Biaggi 2008 - uppdatering

Biaggis sista säsonger var ganska så slentriana. Det som talar för kannonresultat är att han lär vara laddad till tusen för att ta revanch om han får en chans dvs. Visa alla ( typ ni på forumet) att han minsan är att räkna med.

Har alltid tyckt illa om Biaggi men det är som med Janne Flach i STCC, en idiot men de för alltid med sig extra krydda till tillställningen:tummenupp

Capirossi tyckte nog det var kul att Troy fick vinna och utmanade aldrig på allvar,

Om Capirex har den inställningen ska han nog sluta med elitidrott. Skulle storligen förvåna mig om han tyckte det var roligt att bli avtorkad av sin tillfällige teamkollega.

Inga nyheter om Biaggi och D'Antin?

/Mackan

...den störste RR-idioten genom alla tider...
Vad har denne italienske förare gjort som är så hemskt? Jämför honom t.ex. med Capirossi som medvetet torpederade sin teamkompis och trots VM-titeln blev kickad av sin arbetsgivare. Biaggis största synd är att vara en diva. Vilket är värst?

Äh, som det har sagts så många gånger: mata inte trollet. :mattias

Du fortsätter att tro att ålder är en sjukdom :)

Men du ska inte vara orolig ... du blir inte mer än 13 ... iaf inte mentalt ..
Ge gärna exempel på VM-förare som haft en uppåtgående utvecklingskurva vid 38 års ålder. Förare som varit aktiva efter kriget då, företrädelsevis.

Började inte du med RR förra året??

I sådana fall finns det ju inga som kan konkurera om den titeln.

/Sleven
Ah, ett personangrepp. Härligt!

Last edited:
Ge gärna exempel på VM-förare som haft en uppåtgående utvecklingskurva vid 38 års ålder. Förare som varit aktiva efter kriget då, företrädelsevis.

Din andra favorit, McWilliams.. Doohan åkte ju inte direkt långsammare heller vid slutet av sin karriär, flera av jänkarna på 90-talet var heller inga ungdomar direkt, ok inte 38 direkt då.
Så Valmers lägg ner din åldernoja nu, du är också gammal och passé numer.
Men köra hoj fort har sällan med ålder att göra, utan erfarenhet, de som dessutom var snabba som unga brukar vara ännu snabbare och säkrare som förare när de har sådär 20 års gp-erfarenhet. Däremot tappar ju en del tävlingsgnistan när de kommer upp i åldern. Men kan du beskylla Biaggi för att inte vilja vinna?

Jag vill minnas den där sopåkaren som aprilia hade som testförare ett tag bara körde bättre för varje år? Lucchi eller nått liknande hette han nog? :va Han var väll t.o.m på pallen nån gång som wildcard när han var upp mot 44 år och visade snorungarna som Rossi & co hur man kör en hoj. :)

Din andra favorit, McWilliams.. Doohan åkte ju inte direkt långsammare heller vid slutet av sin karriär, flera av jänkarna på 90-talet var heller inga ungdomar direkt, ok inte 38 direkt då.
Så Valmers lägg ner din åldernoja nu, du är också gammal och passé numer.
Men köra hoj fort har sällan med ålder att göra, utan erfarenhet, de som dessutom var snabba som unga brukar vara ännu snabbare och säkrare som förare när de har sådär 20 års gp-erfarenhet. Däremot tappar ju en del tävlingsgnistan när de kommer upp i åldern. Men kan du beskylla Biaggi för att inte vilja vinna?
Som sagt, ge gärna exempel på förare, i nutiden, med uppåtgående utvecklingskurva vid 38 års ålder.
Troy Bayliss är oerhört bra. Tyvärr är han 38 år, vilket innebär att han knappast kommer att bli snabbare eller erbjudas MotoGP-styrning. Säg gärna emot och motivera och exemplifiera.

Det vore kul att veta vad min ålder har med detta att göra?

Men kan du beskylla Biaggi för att inte vilja vinna?
Han har försökt vinna de senaste tio åren. Han kanske vill, men han saknar förmågan.

Last edited:
Finns ett problem med att visa nån formkurva för förare som kört i många år. Är inte precis samma hojar man kör hela tiden. Är tex Peter Lindén bättre förare nu för att han körde 0,5 sek snabbare i PRO-SBK än vad han gjorde på sitt wildcard i 250GP på Anderstorp 1990 tex?

Till skillnad från din kommentar....?
Aha, man får inte kritisera offentliga personer? Det blir kul för moderatorerna att försöka stävja det, särskilt när talibanerna ska försöka ta igen att en fyrtaktsskolad kille är världsmästare i riktiga klassen.

Vilket krig? GULF-kriget? 30-åriga kriget?

Rolf Gulich ... :yoparty

http://www.svmc.se/upload/MC-Folket/PDF-er/gamla/rolf7-03.pdf
Det är sannolikt i den ålderskategorin man får leta.

Du och andra tycks tro att jag har något emot att en äldre förare kör RR-VM. Det har jag knappast.

Last edited:
Jag vill minnas den där sopåkaren som aprilia hade som testförare ett tag bara körde bättre för varje år? Lucchi eller nått liknande hette han nog? :va Han var väll t.o.m på pallen nån gång som wildcard när han var upp mot 44 år och visade snorungarna som Rossi & co hur man kör en hoj. :)

Marcelino Lucchi.....hette han ( heter.....)

Ordet RR idiot är knappast konstruktiv kritik i min värld.
Jag tror att Max slutat att läsa Valmers inlägg här på forumet så Valmers behöver inte längre tänka på att vara konstruktiv i sin kritik av hur Biaggi borde agerat mot sin eller sina tilltänkta arbetsgivare. :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...