Nicky bärgade hem den största mästar titeln o detta med en cykel som uppenbarligen inte alltid var i gott skick, vilket oxå såklart gör bragden ännu större ..![]()
Hur kan det bli en bragd när han gör det arbete han får lön för?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nicky bärgade hem den största mästar titeln o detta med en cykel som uppenbarligen inte alltid var i gott skick, vilket oxå såklart gör bragden ännu större ..![]()
Hur kan det bli en bragd när han gör det arbete han får lön för?
Nej, att bli världsmästare är sällan en bragd. Jag har oxå betalt.... men inte blir jag världsmästare för det...
Hrmmmm...Jag tycker inte att Kimi utfört en bragd han heller![]()
OK då, jag är så gammal att jag inte hängt med i att de ändrat betydelsen av ordet, slog upp det i NE
"• utomordentlig prestation eller gärning ofta sportslig el. på annat sätt förenad med tävling; förr särsk. om gärning präglad av tapperhet, självuppoffring o.d. SYN. stordåd, bedrift, storverk"
Jag tycker inte att Kimi utfört en bragd han heller![]()
OK då, jag är så gammal att jag inte hängt med i att de ändrat betydelsen av ordet, slog upp det i NE
"• utomordentlig prestation eller gärning ofta sportslig el. på annat sätt förenad med tävling; förr särsk. om gärning präglad av tapperhet, självuppoffring o.d. SYN. stordåd, bedrift, storverk"
Jag tycker inte att Kimi utfört en bragd han heller![]()
Vi som satt och kollade Sverige i fotbolls-VM 1994 eller Thomas Wassbergs OS-guld på 15 km i Lake Placid 1980 håller inte med. Det var bragder!Sport är ursprungligen en lek som inte har egentligen inte paverkar fler än de som utövar sporten och borde därför värderas därefter. Det är dock manga som engagerar sig väldigt i sport, mer än nödvändigt egentligen, däribland även jag som tex när MODO Hockey vann SM-guld i varas.

Morsan borde gå på Svenska Dagbladet och få dem ändra benämningen på sitt bradgguld:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bragdguld
Den listan innehöll inte många som inte varit profisionella, eller iaf. haft stöd ifrån sponsorer m.m. Hur mycket har Sörenstam tjänat på sitt golfande?
Visst är det så, men under min livstid räknar jag 5-7 amatörer på den listan. Majoriteten var/är proffs - och jag slår vad om att årets bragdguld också går till ett proffs.Jag skulle tippa att typ hälften av den där listan varit amatörer. Att vara "proffs" var ju fullt i sverige långt in på 60-talet. Man var helt enkelt inte aktuell som pristagare på den listan då.

Carlo Fiorani, chefen för Honda Racing Europe, säger att bråket 2005 är glömt och att de personer Biaggi jobbade med då hos Honda inte jobbar kvar. Han tror också att de Angelis skulle kunna lära sig mycket av Biaggi om de körde i samma team.
http://www.france24.com/france24Pub...ino-rossi-hayden-stoner-ducati-superbike.html
Ifrån "forgotten era" regelverk
Så crossen är en produktionsracer.
En WSBK-hoj är en fabriksracer (möjligen en produktionsracer) men inte en modifierad gathoj.
Jo, det är mycket svårt att förstå hur en knattecross är en racer, och en WSB-hoj är en landsvägsmaskin utan lampor, jag förstår nog inte racer helt enkelt. Grundmaterialet?WSB-hoj kan aldrig bli en fabriksracer ens om den byggs ihop i fabrikens tävlingsavdelning, för att bli fabriksracer måste grundmaterialet vara RACER. Kan väl inte vara så svårt att förstå.
Jo, det är mycket svårt att förstå hur en knattecross är en racer, och en WSB-hoj är en landsvägsmaskin utan lampor, jag förstår nog inte racer helt enkelt. Grundmaterialet?
Det är du inte ensam om...Då förstår jag inte NTs beskrivning om crossar då.
Sen är det nog rätt många som undrar vad just den frågan har i en tråd om Kejsaren att göraDet är du inte ensam om...

Ungefär lika mycket som ordet Kejsaren när man skriver/talar om Max BiaggiSen är det nog rätt många som undrar vad just den frågan har i en tråd om Kejsaren att göra![]()
Stod vid länken i ditt tidigare inlägg.Carlo Fiorani, chefen för Honda Racing Europe, säger att...
En cross är en racer. En produktionsracer.En vanlig cross är just det en vanlig cross.
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |