Bike-Events, Gelleråsen, 17/7

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
På morgonen, på väg mot karlskoga, satt jag och förbannade den svenska sommaren,
det är antingen regn eller svinkallt. Jag frös som en hund trots underställ, en kopp kaffe
på Statoil i Karlskoga satt fint. Under dagen klarnade det upp och blev riktigt varmt,
för varmt för min smak, idag är jag röd som en kräfta i ansiktet. :rolleyes:

Vis av erfarenhet tänkte jag ta det lite lugnt och undvika att vurpa, det blir så bökigt när
man kört hojen till Karlskoga, dessutom syntes inte Goodstuff till...
Efter ett lugnt första pass i gul grupp kände man sig varm i kläderna, efter andra blev jag
uppflyttad till röd istället. Körningen stämde ganska bra utan att man tog i som en dåre,
den enda lilla incidenten var att jag tvingades räta upp och styra rakt fram inför Eje´s för
att inte braka in i hojen framför mig som bromsade lite märkligt.

Det var kul att se forumkändisar som föråkare, Donkey Kong och Pingvinen. :tummenupp

Pga tidiga middagsplaner var jag tvungen att skippa det sista passet, förutom det var
det en kanondag.

/A

Jag såg inte en enda vurpa i gatgrupperna?! :va

Fasen man blir bara mer och mer sugen på att prova banåkning. När finns det fler tillfällen? Vilka banor är "lättast"? Den långsammaste gruppen, hur långsam är den? Eller hur snabb kanske man ska säga?

Vad kostar det?

Som sagt, jekla sugen.

Kul, önskar jag varit där. Tänkte åka dit men hann inte :( snart så... snart ska en ny maskin luftas.

hållundan skrev:
Fasen man blir bara mer och mer sugen på att prova banåkning. När finns det fler tillfällen? Vilka banor är "lättast"? Den långsammaste gruppen, hur långsam är den? Eller hur snabb kanske man ska säga?

Vad kostar det?

Som sagt, jekla sugen.
Vilken bana som helst med Bike-Events hade varit ett bra sätt att börja, nu blir det svårt.
Jag skulle välja en arrangör som har flera gatgrupper, det kan säkert vara stressande om
folk kör om en till höger och vänster när man själv inte hittar runt banan.
Långsamma grupper går oftast rejält långsamt, men vad jag vet är det inte många arrangörer
som har långsamma grupper. Nån SMC-körning kanske kan vara en bra mjukstart.

/A

hållundan skrev:

Vad kostar det?

Som sagt, jekla sugen.

LMS (Linköpings MotorSällskap, håller till på Linköpings motorstadion. www.lms.se) kvällskörning á 200 kronor är ett bra sätt att starta karriären. Då får man 3 pass á 20 minuter och det är fullt tillräckligt första gången man kör. Gröna gruppen går långsammare än gul, men inte sakta. Du märker vilken grupp du "ska" tillhöra. Dom har många trevliga instruktörer och hjälper dig mer än gärna med spårval/fjädringsinställningar utan att skinna plånboken på 950 spänn.

//jaG

Jo..det var kallt som fan på morgonen kan jag hålla med om!Men det blev ju en kanondag på alla sätt till slut. :tummenupp Snacka om tur med vädret!Idag är det hur grått och trist som helst här i Götet fast det gör inte så mycket då jag också är röd i fejset.Denna gången hade jag iaf vett att ställa mig i skuggan lite då och då,något jag inte gjort på andra bandagar,då var man bokstavligt talat bränd i ansiktet på kvällen.. :brinnerup

Otroligt få avåkningar för att vara bandag.Såg en i gula gruppen,men det var inget allvarligt.Kanske många som hade "fel" försäkringsbolag och tog det lite lugnare än vanligt??

Dagens :Bugar till Peter Lindén!!Ritar lakritsar ut ur depåkurvan,fullt på trean på nya Firebladen och 225 på mätaren :3freak :rock

Kul dag fast man var helt slut i kroppen när man kom hem med 72mil i sadeln!

Rundningsmärke:
Skönt du fick revansch på den illvilliga Gelleråsen, i röd grupp till och med :Rockbanan
Måste själv ta mig samman och komma över klotskräcken där...

hållundan:
Lyssna på farbror Zeb och kom till Sviestad, du kommer inte att bli besviken :tummenupp
Nästa trafikövning 4/8, kom i tid bara.

Rundningsmärke skrev:
Pga tidiga middagsplaner var jag tvungen att skippa det sista passet, förutom det var det en kanondag.

