Biaggi 2008 - uppdatering

Blir mkt starkt team det där och de enda förutom Haga som kommer kunna utmana hojarna med kompensationkubik.

Kommer de få fördel av större kubik då? På effektbanor kanske det är givet men över en hel säsong med en blandning av banor är jag inte övertygad.

Kommer de få fördel av större kubik då? På effektbanor kanske det är givet men över en hel säsong med en blandning av banor är jag inte övertygad.
Well, de kan ju ivf välja om de vill köra med större motor. De kan välja mindre om de vill.

Well, de kan ju ivf välja om de vill köra med större motor. De kan välja mindre om de vill.

Förvisso, men det är knappast något de gör mitt under en säsong. Tror vi kan vara rätt säkra på att de kommer ha den högre kubiken minst hela nästa säsong, oavsett hur det går. Tror du inte?

En av Ten Kate killarna sa tidigare i år i en intervju att det inte var Ducatis toppeffekt de oroade sig för utan istället det ökade vridmomentet som 1200-motorn kommer att ge. Vi får väl se när de första vintertesterna drar igång.

Mera om Biaggi.

GSE säger att det än så länge bara är ett rykte att Biaggi skulle köra för dem nästa år. De kanske får igenom sin önskan om att byta kolvar på 1098:an och skulle isf stanna kvar i BSB.

http://www.crash.net/motorsport/wsbk/news/156397-0/wright_responds_to_biaggi_rumours.html

HRC chefen Kosuke Yasutake vill hellre se Nakano på den andra hojen hos Gresini. Biaggi kanske kommer att bli testförare åt Aprilia.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/63625

hm
ja ett två-treårigt kontrakt med Aprilia vore kanske rätt.

HRC chefen Kosuke Yasutake vill hellre se Nakano på den andra hojen hos Gresini.

"New HRC Managing Director Kosuke Yasutake strongly hinted at last weekend’s Malaysian GP in Sepang that the Japanese factory would block Gresini’s audacious swoop for the Italian 36-year-old."

Skönt att läsa om shinya åter är på bridgestone o att jag slipper Max i motogp överhuvud taget, vad d verkar som!

Last edited:
"New HRC Managing Director Kosuke Yasutake strongly hinted at last weekend’s Malaysian GP in Sepang that the Japanese factory would block Gresini’s audacious swoop for the Italian 36-year-old."

Skönt att läsa om shinya åter är på bridgestone o att jag slipper Max i motogp överhuvud taget, vad d verkar som!
Du vill gärna se sömnpillret Nakano i MotoGP?

:va

Nakano som just nu ligger på en hedrande 17e plats, med en tioende plats som bäst i år? Är det den Nakano du pratar om? :jisses Släng ut den jävla sopan och ta in Biaggi! Vill ha lite drama i MotoGP!

Last edited:
ut med Konica minolta teamet ist , kan ju bara en grej och de e att fixa spons.
Nakano är mkt bättre än årets resultat.

Oavsett vad man tycker om Max så är MotoGP roligare MED honom! Det är ju faktiskt mycket roligare att se race om man vet att det är massa ruffel och prestige inblandat förare emellan.

Oavsett vad man tycker om Max så är MotoGP roligare MED honom! Det är ju faktiskt mycket roligare att se race om man vet att det är massa ruffel och prestige inblandat förare emellan.

Helt riktigt, Nakano har väl inte direkt bidragit med så mycket mer än hyffsade kval då och då... Men slätstrukna figurer är ju melodin numera tydligen...

Jepp, fast han har tyvärr blivit ganska timid på gamla dar. Sen vet också alla att Kejsaren har kapacitet att vinna race. Han kanske inte vinner serien men på en bra dag vinner han loppet. Det är roligare om man vet att det finns flera i toppen som kan kriga på riktigt.

Att svära o slåss o bete sig som ett outvecklat barn e hos många en merit förstår jag, o då ska såklart Max oxå köra i motogp, då han iallafall tidigare slamrade rätt ordentligt..Visst skulle d rent sportsligt vara intressant att se vad Mad Max kunde uträtta på en rättvis styrning :pannkyss

Att se Max piska Honda med en Aprilia hade varit ovärderligt.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...