Besviken på sporthojåkare

pini skrev:
du kan ju sätta på ljuse på plogen men ett lite bekymmer de håller inte i längden å sen är har många växelplog de kan bli rätt lattjo så du vet
men de finns faktiskt lampor med magneter skulle ju kunna gå ut å hänga på dom när man ska ut på vägen
annars så finns de ju alltid jucieblandare å sätta på taket

Man kan iaf sätta på befintlig belysning på traktorn åtminstone. Ibland om man har solen i ögonen så ser man bara ngt mörkt komma och sen så ser man att det är en asfet traktor... Jaja, bara en liten parentes som jag retar mig på

enhjuling skrev:
Får man vara nyfiken och fråga hur många vurpor som är tillräckligt många?
Hu lång MC-karriär får man ihop det på?

En vurpa är tillräcklig och det behövs bara en mc-karriär som är några minuter för att man skall lära sej det :rolleyes:

Själv så har jag kört hoj i 23 år och vurpat tre gånger, alla på bana och utan några skador. Jag har vurpat en fjärde gång också, i ett underjordsgarage...men det räknas inte, jag släppte aldrig styret... :tungan

Niklasinorr skrev:
En vurpa är tillräcklig och det behövs bara en mc-karriär som är några minuter för att man skall lära sej det :rolleyes:

Själv så har jag kört hoj i 23 år och vurpat tre gånger, alla på bana och utan några skador. Jag har vurpat en fjärde gång också, i ett underjordsgarage...men det räknas inte, jag släppte aldrig styret... :tungan

Anledningen att jag frågade var att jag fått en känsla av att det finns en hel del som kört hoj et par tre år och vurpat flera gånger på den tiden och ändå har åsikter och vet precis hur det skall vara.

Du var inte en av dem :tummenupp

Själv har jag kört några år till och bara vurpat i skogen med crosshoj, men med crosshoj hör det nog till.....

Liten åsikt ba´´

Det borde vara lag på Mcutrustning lika så som det e bilbälte i en bil .. Jag e inte det bästa exempel på att använda det men men .. tycker bara det!!
Jo , det sägs att det e upp till var och en ,, men jag tycker inte det e speciellt kul o komma först till en olycka som en har kört omkull i jeans o ligger där o förblöder,o nersliten hud ända till skeletet! :kocko Eller har jag helt fel ??

Självklart dras vi med rötägg som vurpar en gång per säsong och löser ut en ny hoj.
Egentligen borde väl bolaget nollställa all ev. bonus vid en olycka som är orsakd av föraren.
Ja inte vet jag.
Men nu var det ju om annat i denna tråden, personligen har jag aldrig mött på motorcyklister som betett sig illa mot mig med att köra på min sida eller blåsa om på fel sida eller så.
Bilister har jag däremot massor av trista minnen av.

Mr San skrev:
Det borde vara lag på Mcutrustning lika så som det e bilbälte i en bil .. Jag e inte det bästa exempel på att använda det men men .. tycker bara det!!
Jo , det sägs att det e upp till var och en ,, men jag tycker inte det e speciellt kul o komma först till en olycka som en har kört omkull i jeans o ligger där o förblöder,o nersliten hud ända till skeletet! :kocko Eller har jag helt fel ??

En lag skapar bara irritation. Vad som behövs är förståelse varför det kan vara bra att ha massa skydd på sig.
Vad som behövs ännu mer är förståelse för att ett dyrt skinnställ med tillbehör inte är att betrakta som en livförsäkring.

Marsipulami skrev:
Herregud vad ni håller på att känna efter om ni har en fis på sne. Varför över huvudtagen bry sig.....

UltraMarine
Du skriver "nån meter" och då uppfattar jag det som minst 2 meter. Var är då ditt problem om det är två meter. Tror han skulle få det svårt att ta din backspegel där.
.

Nä jag menar 1.0+/-0.2m. - killen bytte från mitt körfält till vänster körfält framför mig - han var så jävla cool bah...

skulle kunna misstänka att det var du med andra ord...

Silwer skrev:
Självklart dras vi med rötägg som vurpar en gång per säsong och löser ut en ny hoj.
Egentligen borde väl bolaget nollställa all ev. bonus vid en olycka som är orsakd av föraren.
Ja inte vet jag.
Men nu var det ju om annat i denna tråden, personligen har jag aldrig mött på motorcyklister som betett sig illa mot mig med att köra på min sida eller blåsa om på fel sida eller så.
Bilister har jag däremot massor av trista minnen av.

Preciiiis - hade det varit en bilist hade jag inte ens reagerat men just att killen gjorde det på ett så tydligt sätt gjorde mig väldigt besviken...

UltraMarine skrev:
Nä jag menar 1.0+/-0.2m. - killen bytte från mitt körfält till vänster körfält framför mig - han var så jävla cool bah...

skulle kunna misstänka att det var du med andra ord...

Vem vet, det var kanske jag....

Marsipulami skrev:
Vem vet, det var kanske jag....

Jag klipper in lite ifrån ett tidigare inlägg jag gjort i tråden.

Vi lägger alla ner tid/energi att motarbeta sånt vi ogillar, till och med du som ogillar denna tråd. Alla blir nog bedömda efter de inlägg och argument som man anger i en tråd.

Vad är det för attityd du kommer med: Gick hissen inte ända upp?

Last edited:
X-Expert skrev:
Jag klipper in lite ifrån ett tidigare inlägg jag gjort i tråden.

Vi lägger alla ner tid/energi att motarbeta sånt vi ogillar, till och med du som ogillar denna tråd. Alla blir nog bedömda efter de inlägg och argument som man anger i en tråd.

Vad är det för attityd du kommer med: Gick hissen inte ända upp?

Nej, jäkla skit alltså, kom inte ända upp.... Vad gör man.......

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025