Betuttad i tjejkompis...vad göra?

Har varit i samma sits mannen!

Det är fett jobbigt....känslorna går upp och ner hela tiden...inte blir det bättre när dom "uppmuntrar" det, så som hon gjorde när hon ringde o sa att hon sakna dig, inte menat så från hennes sida men det blir ju bara fel

Det löste sig inte för mig...hoppas det gör det för dig :fyllisar

Pinky skrev:
Hon känner som sagt inget för mig, hon tycker inte heller det är speciellt påfrestande att jag tycker om henne. Har sagt till henne att kärleken har släppt men att jag tycker om henne. Jag vet mycket väl att jag antagligen gör bäst i att ta en liten paus från henne men samtidigt vill jag hellre jobba bort känslorna och fortsätta umgås som kompisar. Har som sagt aldrig tidigare haft nån nära tjejkompis...eller så sitter jag här och ljuger för mig själv och hoppas på att hon ska bli kär i mig :rolleyes:.

Nästa problem då blir ju att jag aldrig skulle kunna lita på en tjej av den här typen om vi skulle vara tillsammans. Detta vet jag om, just därför jag försöker jobba bort känslorna...dom är svaga men finns där ändå. Var väl därför jag skapade denna tråden för att få lite tips så jag kan hitta mig själv så jag vet vad jag vill :)

Tjejkompisar av den typen är sällsynta, glöm hennes som sexobjekt.
Hon kommer i framtiden att vara en av de bästa kompisar du någonsin haft.
Ni kommer att trösta och glädjas av varandras misslyckanden, alla lyckade relationer osv dravell, bla bla bla....men så kommer du förmodligen att se det om 10 år.
Att sätta på en kompis brukar inte bli lyckat, skippa henne som objekt.

Sök dig något annat utanför, du är bara tänd på henne för att hon är närmast.

Esquire skrev:
[AMATÖRFREUDMODE=ON]
Du har nuppat för lite på sistone grabben.

Du vill ha en tjej och hon är en tjej som du är mycket nära vilket gör att ditt undermedvetna säger "me wanna hump" när du umgås med henne. Detta visar sig i att du känner dig lite varm inombords och blir lite småbetuttad i henne. Skulle du umgås på samma sätt med en annan tjej så skulle du nog känna likadant för henne också.

Eftersom att känslorna försvinner efter ett par dagar så är du inte dunderförälskad i henne. Då skulle hon ha varit allt du tänkte på, dag som natt.

Det finns nog en ganska överhängande risk att om ni skulle inleda ett förhållande eller tumla runt lite i sänghalmen så skulle det bara sluta som skit.

Glöm henne som att vara något annat än en kompis. Försök att träffa någon annan tjej antingen för att bränna lite kalorier under en natt av sängkammargymnastik eller kanske något närmare och långvarigare.
[AMATÖRFREUDMODE=OFF]

Tack för den, där fick jag det svart på vitt :Bugar :)

Är väl som sagt mer tänd på henne..stora tuttar och fin rumpa gör ju inte saken bättre. Nu vet jag ju vad jag ska jobba på iaf. Hoppas jag tycker lika bra om henne om jag nu lyckas jobba bort den här sexgrejen :)

Känns bra att ha SH som stöd ibland..tack ska ni ha :tomten

Last edited:
Varför vara rädd för att bli kär? Bli sårad? Ja, det får du räkna med men so what?

hållundan skrev:
Vaffan, har du gått och kärat ner dig i Stenberg? :hihi

Edit: Har inget bra tips på hur du ska lösa't dock. Hoppas det går smärtfritt och relaterar i nåt gött. Gud Jol.

Blanda inte in mig i mitt och pinkys förhållande... Jag trycker han när jag vill och så är det bra med det! :tungan

Sundance Kid skrev:
Blanda inte in mig i mitt och pinkys förhållande... Jag trycker han när jag vill och så är det bra med det! :tungan

Argh, busted..crap. Ska nita hållundan nästa gång jag träffar honom :banana

Henken skrev:
Varför vara rädd för att bli kär? Bli sårad? Ja, det får du räkna med men so what?

Hrm, jag vet inte hur du har haft det eller om du vart riktigt kär nån gång? Jag är inte det i denna tjejen men jag har bara vart riktigt kär 1 gång, funkade bra tills hon gjorde slut. Inte direkt kul och något jag saknat här i livet, så för mig är det inte konstigt att jag passat mig för att bli så kär igen.

Är nu glad för att jag fått känslorna tillbaka och kan börja leta efter en trevlig tjej...synd bara att tjejkompis ligger så nära till hands :)

Finns bara ett sätt.....

FUCK HER BRAINS OUT... :yoparty

Så om det spricker senare så har du iallafall bestigit henne...

Höhö

HÖHÖ, shit shotikan, tjejer är bara till problem. Börja styrketräna, träna fyra ggr i veckan, ta bort hela ditt liv. Tro mig du glömmer henne sen =)

Ska inte säga för mycket eftersom jag inte känner just denna tjejen, men rent generellt så kan det vara så att hon kanske trivs grymt mycket i att du är lite småkär i henne, hon vet ju uppenbarligen om det...Att hon ringer dig efter 2 dagar och säger att hon saknar dig kan vara lite lurigt, hon VILL inte att du ska kunna släppa henne helt enkelt, eftersom hon får bättre självförtroende av att du gillar henne, det känner man ju faktiskt igen. Det vet man ju själv, man kan faktiskt ge någon tjej som gillar en lite små antydningar till att man är intresserad när man egentligen inte är det eftersom det känns bra att hon gillar en...Eller? Någon som känner igen? Skulle inte tro att tjejer är sämre på detta, de går inte att lita på vet du väl :4skrika , gör ont att få hjärtat utslitet och kastat till vargarna :huvet :huvet

NewstreaM skrev:
Ska inte säga för mycket eftersom jag inte känner just denna tjejen, men rent generellt så kan det vara så att hon kanske trivs grymt mycket i att du är lite småkär i henne, hon vet ju uppenbarligen om det...Att hon ringer dig efter 2 dagar och säger att hon saknar dig kan vara lite lurigt, hon VILL inte att du ska kunna släppa henne helt enkelt, eftersom hon får bättre självförtroende av att du gillar henne, det känner man ju faktiskt igen. Det vet man ju själv, man kan faktiskt ge någon tjej som gillar en lite små antydningar till att man är intresserad när man egentligen inte är det eftersom det känns bra att hon gillar en...Eller? Någon som känner igen? Skulle inte tro att tjejer är sämre på detta, de går inte att lita på vet du väl :4skrika , gör ont att få hjärtat utslitet och kastat till vargarna :huvet :huvet

Tack för svaret, ska allt ta en diskussion med henne i morgon och se varför hon egentligen är med mig så mycket. Visst jag e ju trevlig och go men det måste ju vara nåt mer, så jävla fantastiskt trevlig e jag inte :)

Pinky skrev:
Hrm, jag vet inte hur du har haft det eller om du vart riktigt kär nån gång?

Jorå, blev fetdumpad för några månader sedan så jag vet hur det känns men som sagt, det är inte hela världen om man tänker efter! Man tycker att allt är skit osv men det kan alltid bli värre & dessutom handla om saker som är viktigare, typ hälsa & liv & död osv. Nåja, nu skiter vi i det :)

Pinky skrev:
Tack för svaret, ska allt ta en diskussion med henne i morgon och se varför hon egentligen är med mig så mycket. Visst jag e ju trevlig och go men det måste ju vara nåt mer, så jävla fantastiskt trevlig e jag inte :)

man kan inte diskutera med en tjej! Prova att ha lite sex istället. Även om ni skulle vart gifta och du skulle tycka att allt var bra så kan hon plötsligt bli kär i nån annan. Samma samma lika lika förhållande eller ej.
Jag tror inte ni kommer umgås så mycket om hon blir kär i nån annan ändå.

Edit: Man kan diskutera med en tjej om känslor och kärlek men det ger inte så mycket.

Last edited:
Robban W skrev:
man kan inte diskutera med en tjej! Prova att ha lite sex istället. Även om ni skulle vart gifta och du skulle tycka att allt var bra så kan hon plötsligt bli kär i nån annan. Samma samma lika lika förhållande eller ej.
Jag tror inte ni kommer umgås så mycket om hon blir kär i nån annan ändå.

