Rolle Rotax
Ny medlem
billet stake det lät inresant!! pm kommer. Jo mer undran,,,,hur tunnt aluminiumfoder skulle man tordas ha? läste nämligen om en dåre som borrade en rotax cylle med samma borr som ja har till 105 direkt i aluminiumet och nikasilade endast och det verkade hålla för turbo!! på den motorn rekomenderades endast 102borr också innan stålfoder måste i?? vart går aluminiumtjokleksgränsen (är väl ber på legering)
Läs mitt tidigare inlägg, står skrivet där...
Därav fönstret i cyllen jag kommer att kapa upp hela cyllen runt om för att kunna komma åt att lägga svets runt om HUUUUUUVa även skörten som sticker ut!! det går att borra org cyllen 102,4mm utan fara men 105 går inte så bra utan detta lilla nätta jobb
Då hammnar snurran på runt 720cc med org slaget och får en effektök på runt 7hk i bästa fall o minst 7nm i ett underbart register
menar du verkligen 3mm i alu? Då måste det vara speciallegering!! direkt i org cylle tror jag inte dom kostat på exotiska matrial!! I usa har atv dragracing farbröderna borrat direkt i fodren så tjockleken undrestigit 5mm och det har gått på tok . men därimot finns det en firma i us som sätter i aluminiumfoder och dom kan nog ligga neråt 3mm åtminstonde på mindre cc maskiner