Bidragstagare krockar dyr bil

Jaja, men nu är jag inte motorsportintresserad utan motorcykelintresserad och det är sport det är hobby. Compreñde? :slicka

Du är väl inte motorcykelintresserad, du verkar ju helt tafatt inför även de mest triviala ingrepp på hojen :slicka

Motorcykelkörningsintresserad kanske :va

Är nog det här "lilla" bidraget som åsyftas: http://sv.wikipedia.org/wiki/Apanage

Jo, det förstod jag. Men är det verkligen apanaget som går till racing? De pengarna är väl till täckande av Hovets officiella plikter samt drift av diverse slott. Kungafamiljen är väl inte direkt fattig så unge prinsen kan säkert få pappa kungen att slanta upp ur den egna förmögenheten.

Jo, det förstod jag. Men är det verkligen apanaget som går till racing? De pengarna är väl till täckande av Hovets officiella plikter samt drift av diverse slott. Kungafamiljen är väl inte direkt fattig så unge prinsen kan säkert få pappa kungen att slanta upp ur den egna förmögenheten.

Ingen aning om apanaget används till nöjen. Skulle inte förvåna mig om så är fallet.

Jag famlar i mörker när det gäller vad Markus syftade på med bidragstagare och uttryckte endast min bästa gissning. Prinsen kanske har ersättning från a-kassan? :)

Sen när blev a-kassan ett bidrag? :o

Saxat från Alfakassan.se:
Alfa-kassan administrerar, liksom övriga a-kassor, både den allmänna grundförsäkringen och den frivilliga inkomstrelaterade försäkringen. Alfa-kassan har dessutom fått i uppdrag av regeringen att betala ut grundersättning till dem som inte är medlemmar eller anslutna till någon a-kassa.

Blir inte det ett bidrag eller tolkar jag det fel? Må så vara att pengarna kommer från en inkomstförsäkring men om man inte betalt in avgift till någon a-kassa alls så får man ändå slantar på kontot från pappa staten via Alfa-kassan.

Vad kallas det då? Jag väljer att kalla det bidrag :)

:hihi
Men jag tycker han var en skön motorgubbe även om jag inte träffat honom mer än ngn gång.
På en fest gick han omkring i en T-shirt med BP:s gamla coola grön/gula logga på bröstet. Det var bara det att på Bertils T-shirt var bokstäverna omkastade så det stod PB istället.

På samma fest frågade en kille PB vad han skulle haft för valspråk på de svenska mynten om det hade blivit så att PB hade blivit statschef. Svaret kom snabbt :
-Gasen i botten
:hihi

Jag är mest skadeglad, överanalysera inte nu. ;)
Sorry. :)

F.ö. är det intressant med din definition på racing, brukar du också smeta av på uppvärmningen?
Om du kan ge ett enda exempel på någon toppförare, inom någon valfri motorsportdisciplin, som aldrig kört av på träning, så ska jag gå med på att det inte är en absolut förutsättning för att nå toppen. :tungan

Därmed inte sagt att prinsen kommer att nå toppen, men det är ju en annan sak.

Om du kan ge ett enda exempel på någon toppförare, inom någon valfri motorsportdisciplin, som aldrig kört av på träning, så ska jag gå med på att det inte är en absolut förutsättning för att nå toppen. :tungan

Du har naturligtvis rätt, min poäng var som sagt bara att glädja er andra med den finaste lycka som finns - skadeglädjen.

Men, om man drar av första gången man ska tävla är man en klant. Det tycker jag. Speciellt när man är mediaattraktionen. HBT-Philip kan nu lägga till Klant till sitt säkert korta CV:

2008
Klant bland män

2002-2007
Militärtjänst med andra män

1985-2002
Skolgång med pojkar som blev män

På en fest gick han omkring i en T-shirt med BP:s gamla coola grön/gula logga på bröstet. Det var bara det att på Bertils T-shirt var bokstäverna omkastade så det stod PB istället.
Han var en skön lirare, men jag måste säga att jag är glad att han inte blev kung. Då hade han säkert tvingats bli en helt vanlig kunglighet.

Du har naturligtvis rätt, min poäng var som sagt bara att glädja er andra med den finaste lycka som finns - skadeglädjen.
Att sprida glädje är bra! Faktum är att det är en av mina hobbys... :tuttar

Sedan den till drygt 90 procent finansieras av skattebetalarna?

Jo men du måste ju bevisligen ha betalat en del skatt själv för att få nyttja detta "bidrag" iom att du måste ha jobbat för att få det.
Jag anser mer a-kassa som en försäkring snarare än ett bidrag.

Att alfa-kassan har fått i uppdrag att ge pengar till folk som inte orkar betala till sin a-kassa gör väl inte de pengarna till just "a-kassa" för det?
Det är ju som att säga att en avsugning av en sjuksköterska är lika med att Landstinget bedriver kopulering :D
Eller att skatteåterbäring = socialbidrag, vadå båda slantarna kommer ju från staten. :tungan

Last edited:
Är nog det här "lilla" bidraget som åsyftas: http://sv.wikipedia.org/wiki/Apanage

Ingen aning om apanaget används till nöjen. Skulle inte förvåna mig om så är fallet.

Jag famlar i mörker när det gäller vad Markus syftade på med bidragstagare och uttryckte endast min bästa gissning. Prinsen kanske har ersättning från a-kassan? :)

Jag skulle bli enormt glad om delar av apanage't gick till racing. Äntligen gör skattepengarna nytta! :yoparty

Back