besviken

D.Krona

-WildPig MC-
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
ZX9R-98:a Fighter & enduro WR250F-05:a
grymt besviken

lämnade iväg min hoj nu i veckan för montering av ett factorykit.
har satt på ett helsystem och pipercrossfilter innan och skulle nu få den ombestyckad.

rinde dem nyss och fick då höra att det redan satt ett dynojetkit i den..
kittet jag skickade med fick han inte någon användning av alls. några jävla hål var igenpluggade.

så nu går den riktigt illa på låg varv precis som när jag lämnade den.
ingenting är ändrat.
han fick den till 112 hk på bakhjulet på topp.

är jävligt besviken.. han hadde ingen bra lösning på det.
ingen som har någon lösning? vafan ska man göra?

Last edited:
dynofjant nor fucktory

Sorry att du blev blåst men dynofjant kit eller fucktory kit är avsedda för Californien hojar i första hand eftersom de måste ha låga avgasvärden för att få säljas i staten utan RENG o rusk, ( för det mesta ).

mvh Boshboo

Han BORDE ju kunnat fettat upp tomgångs/lågvarvsblandningen mha blandningsskruvarna iaf?

De kunde ju bytt ut Dynomögkittet mot ett factorykitt då slitna dynokit är orsaken till dålig gång på lågvarv/låglast i 101 fall av 100.......

D.krona. Vad var det för hål som var igenpluggade? Min är mappad med slipon och dynojet kit och enligt ett bänkpapper från just dynojet så har min 122hp på bakhjulet.
Förövrigt tycker jag min går helt ok på lägre varvtal.

Kraschpucken skrev:
D.krona. Vad var det för hål som var igenpluggade? Min är mappad med slipon och dynojet kit och enligt ett bänkpapper från just dynojet så har min 122hp på bakhjulet.
Förövrigt tycker jag min går helt ok på lägre varvtal.

det var några hål på runt 2 mm som var pluggade med messingspluggar.
om man skulle kunna få användning av factorykittet så var man tvungen att borra ut dessa pluggar.. vilket inte skulle vara så lätt eftersom spån med stor risk skulle komma in i motorn.
115.6 hk landade det på.. så det är just på låga varv under 6000 som den gick åt helvete för fett.
inget att göra åt tills vidare.
är någon sugen på att göra ett försök gratis så är ni hjärtligt välkomna :pannkyss hehe.

Aluspån är inte så farligt, det är ju rätt mjukt.
Vet inte om motorcyklar är känsligare på den punkten pga ex. högre komp men på bilar så insatsgängar vi på mitt jobb ny tändstiftgänga utan att lyfta toppen och det har aldrig blivit nåt problem.
Det enda vi gör efter arbete är att köra ner blåsmunstycket och blåsa så eventuella större bitar flyger ut.

Min GSXR600 hade Dynojet med såna pluggar, de skulle limmas med superlim. Den gick iaf bra med det kittet. Om pluggarna är limmade så kanske det går att lösa upp limmet och få bort dom?

D.Krona skrev:
det var några hål på runt 2 mm som var pluggade med messingspluggar.
om man skulle kunna få användning av factorykittet så var man tvungen att borra ut dessa pluggar.. vilket inte skulle vara så lätt eftersom spån med stor risk skulle komma in i motorn.

Men dom skulle väl demontera fuggarna innan dom borrade eller??? :va

Kamikaze kid skrev:
Men dom skulle väl demontera fuggarna innan dom borrade eller??? :va

asså jag vet inte.. meken vågade inte ge sig på det i alla fall. det kunde ta för lång tid och ändå ej ge det resultat man ville uppnå. skulle kanske kosta massa pengar helt utan resultat.
här är kurvan i alla fall.

Bifogat

• test.jpg
    test.jpg
    42.1 KB · Visningar: 420
D.Krona skrev:
asså jag vet inte.. meken vågade inte ge sig på det i alla fall. det kunde ta för lång tid och ändå ej ge det resultat man ville uppnå. skulle kanske kosta massa pengar helt utan resultat.
här är kurvan i alla fall.

Vilken spännande A/F kurva du har det är den sämsta jag sett på länge inte undra på att den går kass.....

Boris JR skrev:
Vilken spännande A/F kurva du har det är den sämsta jag sett på länge inte undra på att den går kass.....

haha.. jag vet.
men ligger jag på höga varv hela tiden så går den fan ganska fint asså.. hehe.

får se vad jag gör med den i framtiden.. kanske en advancer.. kanske lämnar iväg den till någon som tror det går att lösa.

Först på tok för fett o sen på tok för klent... Klantmek eller nåt seriöst problem med hojen?

HanneZ skrev:
Först på tok för fett o sen på tok för klent... Klantmek eller nåt seriöst problem med hojen?

asså meken har ej kunnat bestycka om den efter helsystemet.
detta är resultatet av det dynojet som satt på den sedan innan.
tack vare att det kittet vad "pluggat" så kunde han ej göra något åt det.

D.Krona skrev:
asså meken har ej kunnat bestycka om den efter helsystemet.
detta är resultatet av det dynojet som satt på den sedan innan.
tack vare att det kittet vad "pluggat" så kunde han ej göra något åt det.
Men varför inte byta ut mot orginalmunstycke och nålar och vad det nu mer är som är utbytt?

HanneZ skrev:
Men varför inte byta ut mot orginalmunstycke och nålar och vad det nu mer är som är utbytt?

jadu.. det verkade inte vara riktigt så enkelt.
hmm.. får kanske ringa till dem igen och höra mig för lite.. det kan ju inte vara helt kört :3freak

HanneZ skrev:

Det är mässingspluggar som är islagna i de fasta Air main jet.. det enda man kan göra är att få ut dessa jävla pluggar på ett eller annat sätt.. borra antagligen.

Meken du snackar med verkar inte ha en aning om hur man bestyckar eller justerar förgasare. Åk till annat ställe och få den ordentligt injusterad. Att betala för en kurva som ser ut sådär skulle jag aldrig göra, inte orkar ta av förgasarna?? Va! Kan han bara byta oljefilter eller vad klarar han av?

Ut med dynojet in med riktiga nålar och läs av kurvan och bestycka efter tro och erfarenhet. Din lågfart ska ställas snålare och dina huvudmunstycken ska vara större. Kanske efter två eller tre test med olika munstycken kan ge klarhet.

D.Krona skrev:
Det är mässingspluggar som är islagna i de fasta Air main jet.. det enda man kan göra är att få ut dessa jävla pluggar på ett eller annat sätt.. borra antagligen.
Main Jet för mig är huvudmunstycke.

Edit: Air main jet kanske är nåt annat, läste bara halva. Vart sitter den där grejjen då? Vad gör den? Vilka varvtal/belastning har den störst betydelse.

Edit2: Efter sökning på google så gavs det 9 svar varav ingen hade med saken att göra. Är du helt säker på att det heter Air main jet?

Last edited:
Boris JR skrev:
De kunde ju bytt ut Dynomögkittet mot ett factorykitt då slitna dynokit är orsaken till dålig gång på lågvarv/låglast i 101 fall av 100.......

Vad är det som slits ut i dynojetkitet??

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back