Betalning, hur?

Men vad har du köpt då? Hur mycket pengar talar vi om?

köpa grisen i säcken ja?

-dB skrev:
2316474 du chansar hellre på att köpa något osett än åker 120 mil i onödan, det hade inte jag gjort iaf. jag köpte min hoj 120 mil (tor) hemifrån, bara att låna en skåpbil och köra med en polare. upp o ner på samma dag. min förra hoj köpte jag 60mil (tor) hemifrån och körde den själv hem med min polare i bil bakom.

*Håller med här* 120 mil enkel resa ? ..Låter som min resa fr Gbg till Luleå.
Ta en heldagsutflykt o kolla upp vad det är du köper :-)

Hogberg skrev:
2316180 De flesta tar efterkrav med postväxel.
bara ett tips.

Jepp. Även kontanter går bra upp till vissa belopp.

Vet att Schenker håller på att omarbeta sina efterkravsrutiner så chaufförerna skall slippa hantera kontanter eller postväxlar (inte kul om det försvinner pengar), kunden ska istället betala till Schenker via t.ex. internetbank eller med kontokort men i övrigt med samma funktion som tidigare. Kanske fortfarande fungerar på traditionellt vis men inte så länge till.

Merkostnaden för detta är c:a 150-400:- beroende på efterkravsbeloppets storlek.

DHL, DFDS, posten och de andra har liknande system men jag kan inte deras i detalj.

piece skrev:
2317142 Det jag ska ha är en Aprilia RS 250 för runt 25k :banana

hmmm finns 2 till salu i västerbotten....
en för 20 och en för 25
en har jag "nära" till (kollade var han bor ....(vet ej vem det är lr om hojjen är där dock)

RS 250 borde det ju finnas så pass många av att du inte behöver chansa och köpa osett från andra änden av landet om det inte är något väldigt speciellt med hojen du tänkt köpa?

erik skrev:
2317378 Jepp. Även kontanter går bra upp till vissa belopp.

Vet att Schenker håller på att omarbeta sina efterkravsrutiner så chaufförerna skall slippa hantera kontanter eller postväxlar (inte kul om det försvinner pengar), kunden ska istället betala till Schenker via t.ex. internetbank eller med kontokort men i övrigt med samma funktion som tidigare. Kanske fortfarande fungerar på traditionellt vis men inte så länge till.

Merkostnaden för detta är c:a 150-400:- beroende på efterkravsbeloppets storlek.

DHL, DFDS, posten och de andra har liknande system men jag kan inte deras i detalj.
När jag körde lastbil åt dfds förut så var det ibland som man körde ut grejor som det ska uppvisas kvitto på från internetbanken att pengarna har satts in på avsändarens konto.Print screen och skriva ut det på skrivaren räckte.

Jag slipper köpa grisen i säcken.

1000 tack till obruT som har kollat på moppen åt mig :tummenupp
Detta forum är verkligen ett under av hjälpsamhet :yoparty

obruT om du någonsin har behov av övernattning här eller annat står mitt hem öppet.

BTW om någon sitter på en ellet par ljuddämpare till en RS 250, skicka PM.
Behöver inte vara original.

hoppas du blir nöjd.
en till punkt på "att göra"
Ställ om shiftlite (hur det nu stavas :D )

Back