Jag undrade just vart du tog vägen, men du hade ett giltigt skäl att korta ner dagen alltså! :rolleyes:

Och visst var det en kanondag på alla sätt och vis. Varmt, soligt och bara en vurpa bland gatåkarna om jag inte minns fel.

Själv är jag mer eller mindre handikappad idag efter att ha kört dubbla pass hela dagen samt ca 30 landsvägsmil igår. Var ganska skönt att hoppa ur brallorna och stövlarna igårkväll efter att ha haft dem på 16 timmar i sträck! :D

hållundan skrev:

Vad kostar det?

Som sagt, jekla sugen.

Du kan väl knappast ha undgått att läsa att det är Bikeweek from nästa sön på Gelleråsen, dock endast prenumeranter på sön.(300 kr)
Därefter mån tom ons för allmänheten, 300 kr/ dag billigare finns inte, ta chansen!
Ang. grupper så finns det 3 och det brukar vara rätt att börja i långsam, det blir lungt i början och sen ökar tempot varje dag, kör med insidan och ha kul!!
Du kan även byta grupp om du hamnar fel.
Jag åker dit redan på lör för att se den hypade :tummenupp endurancetävlingen som många härifrån är med på.
Stranddagarna pågår i Karlskoga för den som vill festa :fyllisar

Last edited:
Japp, det blev ju till slut en kanon dag! Var jäkligt skeptisk på morgonen när jag vaknade på vandrarhemmet och tittade ut, det var molnigt MINST sagt. Men som sagt det ordnade ju upp sig ganska snart :) Och helt otroligt att det inte var några vurpor, förrutom en viss person som efter ett försök att köra lite fortare fick en rejäl bakhjulslåsning och var ute och körde lite i sanden :rodnar Tur att man kör hoj som är lite jordfräsbesläktad :D

Penguin skrev:
Jag undrade just vart du tog vägen, men du hade ett giltigt skäl att korta ner dagen alltså! :rolleyes:
Sorry att jag drog utan att säga hej, det blev lite struligt. Jag åkte iväg för att tanka
och köpa snus, när jag kom tillbaka var gul grupp fortfarande ute på banan.
Efter gul var det dags för grön, sen licens och efter det röd igen. Jag insåg att jag inte
skulle hinna med det sista passet utan att behöva sätta nytt personligt rekord på sträckan
Karlskoga-Sthlm så jag åkte hem istället.
Kul att ses, du kör riktigt bra! :)

/A

FZ1 skrev:
Skönt du fick revansch på den illvilliga Gelleråsen, i röd grupp till och med :Rockbanan
Måste själv ta mig samman och komma över klotskräcken där...
Hoppas du hade kul på jobbet. :D
Om jag inte är helt gaggig hade Eje´s fått ny asfalt, så min "hatkurva" var mycket trevligare.

/A

Depåbilder

Det var en riktig kanondag. Inte bara när det gäller vädret utan även för att jag äntligen fick till mitt första knäskrap :tungan
Här kommer några bilder från depån!

Bifogat

• p1010014.jpg
    p1010014.jpg
    90.6 KB · Visningar: 56
  • p1010022.jpg
    p1010022.jpg
    123.1 KB · Visningar: 58
  • p1010023.jpg
    p1010023.jpg
    97.5 KB · Visningar: 54
bebbe skrev:
...en viss person som efter ett försök att köra lite fortare fick en rejäl bakhjulslåsning och var ute och körde lite i sanden :rodnar Tur att man kör hoj som är lite jordfräsbesläktad :D

Var det du som körde rakt fram i hårnålen? Jag var ¨blåvästen¨ som låg bakom... :) Bra att det redde ut sig, hade nog inte varit lika lätt med 200kg R-hoj... :D

Blev jäkligt mycket körning. Tom så mycket att man inte pallade baxa ut hojen på Sviestad dagen efter, utan man var mek istället!

oscar skrev:
Var det du som körde rakt fram i hårnålen? Jag var ¨blåvästen¨ som låg bakom... :) Bra att det redde ut sig, hade nog inte varit lika lätt med 200kg R-hoj... :D

Blev jäkligt mycket körning. Tom så mycket att man inte pallade baxa ut hojen på Sviestad dagen efter, utan man var mek istället!

Jajamensan det var jag :rolleyes: Hade varit jäkligt förargligt att ha en fin sport hoj och lägga den för en sådan miss! Men det är väll så det blir när man försöker labba lite för att få upp farten :D

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!