Beviks bilder 16/8

Jag tycker det känns lite förolämpande mot motionärer generellt att jag kör i en klass som kallas motion :mattias

Nästa år hoppas jag på en "latmask och starkölsklass". Då skall det stå i reglementet att fria träningen utgår och istället grillar vi lite i depån och klämmer två snabba pilsner. Sen till tidsträningen lottar vi startplatser och sen får vi se om vi orkar köra själva rejset.
Who's with me?? :lol
Mindraper och PhastAsPhuk är självskrivna!! Vem mer??

Supermoto skrev:
Jag tycker det känns lite förolämpande mot motionärer generellt att jag kör i en klass som kallas motion :mattias

Nästa år hoppas jag på en "latmask och starkölsklass". Då skall det stå i reglementet att fria träningen utgår och istället grillar vi lite i depån och klämmer två snabba pilsner. Sen till tidsträningen lottar vi startplatser och sen får vi se om vi orkar köra själva rejset.
Jag kan tänka mig att ställa upp i den klassen. :tummenupp

Men då vill jag nog helst slippa själva rejset också om det går?!

:rolleyes: :D

Supermoto skrev:

haha, Verkar vara en fin klass... Jag hakar på :tummenupp

Ha de gôtt!

En sådan klass kan vi enkelt klämma in i tidsschemat förutsatt att alla skiter i racet!

/HW

Supermoto skrev:

Med dom premisserna så är jag också med & tävlar! :banana :fyllisar :lol

Kyckling och Ghost är såpass gamla och trasiga att de är välkomna.

Ludde däremot....
Ledsen kompis men du är såpass oförstörd ännu så du får allt harva runt på banorna ett tag till. Det är du som är framtiden :fakta (inget skämt)
Om du ser till att bryta ett par ben eller så och försöka läka dem med pilsner (funkar skitbra!) i depåer runtom i landet så kommer du iofs snabbare att kvala in till "latmask och starkpilsner"-klassen :tummenupp :(

Hannes -> Tror du vi kan få in lite fina träningstider på Sviestad till nästa år??

Supermoto skrev:
Kyckling och Ghost är såpass gamla och trasiga att de är välkomna.

Ludde däremot....
Ledsen kompis men du är såpass oförstörd ännu så du får allt harva runt på banorna ett tag till. Det är du som är framtiden :fakta (inget skämt)
Om du ser till att bryta ett par ben eller så och försöka läka dem med pilsner (funkar skitbra!) i depåer runtom i landet så kommer du iofs snabbare att kvala in till "latmask och starkpilsner"-klassen :tummenupp :(

Hannes -> Tror du vi kan få in lite fina träningstider på Sviestad till nästa år??

Haha, så är det nog... Ni kommer nog inte slippa mig på banorna nu när jag har fått blodad tand...

Snart fyller man ju år också... Kanske är lämpligt att önska sig en resa till Åland, en B-klass i SM 2006 och en träningsbana i GBG.

Ha de gôtt!

Ludde skrev:
Haha, så är det nog... Ni kommer nog inte slippa mig på banorna nu när jag har fått blodad tand...

Snart fyller man ju år också... Kanske är lämpligt att önska sig en resa till Åland, en B-klass i SM 2006 och en träningsbana i GBG.

Ha de gôtt!
Hörrö mannen, varför var du inte med till Tyskland?! Du är ju av den årsmodellen ju!

ja det var verkligen synd att ingen blåflaggade!
jag stog ganska nära funktionärerna efter esset och dom hade iaf en blå flagga i båset men inte flaggade dom... riktigt synd!
dåligt utbildade flaggvakter eller var det inte meningen att det skulle flaggas vid varvning?

Spider skrev:
Ja, vicken final i Open, fighten mellan Ola och Martin går inte av för hackor. Vilken underhållning. :tummenupp Synd bara att det slutligen avgjordes av en varvning i chikanen på sista varvet. Vore kul om det hade varit race ända in till mållinjen. Iofs hade ju Ola vunnit trots allt (eftersom hans motorcykel ju faktiskt är orange) . Men allt för publiken.

450 blev ju tyvärr aldrig riktigt spännande, Tim körde för bra helt enkelt och nån fajt om dom övriga placeringarna blev det ju heller aldrig riktigt. Behållningen av det racet var väl Kronnäs modifiera-fotbromsen-på-rakan-medan-man-fajtas-om-placeringar sparkar.

Amatör/motionär, eller vad man nu skall kalla det då vinnaren skulle placerat sig 7:a i 450.... Grattis till totalen Supermoto :tummenupp Visa nu att du kan vara stor i segern och avstå från att bli dryg å kaxig å odrägligt å..... :) :hej Hedrande tredje Butler :tummenupp

.

Jag ser fram emot din anmälan att hjälpa till som funktionär nästa år! :3freak :7peta

Även om blåflaggan är framme har föraren ingen skyldighet att vika undan bara vara uppmärksam. Många partier på en bana oavsett vilken ger inte möjlighet att köra om. Jag tycker diskutioner om hur funktionärer fungerar är katastrofala,:kocko vi får ju knappt tag i några så vi kan köra tävlingarna och hur lockande är det att ställa upp om man får kritik för minsta lilla tveksamhet. :3freak Skärp er och se till att ragga in fler som vill titta, flagga, engagera sig osv på nära håll !!! :fatta!

mvh
Peter Larsson

ozto skrev:
ja det var verkligen synd att ingen blåflaggade!
jag stog ganska nära funktionärerna efter esset och dom hade iaf en blå flagga i båset men inte flaggade dom... riktigt synd!
dåligt utbildade flaggvakter eller var det inte meningen att det skulle flaggas vid varvning?

Last edited:
Butler skrev:
Jag ser fram emot din anmälan att hjälpa till som funktionär nästa år! :3freak :7peta

Även om blåflaggan är framme har föraren ingen skyldighet att vika undan bara vara uppmärksam. Många partier på en bana oavsett vilken ger inte möjlighet att köra om. Jag tycker diskutioner om hur funktionärer fungerar är katastrofala,:kocko vi får ju knappt tag i några så vi kan köra tävlingarna och hur lockande är det att ställa upp om man får kritik för minsta lilla tveksamhet. :3freak Skärp er och se till att ragga in fler som vill titta, flagga, engagera sig osv på nära håll !!! :fatta!

mvh
Peter Larsson

Kunde inte sagt det bättre själv :tummenupp

Tittade lite snabbt bara på sammanställningarna fär de olika klasserna och hittade rätt fort ett ev. fel.

Jocke Engström kom fyra i tisdags men har bara 16p totalt. Han skulle ha 16+18=34 om inte jag fattat fel eller missat nåt. Det verkar som om artonpoängaren är helt borta i sista rejset. Har jag fel??

Det var otroligt skoj att köra!!! :banana
Nu blir det hårdträning och mer tävlingar!

Å jag är sååå lycklig, nådde ju mitt mål, att inte komma sist!! :tuttar

Haha, speakern visste tydligen inte mitt namn där på prisutdelningen..
Men vad kan man begära, det var väl för mkt att hålla reda på en tjej.... :rolleyes:

Tack till alla som var där och hjälpte mig, Hannes.... :kär , Yasha, Jessica, Isa, Daniel YPVS-min mek som hjälpte mig med kickaxeln..... och tack till Jocke som visade spårval! :tummenupp
Och tack för alla uppmuntrande ord från alla på banan!!!)förutom Peter då, jävla retsticka!! :P) Ni gjorde det möjligt för mig att våga ställa upp! :tummenupp

*Happy-smiley*

Sara

Last edited:
Ärsh, ett fel till, det gick fort för att få fram listorna till prisutdelningen tur att de 5 första blev rätt iaf... :) Fort och fel.. :/

Ska försöka rätta till det ikväll..

