en bitter redaktör som vurpat och därför hatar testobjektet :D
 
Last edited:
crashtestdummy skrev:
2606296 Ja så många spaltmeter du krystat ur dig här helt gratis. Du skriver ju detaljerat och underhållande så det kan nog funka.
Ser fram emot långa detaljerade utlägg om hur jävla usel funktionen på öhlins stötdämpare är. skrivna av en bitter redaktör som vurpat och därför hatar testobjektet :D

Lite Jeremy Clarkson över den sortens recensioner, eller hur? Det verkar ju som han bestämmer sig morgonen innan han faktiskt ska testa bilen för om han ska gilla den eller inte och testerna blir därefter. Otroligt underhållande men inte alltid så sakligt.

Vi skulle ju kunna ge ut en publikation där vi plockar ut de bittraste, diskussionerna, trådarna och inläggen härifrån Sporthoj varje månad och ger ut dessa i en samlingsvolym.
 
Mattias skrev:
2605527
Det borde finnas en tidning för varje gren av MC-intresset. Racebike, Dirtbike, Sportbike osv. Men då skulle inte en käft köpa de tristaste tidningarna, typ Touringbike eller Ökenbike.

Med tanke på folkmängden i Sverige, o då räknat på de med MC intresse så skulle man säkert tjäna multum på att starta upp ett gäng sådana tidningar!:va
 
En grej som slog mig var avsaknaden av 250 maskiner. Om man vill ha en 250 så måste man tydligen köpa en cross. Gör inte fabrikerna 250:or alls, eller är de bara undantagna den svenska marknaden?

Är det bara jag som skulle vara intresserad av en 250 räser?
 
Kiwi60 skrev:
2606510 En grej som slog mig var avsaknaden av 250 maskiner. Om man vill ha en 250 så måste man tydligen köpa en cross. Gör inte fabrikerna 250:or alls, eller är de bara undantagna den svenska marknaden?

Är det bara jag som skulle vara intresserad av en 250 räser?

Om du menar tvåtaktare så har de (Aprilia) väl lite problem med Euro 3 avgaskraven när det gäller deras RS 250? Det verkar som att nästan alla hojar måste modifieras för att klara dessa krav och tvåtaktare släpper väl relativt sett ut mer föroreningar i luften än fyrtaktare?

Edit: Du kanske menade riktiga racers och inte sådana som är registrerade?
 
Mattias skrev:
2605639 Jag får väl starta en egen tidning, helt enkelt.
Anställ mig. För en Snickers i månaden så kan jag krypa omkring på ett skitigt garagegolv och plåta närbilder av borrade titanskruvar och kolfiberkåpor. :brynad



Ang. BIKE-katalogen: Den har väl inte kommit ut i butik ännu? Det är väl bara prenummeranterna som fått den? Tror att det är nu på tisdag som gäller för oss som inte vill binda oss till tidningen BIKE i ett år.
 
Esquire skrev:
2606599
Ang. BIKE-katalogen: Den har väl inte kommit ut i butik ännu? Det är väl bara prenummeranterna som fått den? Tror att det är nu på tisdag som gäller för oss som inte vill binda oss till tidningen BIKE i ett år.

Stämmer, bara till prenumeranter.
 
Mycket gnäll i den här tråden på att Bike som tidning inte är vad vissa tycker att de ska vara, att katalogen är kass osv.
Fasen, skriv detta TILL Bikeredaktionen då!

Att sitta och jämföra med de brittiska magasinen (som ÄR underbara, redan genom sin sarkastiska humor i artiklarna) går ju inte!

Vilken marknad tror ni, att det finns för SÅ smala magazine i Sverige?
Men SÅ hög kvalite´?

Det har ju gjorts, och görs försök att starta och hålla nischtidningar vid liv i Sverige, men var är kunderna? De sviker.

Så att de existerande tidningarna försöker sälja konserverad gröt är föga förvånande...

De vill garanterat oxå göra smalbandigare, mer djuplodande tidningar...men det vore som att gräva sin egen grav.
 
Dr.Bike skrev:
2607097 Mycket gnäll i den här tråden på att Bike som tidning inte är vad vissa tycker att de ska vara, att katalogen är kass osv.
Fasen, skriv detta TILL Bikeredaktionen då!

...

Så att de existerande tidningarna försöker sälja konserverad gröt är föga förvånande...

De vill garanterat oxå göra smalbandigare, mer djuplodande tidningar...men det vore som att gräva sin egen grav.
På tal om att göra ett smalt magazine... http://www.traktorpower.se/
(men deras systertidning Boggi är faktiskt ganska intressant :rodnar )

Det som är lite trist med Bike, och vissa andra tidningar, är att de kört fast i sina gamla hjulspår.

Se bara på hur vissa saker återkommer gång på gång. Test av tusenkubikarna på ringen (iaf vartannat år). Test av mellanklassglidare på en tur runt Stockholm. Test av allvädersställ (men när testade de senast något skinnställ?).

Test hit och test dit. Men varför inte sticka ut hakan lite och t.ex. köra skiten ur mellanklassglidarna på ringen?

Bike hade för övrigt en kundundersökning på sin hemsida för ett tag sedan men jag hittar ingen länk till den just nu.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top