Betala för att sätta på däck???

Svane skrev:
Har inget foto men jag ska fråga... Lacken blir ibland något skada med hans utrustning också tyvärr... Har själv försökt hitta något liknande men killen som tog in dessa i mitten på 90-talet har slutat med det och han känner inte till någon annan som gör det.
Det ser man fram emot, bilder är > 1000 ord som bekant.

Chris Husky skrev:
100:- brukar jag betala för att dom ska kränga på ett däck och balansera. Ring runt & hör med lite olika firmor
Ett alternativ kan ju vara att köra förbi på eftermiddagen men smaskigt fikabröd och fråga vänligt om dom inte vill byta ditt däck :tummenupp

Tar du ut din lön i fikabröd?

Byta däck själv är inga problem. Och på en sporthoj där det inte är slang kan det knappast bli enklare.

Jag fick bytt mina däck på Vianor i backa industri område...
ligger på den vägen som går förbi stigs center...
tror jag betalade 100- 150 med balansering.. :tummenupp

Robban_C skrev:
Det ser man fram emot, bilder är > 1000 ord som bekant.

Hehe, här har man själv letat med lykta.... :hihi

Kollade inlägget av Zilversurfer och fann följande (vill inte lägga upp bilderna då jag inte äger dessa)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=839

Sådan utrustning har polaren, priset har stigit (han har för sig han gav 800 spänn) men han köpte det under sin tid som RR-aktiv och det var i mitten på 90-talet o till kompispris antagligen :rolleyes:

cbjorkman skrev:
Precis!

Det är så man gör när man vill att det ska vara gratis å byta :tummenupp

Tror resan från Tokholm till Umeå kostar mer än 300:a med annars var det ju en bra idè !!

// TOK :fyllisar

Last edited:
SV-RIDER skrev:
Jag fick bytt mina däck på Vianor i backa industri område...
ligger på den vägen som går förbi stigs center...
tror jag betalade 100- 150 med balansering.. :tummenupp

det låter ju bra! :tummenupp Var det för båda däcken?

Pengarna är till stor del oväsentliga. Jag har varit med om att få bromsskivor förstörda på gummiverkstäder som klantat sig. Istället för att jaga pris, jaga kompetens och kvalitet på utfört jobb. Det lönar sig...

Kollade pris på en icke namngiven däcksvingare och fick smaka på priset 195:-
för bytet och 195:- för balanseringen. Inkl. moms? Nej nej nej! Smacka på 25% till
och voila! There you are! Ett kalaspris! :arsele

300:- är ju gratis i sammanhanget... :tummenupp

Emmi skrev:
Betalade max 150 kr när jag jag bytte däck på nån däckfirma i jönköping. En av mina vänner som är MCmek fixar det gratis nu... :tummenupp

Emmi... du är ju tjej.. klart du inte betalar för sånt! ... eller gör det själv :tuttar

Wigen:

köp några däckjärn o en däckkrängare så har du sparat in alla däckbyten du kommer göra framöver istället...

håkan skrev:
köp några däckjärn o en däckkrängare så har du sparat in alla däckbyten du kommer göra framöver istället...

Eller byta krängare... :tummenupp
Man måste ju vara lite bekväm ibland. :hihi

Vill man inte repa eller skada lacken på fälgkanterna kan man skära en vanlig vattenslang mitt itu och trä den över kanten innan man börjar kränga...

Däcksfirma i gbg

Gummigubben vid backaplan tar 150kr per hjul för byte och balansering. Euromaster lite längre ner på gamla tuvevägen är också billiga... Betala aldrig mer än max 150!

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back