Hej, ja lägger frågan här oxå, teknik och mek forumet var kanske fel forum.
--------------------------------------------------------------------------------
Är det någon som har erfarenhet av att använda big block (BB) för gatbruk? tänker på GS, GSX, KZ, GPZ och även luft-olje GSXR torde ju drabbas av samma eventuella symtom.
Det jag ser fram för mig är värmeproblem rätt eller fel? standard cylinderblock har ju möjlighet för luft genomströmning mellan cylindrarna vilket ju inte (BB) har.
Orsaken till att jag undrar är att jag får inte tag i kolvar som har tillräckligt hög kvalitet och rätt kompression i små storlekar upp till 74mm.
Tittar man på BB så blir ju urvalet lite större.
Vad har ni för erfarenheter?
Kanske någon har ett GPZ BB liggandes?
--------------------------------------------------------------------------------
Är det någon som har erfarenhet av att använda big block (BB) för gatbruk? tänker på GS, GSX, KZ, GPZ och även luft-olje GSXR torde ju drabbas av samma eventuella symtom.
Det jag ser fram för mig är värmeproblem rätt eller fel? standard cylinderblock har ju möjlighet för luft genomströmning mellan cylindrarna vilket ju inte (BB) har.
Orsaken till att jag undrar är att jag får inte tag i kolvar som har tillräckligt hög kvalitet och rätt kompression i små storlekar upp till 74mm.
Tittar man på BB så blir ju urvalet lite större.
Vad har ni för erfarenheter?
Kanske någon har ett GPZ BB liggandes?