Bevisat: ABS rockar

För er som undrar om ABS kan jag säga, prova en Triumph Sprint ST 1050, ABS gjord rätt.
Ett ABS system där ABS:en träder in först när det behövs, inget pulserande i handtaget. Vid normal bromsning märker du inte ABS:en alls, känns precis som att bromsa med konventionella bromsar.
Har hjälpt mig från ett antal framhjulslåsningar som lätt hade kunnat resultera i en omkullkörning med "normala" bromsar.
Nackdel? Jäkligt svårt att bromsa upp på framhjulet. :D

EDIT: OBS se till att du får modellen med ABS när du provkör, kan bli väldigt snopet vid bromstest annars. :näsblod

Last edited:
vadå... kan ABS fixa rullgrus i en kurva då eller.?.. är det inte där man går omkull 9 gånger av 10( i just rullgrus sit. menar jag då)... :va :gnissla

Dem menar väl att oftast görs den allra hårdaste inbromsningen innan kurvan då du upptäcker gruset, de som du säger går många om kull i kurvor men hur många panik bromsar mitt i kurvan ? Jag tror nog att detta mycket väl kommer bidra med väldigt positiva siffror

Last edited:
a) ABS-systemen som sitter på Hondorna väger ju ca 10 kg...

b)...ni som är skeptiska, testa en ABS Honda innan ni uttalar er
a) ABS-versionen har ett bra mycket större batteri, en extra motorkåpa plus lite annat småplock. Vet inte vad själva ABSen väger men det är betydligt mindre än 10kg.

b) Jag har aldrig smakat rökt renkött, men jag tycker inte om det...

a) ABS-versionen har ett bra mycket större batteri, en extra motorkåpa plus lite annat småplock. Vet inte vad själva ABSen väger men det är betydligt mindre än 10kg.

b) Jag har aldrig smakat rökt renkött, men jag tycker inte om det...

a) Hondan med ABS väger drygt 10 kg mer än Hondan utan, detta gäller även 600:an, vad som då ingår spelar kanske mindre roll?
Honda som företag lägger nog inte dit en massa grejer som inte behövs bara för att öka vikten eller vad tror du?

b) Jag tycker inte om surströmming, även fast jag har smakat det och tyckte att det var gott...:)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman