Betuttad i tjejkompis...vad göra?

Nursey skrev:
Gills jag?

Tror att du skall ha henne som en flirtig kompis men att du håller tokutkik efter en annan tjej, för du kommer inte ens att tänka på detta då..tror bara att du saknar att ha någon :pannkyss
Kram

Jadå, du går alldeles utmärkt :)
Stämmer väl det du säger, kramen värmde. Tack :kiss

Starstriker skrev:
Är inte känslorna besvarade så lägg ned omedelbart. Risken är att du förstör er vänskap. Ragga lite på nån annan istället, gärna när hon är med. Är hon verkligen bara kompis med dig så blir hon inte svartsjuk.........

:fakta Jag var kär i en tjej men hon förstod inte riktigt att jag kär i henne fast jag bjöd henne på till diverse tillställningar och t.o.m reste ihop med hennes kompis och min kompis. Var sen på en fest med henne och lyckades få kontakt med en kompis till henne. Så nu har jag och hennes kompis varit ihop över 6år och hunnit gift oss och väntar vårt första barn.

Mitt som starstriker även sade, lägg ner innan du förstör vänskapen. Man hittar ju faktiskt ofta sin partner via sina bekanta än ute på krogen.

Ps. Tjejen jag var kär i första gången är jag fortfarande bra kompis med och både jag och tjejen umgås mkt med henne och hennes kille samt hela bekantskapskretsen fortfarande. Blev t.o.m bästa polare med första tjejens kille som jag försökte övervinna men förlorade! :lol

motardnisse skrev:
:fakta Jag var kär i en tjej men hon förstod inte riktigt att jag kär i henne fast jag bjöd henne på till diverse tillställningar och t.o.m reste ihop med hennes kompis och min kompis. Var sen på en fest med henne och lyckades få kontakt med en kompis till henne. Så nu har jag och hennes kompis varit ihop över 6år och hunnit gift oss och väntar vårt första barn.

Mitt som starstriker även sade, lägg ner innan du förstör vänskapen. Man hittar ju faktiskt ofta sin partner via sina bekanta än ute på krogen.

Ps. Tjejen jag var kär i första gången är jag fortfarande bra kompis med och både jag och tjejen umgås mkt med henne och hennes kille samt hela bekantskapskretsen fortfarande. Blev t.o.m bästa polare med första tjejens kille som jag försökte övervinna men förlorade! :lol

Tack för tipset. Nu har ju dock tråden utvecklats till hur jag ska göra för att kunna umgås med henne utan att vara sexuellt attraherad av henne, att jag inte är kär vet vi ju redan nu :). Hon har ju iofs några tjejpolare som jag knappt träffat. Om jag skulle ta och försöka pilla lite på dom istället samtidigt som jag är med tjejpolaren, då får jag ju både äta och behålla kakan :hihi

Last edited:
Pinky skrev:
Tack för tipset. Nu har ju dock tråden utvecklats till hur jag ska göra för att kunna umgås med henne utan att vara sexuellt attraherad av henne, att jag inte är kär vet vi ju redan nu :). Hon har ju iofs några tjejpolare som jag knappt träffat. Om jag skulle ta och försöka pilla lite på dom istället samtidigt som jag är med tjejpolaren, då får jag ju både äta och behålla kakan :hihi

Jo, men håll fingarna i styr och pilla bara på en för annars kan det bli ett praktgräl mellan tjejerna och det är du i slutändan som har ställt till det för dem. :ajjabajja

Det enda så kanske var lite synd med det första tjejen som jag pratade om, hann jag inte ligga med men kanske tur det för då hade inte min nuvarande tjej "fru" verkat intresserad av med mig då! :gnissla

motardnisse skrev:
Jo, men håll fingarna i styr och pilla bara på en för annars kan det bli ett praktgräl mellan tjejerna och det är du i slutändan som har ställt till det för dem. :ajjabajja

Jag kommer pilla på det mesta som vill att jag ska pilla på dom. Får väl se vart det slutar men jag tackar för tipset :)

Pinky skrev:
Jag kommer pilla på det mesta som vill att jag ska pilla på dom. Får väl se vart det slutar men jag tackar för tipset :)

Jag kan hjälpa till å pilla polarn,, jag har inte fått till det sen igår! :tungan

Sundance Kid skrev:
Jag kan hjälpa till å pilla polarn,, jag har inte fått till det sen igår! :tungan

Hittar jag nåt att pilla på får du vackert hålla tassarna borta :fatta!

