2fast4hjo skrev:Föregåendesom bodde hemma hos dig slängde du ju ut
![]()
ja men de hör ju inte hit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
2fast4hjo skrev:Föregåendesom bodde hemma hos dig slängde du ju ut
![]()
Bostadsbidrag kan hon väl få men vad fan hjälper de? Det är ju inte ens halva hyran och sen tillkommer ju en del...#2 skrev:Nog kan man väl få bostadsbidrag fast man går i skolan? fast man kanske måste hitta på nån utbildning som inte finns i hemkommunen då..
#2 skrev:Nog kan man väl få bostadsbidrag fast man går i skolan? fast man kanske måste hitta på nån utbildning som inte finns i hemkommunen då..
marandy skrev:Vet inte riktigt var jag ska vända mej..
MEn jag och min mamma går inte riktigt ihop om man säger så.. Hon klankar ner på mej hela tiden, kallar mej dumma saker mm...
Så nu undrar jag i fall någon här vet var jag ska vända mej, om jag vill komma härifrån?
JAg har ju inte direkt pengar till en lägenhet eftersom jag fortfarande går i skola...
Hur gör man? Vart vänder man sej? Finns det någon möjlighet över huvud taget att komma härifrån?
Snälla, hjälp mej.. JAg orkar verkligen inte bo här längre...
marandy skrev:Vet inte riktigt var jag ska vända mej..
MEn jag och min mamma går inte riktigt ihop om man säger så.. Hon klankar ner på mej hela tiden, kallar mej dumma saker mm...
Så nu undrar jag i fall någon här vet var jag ska vända mej, om jag vill komma härifrån?
JAg har ju inte direkt pengar till en lägenhet eftersom jag fortfarande går i skola...
Hur gör man? Vart vänder man sej? Finns det någon möjlighet över huvud taget att komma härifrån?
Snälla, hjälp mej.. JAg orkar verkligen inte bo här längre...
Ljunghusen skrev:Enklaste; Flytta in till nån annan polare mot en mindre avgift som du jobbar ihop på några kvällar i veckan
Du skulle ju få jobb på en mack när du fyllde 18, hur gick det me de?
Dessutom slipper du bidrag som andra, mer behövande skulle kunna få
Ha både bil och hoj, och bo i lägenhet som skattebetalarna bidrar till känns konstigt?
marandy skrev:JO, skulle man kunna..
Men jag har ju ingen hoj lilla vän..
De har fått ändrade förhållande på macken, som de uttryckte det.. Så jag får bara jobba där en dag varannan vecka.. Ger inga pengar direkt..
Sad Glad skrev:Som många andra redan sagt i tråden så kommer det bli väldigt svårt. Långa utredningar, samarbetssamtal o dyl. Kastar morsan ut dig så blir det nog att bo på någon form utav tonårsboende (beroende på vad som finns att tillgå i din kommun) eller familjehem.
Det skall VÄLDIGT mycket till innan socialförvaltningen går in och stödjer dig med bidrag till en egen lägenhet. Om de nu över huvud taget kan hitta en lägenhet till dig (eventuellt får du leta själv).
Kanske att du skulle kunna få "extra tillägg" till studiemedlet om du hittar ett boende på egen hand men jag tror knappast att det räcker till en hyra ens.
Det är nog lättare för dig att bo kvar.
Willmar skrev:Vet inte vilken sitts du igentligen sitter i![]()
Är dock inget kul att bråka med föräldrar.
Har du bra vänner, prata med dem. En bra vän ställer upp i vått och torrt.
Se till att kämpa, se lösningar och inte bara problem.
Har sett flera unga flickor som halvt förstör sina liv, har ingenstans att bo... hamnar i fel gäng m,m.
Sen när de blir lite äldre har de svårt att komma in i matchen igen, och har mycket att ta igen.
Som de flesta skriver, se till att prata med kurator. De är till för att hjälpa.
Bara för att man går till nån för att ha hjälp är man ej dum i huvudet.
Hoppas du löser det så gott du kan![]()
marandy skrev:Mhm...
Så det innebär, att om mamma gör allvar av sitt hot, så blir jag en sån äcklig uteliggare?
marandy skrev:MM jo, jag har både vänner och pojkvän att gå till.. Det dumma är väl att de inte riktigt förstår situationen.. Pojkvänne har dessutom en mamma som är helt tvärtemot min, så han har ingen aning om hur han ska hantera det.. :S För det är ju honom jag helst går till... Men, det löser sej nog!
Förstår de ite för att de INTE vill förstå eller riktigt bry sig?marandy skrev:MM jo, jag har både vänner och pojkvän att gå till.. Det dumma är väl att de inte riktigt förstår situationen.. Pojkvänne har dessutom en mamma som är helt tvärtemot min, så han har ingen aning om hur han ska hantera det.. :S För det är ju honom jag helst går till... Men, det löser sej nog!
marandy skrev:Men jag har ju ingen hoj lilla vän..
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |