Betalar ni tv-licens

Betalar ni tv-licens

• Antal röstningar
    0
Markus skrev:
Nej, det är korrekt. Men P3 - vad ger de för analyser?...
Tjaa, inte så mycket kanske
Men ganska intressanta program som Transit, Flipper, Front t ex
Humorprogrammen är ju en klass för sig, ingen av de andra som kommer i närheten
För att inte tala om musikprogramen, som P3 Live, P3 Pop/Rock/Dans/HipHop/Soul osv
Men förövrigt så är P1 en bra kanal med mycket matnyttigt om det mesta
T ex programmet Konflikt där de bjuder in folk som vet det mesta om diverse konflikter runt om i världen

Jajaa, folk får ju såklart lyssna på vad de vill.
Ingen idé å sitta här å diskutera vad som är bäst.

Sen kanske det är dags att koda kanalerna så folk får köpa dem ja

mb skrev:
P3 har fått kritik nu nyligen eftersom de dragit in på fronts kassa och satsat mer på lantz. Front är väl p3:s enda egentliga samhällsövervakande/grävande program just nu.

Jag ger inte mycket för SR's samhällsövervakning. Radio Stockholm har något skitprogram på kvällarna, och de är så ur-röda så man tror inte det är sant. Tar bara upp problem som låter som om de är formulerade direkt ur (v) partiprogram och sitter och hånar Republikaner t.ex. Det är inget jag tänker sponsra mer än nödvändigt.

Markus skrev:
Jag ger inte mycket för SR's samhällsövervakning. Radio Stockholm har något skitprogram på kvällarna, och de är så ur-röda så man tror inte det är sant. Tar bara upp problem som låter som om de är formulerade direkt ur (v) partiprogram och sitter och hånar Republikaner t.ex. Det är inget jag tänker sponsra mer än nödvändigt.
Nja, även högeråsikter ges utrymme. Låter som att du lyssnar selektivt på just det som irriterar dig.

mb skrev:
Nja, även högeråsikter ges utrymme. Låter som att du lyssnar selektivt på just det som irriterar dig.
Inte vad jag hört, har du exempel? Värt att notera är att jag pratar om Radio Stockholm nu, men du får gärna nämna vilka högerpolitiker som florerat i rikstäckande radio också.

Markus skrev:
Inte vad jag hört, har du exempel? Värt att notera är att jag pratar om Radio Stockholm nu, men du får gärna nämna vilka högerpolitiker som florerat i rikstäckande radio också.
Senast igår diskuterades valet i staterna, med olika inlägg om kandidaterna. Var både röster för och emot Bush t.ex. Minns inte vilket av programmen det var; radion brummade i bakgrunden stora delar av dagen.

Aldrig licens

Tv-licensen får gubben pröjsa om han nu envisas med att betala den. Flyttade hemmifrån när jag va 17 år och har aldrig på de 15 åren pröjsat licensen, tänker inte göra det i fortsättningen heller, så de så. / Nettan

Jag betalar inte. Jag tittar inte på annat än Eurosport och Discovery. Och de är icke-terrestriella kanaler. Tv-licensen gäller såvitt jag vet bara mottagare av terrestriella kanaler.

Hittills så kan man ju sammanfatta det hela med att betala något som man inte utnyttjar till fullo, då kan det lika gärna kvitta! Sen finns det ju naturligtvis de som betalar, men tror nog merparten av dessa människor är över 30.

sportarn skrev:
Hittills så kan man ju sammanfatta det hela med att betala något som man inte utnyttjar till fullo, då kan det lika gärna kvitta! Sen finns det ju naturligtvis de som betalar, men tror nog merparten av dessa människor är över 30.
Jag är inte alls gammal :mad:

Hunter skrev:
Jag betalar sen den dagen jag åkte fast, pga klantighet :3freak

varför ringer du inte bara å säger att du sålt tvn? det gjorde jag en dag efter jag åkte fast. Dom kommer knappast tro dig men dom kan inte neka dig

sportarn skrev:
Eftersom det är mycket snack om skenförsäkringar är då frågan om alla är lika ärliga vad gäller att betala tv-licensen!
Är ganska säker på att alla här har tv. De som inte behöver svara överhuvudtaget här är de som bor hos sina föräldrar!

Jäkla skolkare :arsele !! Ni kan ju förstå varför det är så mycket skit på tv, när ni inte hjälper till, trodde att sporthojsåkare åtminstone betalade för att se på tv... :fatta!

(läses med en smula självironi, MEN jag betalar tv, plus kabeltv, suck suck..)

jag betalar inte heller för min tv-licens. jag ser det som att staten bjuder mig på detta, eftersom jag bjöd dem på tio månaders slit med en månadslön på ca 2100 kr (läs: lumpen). sen är jag student och har dålig ekonomi också. men när jag får ett fast jobb så tänker jag pröjsa då jag tycker att svt och tv4 är helt ok.

Finns det fler länder som kräver sina medborgare på betalning för politisk propaganda TV? Skulle förvåna mig om man någonsin gjort det i länder som Cuba, Sovjet eller Kina... :näsblod

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman