Betala självrisk = "godkänna" arbetet?

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Kanske ska börja med att säga hej :hej, ny brewd på forumet :)

Kan dra historien lite kort:

Köpte bil för inte så länge sen, veckan efter köpet lyckas jag sladda av vägen :4skrika med diverse materiella skador som följd. Bland annat var det bara att skrota hela främre stötfångaren.
Bilen bärgas till närmsta verkstad, som fixar till allt. Är ruskigt stressad när jag hämtar bilen på verkstaden (dumt, jag vet :fatta!) och kollar lite snabbt på det som gjorts. Tycker det ser OK ut och kör hem bilen med en faktura på självrisken.

När jag kommer hem tittar jag lite närmare på stötfångaren som bytts ut, och den ser rent ut sagt förjäklig ut :(
Jag kontaktar verkstaden och förklarar att jag vill att dom tar en titt på skiten igen, ifrågasätter om dom själva tycker det ser schysst ut. Ska dit med bilen nästa vecka.

Nu till frågan: självrisken skulle egentligen vara betald igår enligt fakturan, men jag vågade inte betala den. Har fått för mig att när man betalat självrisken så innebär det att man godkänt arbetet som gjorts? Och isåfall lär man ju inte kunna reklamera arbetet, eller? :confused:

Någon som vet hur det ligger till?

Att du betalar självrisken har ingenting med att du inte kan reklamera ett jobb. Ta kontakt med verkstaden och be dom åtgärda det du inte är nöjd med. Skulle dom inte ta på sig att dom slarvat eller gjort fel så är det bara att vända sig till den skadetekniker på ditt försäkringsbolag som har hand om din skada.
/ Olsson - Verkmästare på Volvo

Mr o skrev:
Att du betalar självrisken har ingenting med att du inte kan reklamera ett jobb. Ta kontakt med verkstaden och be dom åtgärda det du inte är nöjd med. Skulle dom inte ta på sig att dom slarvat eller gjort fel så är det bara att vända sig till den skadetekniker på ditt försäkringsbolag som har hand om din skada.
/ Olsson - Verkmästare på Volvo

Ah, tack för svaret :Bugar
Då blir det till att punga ut dom där 4 tusen..skit också :tungan

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...