Supermoto skrev:
Tittade lite snabbt bara på sammanställningarna fär de olika klasserna och hittade rätt fort ett ev. fel.

Jocke Engström kom fyra i tisdags men har bara 16p totalt. Han skulle ha 16+18=34 om inte jag fattat fel eller missat nåt. Det verkar som om artonpoängaren är helt borta i sista rejset. Har jag fel??

Alltså det är igentligen inte hans fel att han inte vet vad du heter, på första listan jag gjorde så råkade jag skriva Englund och det var listan han hade. Fast jag vet att du heter Engström för det gjorde min granne när jag var liten också och hon var nästan lika snygg som du så det är lätt att komma ihåg. ;)

mvh
Larsson

Wheeliegirl skrev:
Det var otroligt skoj att köra!!! :banana
Nu blir det hårdträning och mer tävlingar!

Å jag är sååå lycklig, nådde ju mitt mål, att inte komma sist!! :tuttar

Haha, speakern visste tydligen inte mitt namn där på prisutdelningen..
Men vad kan man begära, det var väl för mkt att hålla reda på en tjej.... :rolleyes:

Tack till alla som var där och hjälpte mig, Hannes.... :kär , Yasha, Jessica, Isa, Daniel YPVS-min mek som hjälpte mig med kickaxeln..... och tack till Jocke som visade spårval! :tummenupp
Och tack för alla uppmuntrande ord från alla på banan!!!)förutom Peter då, jävla retsticka!! :P) Ni gjorde det möjligt för mig att våga ställa upp! :tummenupp

*Happy-smiley*

Sara

Butler skrev:

mvh
Peter Larsson

självklart kan jag att va funktionär nästa år om intresse finns.. är helt ny inom motard/roadracing, kört cross innan och vet hur viktigt det är med funktionärer och brukar sitta flaggvakt i min klubb. Vid dom tillfällena har jag fått information innan hur och när jag ska flagga..
Det jag sa var att det är ju synd att när det sitter flaggvakter vid banan som tittar åt fel håll och inte verkar ha en aning om vad blåflaggen är till för.

Mvh Otto

Vad du fått för instruktioner som funktionär av den tävlingsledare/funktionärsansvarig du hade då har jag inte en aning om, men en funktionärsposterings ansvarsområde på en bana är från den position man har och fram till nästkommande utefter banan och det är där man först och främst skall ha sina ögon. Självklart får våra funktionärer, speciellt om de inte känner sig erfarna, de instruktioner dom behöver dels före och dels under tävlingens gång, flera av de funktionärer vi har får dessutom gå en funktionärsutbildning enligt svemo och får då en funktionärslicens.
De flesta poster hade endast en eller två funktionärer denna kväll och gjorde ett utmärkt jobb.
Din/dina uppfattningar i fråga om funktionärer kan du väl hålla för dig själv eller föra i ett mindre publikt forum tex direkt med mig som arrangör. Men jag vill nu att diskutionen om vad våra funktionärer gjort och inte gjort inte diskuteras mer här det kan omöjligt leda oss framåt till något bättre, vi får bara svårare att hitta de som vill hjälpa oss förare att tävla och köra under säkra och övervakade förhållanden.

mvh
Peter Larsson

ozto skrev:
självklart kan jag att va funktionär nästa år om intresse finns.. är helt ny inom motard/roadracing, kört cross innan och vet hur viktigt det är med funktionärer och brukar sitta flaggvakt i min klubb. Vid dom tillfällena har jag fått information innan hur och när jag ska flagga..
Det jag sa var att det är ju synd att när det sitter flaggvakter vid banan som tittar åt fel håll och inte verkar ha en aning om vad blåflaggen är till för.

Mvh Otto

Jaa, jo... Och jag har ju redan 2 tjejer, så hon får ta det som en komplemang.. ;)

När kommer du och gör henne sällskap då???

Yasha skrev:
:7peta Du, Butler... hon är upptagen!!! Det borde väl du veta... :va :tungan

:kär

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT