Betala för att sätta på däck???

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Hej!

Undrara vad det är vettigt att betala för att byta däck (som man köpt privat) hos en mc verkstad... På avtagen fälg. Ringde till ett ställe där dom ville ha 300spänn per fälg =dyrt.
Nån som vet var det finns nått bra place i gbg?

Svar uppskattas! :tummenupp

matte_mannen skrev:
Hej!

Undrara vad det är vettigt att betala för att byta däck (som man köpt privat) hos en mc verkstad... På avtagen fälg. Ringde till ett ställe där dom ville ha 300spänn per fälg =dyrt.
Nån som vet var det finns nått bra place i gbg?

Svar uppskattas! :tummenupp

Betalade max 150 kr när jag jag bytte däck på nån däckfirma i jönköping. En av mina vänner som är MCmek fixar det gratis nu... :tummenupp

100:- brukar jag betala för att dom ska kränga på ett däck och balansera. Ring runt & hör med lite olika firmor
Ett alternativ kan ju vara att köra förbi på eftermiddagen men smaskigt fikabröd och fråga vänligt om dom inte vill byta ditt däck :tummenupp

Chris Husky skrev:
100:- brukar jag betala för att dom ska kränga på ett däck och balansera. Ring runt & hör med lite olika firmor
Ett alternativ kan ju vara att köra förbi på eftermiddagen men smaskigt fikabröd och fråga vänligt om dom inte vill byta ditt däck :tummenupp

det låter som en riktigt vinnande taktik :banana

Mattias skrev:
Försök själv, och tala om om du tyckte det verkar vara värt 300 spänn...

En polare till mig har utrustning i form av ett stag med några plattor på som är däckkrängarutrustning. Han gav 800 spänn för hela kittet, byter däck på < 15 min om hjulet är avtaget. Jo... 300 spänn är DYRT!

Svane skrev:
En polare till mig har utrustning i form av ett stag med några plattor på som är däckkrängarutrustning. Han gav 800 spänn för hela kittet, byter däck på < 15 min om hjulet är avtaget. Jo... 300 spänn är DYRT!
Foto tack!!!
Byter för övrigt däck själv med några brytjärn men det brukar gå åt lacken på fälganterna lite. Och balanserar själv. Men som sagt, några foton på nåt som inte går hårt åt lacken....

Gå till närmaste fordontekniska linje och råga vad för fika bröd dom vill ha för att kränga 2 däck.

matte_mannen skrev:
Hej!

På avtagen fälg. Ringde till ett ställe där dom ville ha 300spänn per fälg =dyrt.

Japp, jäkligt dyrt :fakta
Vet inget billigt ställe i GBG men i Kungsbacka (bröndome) finns det ett ställe som inte brukar ta helt hutlösa priser, Backalycka däck service har jag för mig att dom heter. Vet visserligen inte om dom fortfarande har kvar "MC pressar"

Robban_C skrev:
Foto tack!!!
Byter för övrigt däck själv med några brytjärn men det brukar gå åt lacken på fälganterna lite. Och balanserar själv. Men som sagt, några foton på nåt som inte går hårt åt lacken....

Wenhov här på Forumet säljer kompletta kit, med fälgskydd, Pasta, vikter, järn & skyddsstativ för fälg för 1500,00

Mvh//ZS

I skåne e de inte många som tar betalt för o sätta på gummit o köra... :rolleyes:

*S*P*A*M*

Robban_C skrev:
Foto tack!!!

Har inget foto men jag ska fråga... Lacken blir ibland något skada med hans utrustning också tyvärr... Har själv försökt hitta något liknande men killen som tog in dessa i mitten på 90-talet har slutat med det och han känner inte till någon annan som gör det.

Gå med i Umeå Motorcycleclub (UMCC), så kan du nyttja våran däckmaskin hur mcyket du vill... Gissa om den gick varm inför bandagarna i sommras :)

150:- / däck MAX ska du betala en däckfirma, det tar ca 5-10 minuter att byta två däck och balansera dem, 300 per däck är jävligt dyrt, de vill nog inte ha MC kunder helt enkelt...

Betala inte mer än 100;-, allt över 100;- för att kränga på däck är dyrt

jag har gjort det .. 1 gång .. och sett många gånger när det bytts. värt 100kr max.

Advance4Stroke skrev:
Gå med i Umeå Motorcycleclub (UMCC), så kan du nyttja våran däckmaskin hur mcyket du vill... Gissa om den gick varm inför bandagarna i sommras :)

Precis!

Det är så man gör när man vill att det ska vara gratis å byta :tummenupp

Jag har bytt ca 15 ggr på min thunderace nu med två däckjärn från biltema och lite diskmedel (Börjar få in snittsen :D )
Balansering och repor bryr jag mig inte om :hihi

Men om man orkar lägga trasor mellan däckjärn och fälg så ska man klara lacken oxå!

Mvh Albertsson

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back