Merovingian
Guest
Du har helt rätt men samtidigt blir ju MIN avgift ännu drygare p.g.a. den stora skara som har tv men inte betalar.
Det skiter jag i.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du har helt rätt men samtidigt blir ju MIN avgift ännu drygare p.g.a. den stora skara som har tv men inte betalar.
Jag tror faktiskt att myglet med tv-licensen kostar mig mer än det så ofta debatterade myglet med VAB-dagar eller sjukskrivningar.
Jag tror faktiskt att myglet med tv-licensen kostar mig mer än det så ofta debatterade myglet med VAB-dagar eller sjukskrivningar.
Men det blir den väl inte. Man utgår ju inte från en summa som SVT osv skall ha och delar den med hur många som betalar. Om alla andra förutom du slängde ut sin tv skulle inte du hamna betala allt.
Och det kostar ju samma att producera programmen oberoende av hur många av de som tittar betalat licens.
Eller tror du på allvar att dom skulle sänka licensen om flera betalade?
Där tror jag (helt utan grund för påståendet) att du har fel, vi har en väldigt hög andel som betalar TV-licens här i landet, i synnerhet om man betänker så många som nuförtiden faktiskt har kastat ut burken.
SVT kodar redan sina kanaler, digitalt, det är bara det att dom har valt att man inte ska behöva något programkort för att kunna se dom kanalerna.
Dom skulle liksom alla andra få "sälja" sina kanaler, vill man ha dom får man betala "licensen" och får ett programkort för 1&2.
Vill man istället betala mycket mindre och få många fler kanaler så betalar man för dom istället.
Alternativet om vi nu ska ha SVT kvar fritt och okodat är att alla betalar på skatten, vare sig vi vill eller inte, du skulle vi slippa alla kostnader runt licenshanteringen och tv pejlandet, vilket skulle göra att vi betalar den faktiska kostnaden för SVT, dvs ett par hundra om året.
Har du något bevis för att de inte skulle göra det?Eller tror du på allvar att dom skulle sänka licensen om flera betalade?
Har du något bevis för att de inte skulle göra det?
Visseligen skulle SVT och SR förmodligen dö ganska omedelbart då, och det vore ju hemskt...
Har du något bevis för att de inte skulle göra det?
Är de inte så att de är tv och RADIO licens vi betalar för? så om man har en radio så åker man dit på de med. För då är vi alla körda finns nog inte många som varken har en tv, radio, telefon med radio, dator med radio i, bil med radio i?
Satans kommunistfasoner..
Jag har sagt det förut och säger det igen.
Det borde ligga förberett precis som comhem/upc hade det via det analoga när man väl bodde i ett comhem/upc hus. Vill du ha deras kanaler eller dvs utbudet dom hade så RINGDE du in och sa "Hej mitt namn är xxx xxx och jag bor på xxxxx och är född xxxxx" Tack säger dom och aktiverar dina kanaler och skickar dig en faktura. Vill du inte ha det så säger du upp det men då har du inga kanaler.
Svårare än så borde det inte vara. Dom får in maximalt med pengar, dom som inte vill ha det behöver inte betala för det. Och när det väl är OS etc så kan man PPV det om man så önskar.
Jag tänker inte betala så länge det inte är OS/VM varje dag på utbudet alternativt bra serier och filmer precis som dom andra har. Och det ska fan i mig inte läggas på något på skatten.
Och att dom nu vill att alla som har internet och kan se SVT Play ska betala licensen är ju heeeeeeeelt efterblivet då borde hela världen betala licensavgifter till radiotjänsten.
Bara vad jag tycker.
När de ringer så säger du bara:
"Jag har ingen tv, radio eller dator. Hejdå."
Funkar varje gång![]()
8-10 st ska det vara. :socialstyrelsen![]()
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|