Pinky skrev:
Hon känner som sagt inget för mig, hon tycker inte heller det är speciellt påfrestande att jag tycker om henne. Har sagt till henne att kärleken har släppt men att jag tycker om henne. Jag vet mycket väl att jag antagligen gör bäst i att ta en liten paus från henne men samtidigt vill jag hellre jobba bort känslorna och fortsätta umgås som kompisar. Har som sagt aldrig tidigare haft nån nära tjejkompis...eller så sitter jag här och ljuger för mig själv och hoppas på att hon ska bli kär i mig :rolleyes:.

Nästa problem då blir ju att jag aldrig skulle kunna lita på en tjej av den här typen om vi skulle vara tillsammans. Detta vet jag om, just därför jag försöker jobba bort känslorna...dom är svaga men finns där ändå. Var väl därför jag skapade denna tråden för att få lite tips så jag kan hitta mig själv så jag vet vad jag vill :)

Ok...jag sitter och funderar över din gränsdragning mellan "kärlek" och "känslor".

Att tycka om någon som kompis är ju en sak men på mig låter det som om dina djupare känslor för henne, känslor som hon inte besvarar alls, finns kvar trots allt, även om du försöker intala dig själv att så inte är fallet. Jag menar, varför skulle du annars stålsätta dig och behöva ta en "paus"?? Samtidigt verkar det som om du insett att hon är inte är "girlfriend material".....så vad är det egentligen du vill?? Ha henne som kk? Det måste du fundera på big time, om inte för er vänskaps skull så för din egen sinnesfrid.

Har ingen sett "När Harry mötte Sally?"

Se den.

Där får ni svaret på varför tjejer och killar inte kan vara BARA kompisar. Så är det bara.

BARA kompisar funkar bara en liten stund, något hållbart blir det inte.

Varför? Tjejer vill ha kompisar att vara förtroliga med, killar är bara förtroliga med tjejer som betyder mer än BARA kompisar. Så när tjejen är förtrolig har hon passerat gränsen för hur kompisar umgås.....

fazerfun skrev:
Ok...jag sitter och funderar över din gränsdragning mellan "kärlek" och "känslor".

Att tycka om någon som kompis är ju en sak men på mig låter det som om dina djupare känslor för henne, känslor som hon inte besvarar alls, finns kvar trots allt, även om du försöker intala dig själv att så inte är fallet. Jag menar, varför skulle du annars stålsätta dig och behöva ta en "paus"?? Samtidigt verkar det som om du insett att hon är inte är "girlfriend material".....så vad är det egentligen du vill?? Ha henne som kk? Det måste du fundera på big time, om inte för er vänskaps skull så för din egen sinnesfrid.

Angående gränsdragningen mellan "kär" och "känslorna" så ser jag inte det som ett prob, det viktiga jag känner här är att jag inte är kär i henne utan det pirrar lite i kroppen när jag är med henne. Har ju som sagt skrivit tidigare att dom känslorna som finns försvinner mer och mer om vi inte umgås på nåra dagar. Har fortfarande inte träffat henne på nån vecka nu men jag har ju startat denna tråden istället och disukterat henne varje dag så jag gör ju egentligen inga framsteg, hehe. Här har du anledningen till varför det skulle vara bra att ta en paus.