Edit: Man kan diskutera med en tjej om känslor och kärlek men det ger inte så mycket.

Ligger nåt i det du säger. Vad jag vet så vill hon inte bli kär i någon, gillar singellivet och planerar att ha det så i nåra år till. Fast det är ju som du säger, träffar hon någon och blir riktigt kär för första gången så kommer hon nog bli tillsammans med honom. Vad som händer med mig då återstår att se men tyvärr känns det ju som om vi kommer få svårt att umgås så mycket som vi gör nu om hon skaffar sig en grabb. Känns svårt att se henne prioritera en kväll med mig framför honom.

För övrigt har vi tidigare kunnat diskutera allt jag haft på hjärtat så jag ska nog kunna klämma ur henne varför hon trivs så bra med att vara med mig :)

Last edited:
Bandido skrev:
Skönt att se att så många killar vill prata om känslor........... :lol

Tråkigt att se att inte en enda tjej/kvinna/fruntimmer har nåt att säga i tråden :mad: ?

Pinky skrev:
För övrigt har vi tidigare kunnat diskutera allt jag haft på hjärtat så jag ska nog kunna klämma ur henne varför hon trivs så bra med att vara med mig :)

Jag tror att hon trivs att vara med dig för att hon gillar dig. Ibland kan man nöja sig med det. Om du är den du är så kommer hon att fortsätta att gilla dig. Så länge du tycker om att vara med henne så är det bra.
Bättre blåögd och lycklig än misstänksam och orolig.
Kanske att du blir sårad och ledsen i framtiden, kanske dina känslor går över, kanske att du förfyser pungen och blir en lallande fåne som aldrig kan glädja en tjej. Man kan aldrig veta vad som händer och man kan aldrig tjata sig till att nån ska tycka om en. Lycka till =)

Robban W skrev:
Jag tror att hon trivs att vara med dig för att hon gillar dig. Ibland kan man nöja sig med det. Om du är den du är så kommer hon att fortsätta att gilla dig. Så länge du tycker om att vara med henne så är det bra.

Det är detta jag försöker reda ut, frågar mig själv vad jag ser hos henne om jag slutar vara attraherad av henne (blir ju som en killpolare utan snopp). Vad har hon då att erbjuda gentemot mina grabbpolare?

Om jag skaffar mig en flickvän känns det som om jag kommer tappa suget att vara lika mycket med min tjejpolare som jag nu vill vara med så mycket det går.

Tjejkompisen är hur go och snäll som helst men vi är för övrigt inte speciellt lika i sättet. Jag vill verkligen bli sådär grymt bra kompis med henne men är som sagt rädd att det rinner ut i sanden om jag tappar det "sexuella" intresset för henne.

Vill att känslorna ska försvinna så jag kan börja inse att hon är en grymt skön tjej även om jag aldrig kommer få pilla i henne :D , fortsätter vi som vi gör nu med massage och lite pill på vaderna och grejer så tror jag aldrig det kommer släppa. Fast jag vill ju ha en tjejkompis som jag kan pilla lite på och massera utan att bli kär i henne...dessa jävla fruntimmer :huvet

Last edited:
Pinky skrev:
Tråkigt att se att inte en enda tjej/kvinna/fruntimmer har nåt att säga i tråden :mad: ?

Gills jag? :wiggle
Känns lite som om du vill ha känslan av att ha något på gång (betuttad) och denna tjejen är enklast för ni känner varandra och träffas. Men du säger ju att hon inte är "bra" med förhållanden etc och att ni inte är lika etc
Jag vet ju inte alls hur det är..men det låter som om du övertalar dig själv att du har starkare känslor för henne än du eg har, och ditt sunda förnuft VET det eftersom du märker att det trappas av då du inte ser henne på ett tag.

Tror att du skall ha henne som en flirtig kompis men att du håller tokutkik efter en annan tjej, för du kommer inte ens att tänka på detta då..tror bara att du saknar att ha någon :pannkyss
Kram

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...