Kanske ska börja med att säga hej
, ny brewd på forumet
Kan dra historien lite kort:
Köpte bil för inte så länge sen, veckan efter köpet lyckas jag sladda av vägen
med diverse materiella skador som följd. Bland annat var det bara att skrota hela främre stötfångaren.
Bilen bärgas till närmsta verkstad, som fixar till allt. Är ruskigt stressad när jag hämtar bilen på verkstaden (dumt, jag vet
) och kollar lite snabbt på det som gjorts. Tycker det ser OK ut och kör hem bilen med en faktura på självrisken.
När jag kommer hem tittar jag lite närmare på stötfångaren som bytts ut, och den ser rent ut sagt förjäklig ut
Jag kontaktar verkstaden och förklarar att jag vill att dom tar en titt på skiten igen, ifrågasätter om dom själva tycker det ser schysst ut. Ska dit med bilen nästa vecka.
Nu till frågan: självrisken skulle egentligen vara betald igår enligt fakturan, men jag vågade inte betala den. Har fått för mig att när man betalat självrisken så innebär det att man godkänt arbetet som gjorts? Och isåfall lär man ju inte kunna reklamera arbetet, eller?
Någon som vet hur det ligger till?
, ny brewd på forumet Kan dra historien lite kort:
Köpte bil för inte så länge sen, veckan efter köpet lyckas jag sladda av vägen
med diverse materiella skador som följd. Bland annat var det bara att skrota hela främre stötfångaren. Bilen bärgas till närmsta verkstad, som fixar till allt. Är ruskigt stressad när jag hämtar bilen på verkstaden (dumt, jag vet
) och kollar lite snabbt på det som gjorts. Tycker det ser OK ut och kör hem bilen med en faktura på självrisken.När jag kommer hem tittar jag lite närmare på stötfångaren som bytts ut, och den ser rent ut sagt förjäklig ut
Jag kontaktar verkstaden och förklarar att jag vill att dom tar en titt på skiten igen, ifrågasätter om dom själva tycker det ser schysst ut. Ska dit med bilen nästa vecka.
Nu till frågan: självrisken skulle egentligen vara betald igår enligt fakturan, men jag vågade inte betala den. Har fått för mig att när man betalat självrisken så innebär det att man godkänt arbetet som gjorts? Och isåfall lär man ju inte kunna reklamera arbetet, eller?
Någon som vet hur det ligger till?