Visste inte riktigt vad jag ville när jag startade denna tråden men har kommit fram till att vad jag egentligen vill. Skulle vilja jobba bort dom känslorna som finns där (se tidigare inlägg) och bli såpass bra kompis med henne så jag tappar det "sexuella" intresset. Att ha henne som KK kan vi glömma eftersom hon inte vill. Tur e väl det eftersom jag då kanske skulle börja tycka om henne bra mycket mer än vad jag gör nu och jag ser inte att vi har nån framtid ihop som ett par.

Tror allt detta står i nån av mina tidigare "uppsatser" jag postat i tråden :)

ähh, tjejer är bara trubbel.... eller lyssna inte på mig, blev dumpad på julafton så jag är väll lite bitter. eller jo lyssna på mig, tjejer är bara trubbel inget att ha. glöm dem.

Tobbe_N skrev:
ähh, tjejer är bara trubbel.... eller lyssna inte på mig, blev dumpad på julafton så jag är väll lite bitter. eller jo lyssna på mig, tjejer är bara trubbel inget att ha. glöm dem.

Tråkigt att höra. Var hon verkligen tvungen att göra det på julafton :pannkyss

Har nu tagit mig en funderare och kommit fram till att jag egentligen bara velat ha tjejen som bra kompis eftersom jag tycker om henne. Har väl insett att vi inte har nån direkt framtid ihop tillsammans vare sig som par eller polare.

Känns lite tråkigt eftersom det har vart en rolig period här i livet men nu har jag funderat klart och kommit fram till att vi inte är speciellt lika på nåt sätt.
Ska väl fortsätta umgås med henne för att se hur vänskapen utvecklas men jag har ju iaf lagt ner drömmarna om att hitta tjejkompisen i mitt liv..känns bra :)

Finns väl säkert nån av er här som ville veta detta..vad vet jag :tomten

Peace out!

Skrutten skrev:
Gött att du fått ordning på't! :tummenupp

Är väl på väg att klara upp saker och ting iaf.

Har nu fått fram att tjejkompisen tyckte det blev lite för mycket till slut, detta gör mig inget. MEN jag har hela tiden sagt till henne att säga ifrån när hon misstycker om nåt jag har inga problem att ta ett nej ibland, hellre det än att bli inbjuden med armbågen. Var tvungen att göra hennes tjejpolare förbannad, som då till slut sa att kompisen var lite trött på mig.

Har väl nu lärt mig ett och annat om ärligheten hos fruntimmer..sånt jävla bull shit!! Varför i helvete inte bara säga till mig att backa några dagar? Blir så jävla förbannad på dessa "ärliga" tjejer...fi fan :4skrika :mad:

"Hon vill väl inte göra dig ledsen och säga nej".....nej få reda på det såhär känns ju mycket bättre...tacka fan för att jag har en snopp och inte är en av "dom" :huvet

Pinky skrev:
Ska försöka ta det lite kort, får väl se hur det blir.
Inte så kort...

Been there, done that. 2 ggr...
Så här va... Om du inte gör nått, så förlorar du. Om du "går på djupet" och blir dissad så förlorar du. Om du "går på djupet" och blir inte dissad så förlorar du inte :)
Antingen så riskerar du kompisrelationen, för den går åt helsike hur hon än reagerar, eller inte. Men det kan vara värt risken :tummenupp

Har nu läst igenom hela tråden såhär i efterhand och blir nästan rädd för mig själv :rolleyes: . Snacka om att snöa in sig på saker och ting..herregud :kocko. Dock lite kul att se hur man utvecklas efter 10 dagars terapi på SH :D

Det jag lärde mig av denna tråden är ju att om man vet med sig att det inte finns nån positiv utgång på problemet så funkar det väldigt bra att klippa av helt istället för att försöka hänga kvar i nåt man tycker om, tips till dom som inte riktigt vet ut eller in för tillfället :tummenupp.

Dock får tråden hänga med en stund till..var ju trots allt en lifesaver :yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman