Besviken på sporthojåkare

HanneZ skrev:
Dratt över 100 på en 50 sträcka där folk går över titt som tätt veti faan om ja gjort. Sen tycker man att en gammel gubbe borde veta bättre.

Jaså, okej....., man måste vara en gammal gubbe för att köra kromhoj
:hihi Får berätta det för min vän som bara är 27 år att han har blivit en gammal gubbe....

Skämt och sidor, jag förstår dig samtidigt som jag inte förstår dig :brinnerup

Marsipulami skrev:
Jaså, okej....., man måste vara en gammal gubbe för att köra kromhoj
:hihi Får berätta det för min vän som bara är 27 år att han har blivit en gammal gubbe....

Skämt och sidor, jag förstår dig samtidigt som jag inte förstår dig :brinnerup
Nä asså jag såg gubben i fråga, han stog brevid mig i rödljuset, o han va äldre än 27

idag såg jag en jappsglidare, modell större köra om en bil på 30 väg, han körde säkert 80, han hade endast hjälm på sej, skjorta och jeans. vad jag blev rejält irriterad på var att han hade sin gissningsvis 10 åriga dotter bakpå, som hon också hade på sej t-shirt och jeans.

Jag är besviken på människan, som art betraktad :tomten

Ultra Marine:
Om du skriver ett inlägg där det börjar med:BESVIKEN PÅ SPORTHOJSÅKARE så lär du nog få räkna med lite "gliringar" och en skvätt ironi i folks svar det har väl inget med att du kör en Fzr att göra.....bara en tanke jag fick när jag började läsa andras svar :7peta

Vilket jävla gnälleri det e på sh forum nu för tiden.... Har ni brist på "intresannta" inlägg ?????

KalleNorton skrev:
idag såg jag en jappsglidare, modell större köra om en bil på 30 väg, han körde säkert 80, han hade endast hjälm på sej, skjorta och jeans. vad jag blev rejält irriterad på var att han hade sin gissningsvis 10 åriga dotter bakpå, som hon också hade på sej t-shirt och jeans.

Varför blev du irriterad, vems ansvar var det. Körde de i olaglig utrustning?? Hur vet du att hon var 10 år?

UltraMarine skrev:
Vad jag menade var att ser man en sporthoj-kollega framför sig så hånar man inte honom genom att ta med sig hans backspegel...

o nej jag åkte varken gyn-stol eller traktor... fast det är ju klart - den yngre generationen tycker väl en FZR är en traktor... :3freak
finns idioter överallt även om de åker "sporthoj"... ett ex

i Kista utanför Sthlm, där ja har min studentlägenhet så är min syrra å hällsar på över helgen.. hon var 2cm att bli kapad av en blå R1 iad snubben körde i endast jeans, å hood tröja *hjälm hade han iaf* såg ut som att han hade köpt hojen idag å skulle öva på att slanga.. IDIOT!! :kocko

Det var ju löjligt mycket vad alla hänger upp sig på att de har jeans och tröja på sig när de kör, är det lag på det eller???? Nej, det är lag på hjälm inget annat. Lägg er energi på något annat istället, ni är säkert inte ett jäkla dugg bättre själva, och påstå inget annat för då vet vi alla att ni ljuger!

:7peta

Marsipulami skrev:
Det var ju löjligt mycket vad alla hänger upp sig på att de har jeans och tröja på sig när de kör, är det lag på det eller???? Nej, det är lag på hjälm inget annat. Lägg er energi på något annat istället, ni är säkert inte ett jäkla dugg bättre själva, och påstå inget annat för då vet vi alla att ni ljuger!

Nej det är inte lag på skinnställ eller andra former av skyddskläder förutom hjälm, det är din hud och ditt problem. Jag har åkt omkull tillräckligt många gånger för att uppskatta att jag har klarat mej helskinnad varje gång tack vare skinnställ, så jag kör inte en meter utan. Det kallas erfarenhet och det får man när man kört tillräcklligt mycket hoj för att uppskatta att man slipper flera månaders MYCKET smärtsam behandling när läkarna skall plocka bort asfaltbitar ur huden. Dessutom måste den nyblivna hudskorpan rivas upp med jämna mellanrum för att minimera ärrbildning...men som sagt, du kanske också får erfarenhet en vacker dag :)

Däremot så borde det vara lag på ryggskydd...

Marsipulami skrev:
och påstå inget annat för då vet vi alla att ni ljuger!

JAG tycker det är mycket viktigt att man
har skydden på sig, och jag vet att MÅNGA
är noga med det. Men det är klart man gör
sitt eget val. Men ångrar sig nog ganska
snabbt om olyckan är framme!

Marsipulami skrev:

Hur roligt är det att bli sönderskrapad? Du kan fråga vem som helst som varit med. Att det sedan inte är lag på skyddskläder är inte nödvändigt, det är en fråga om överlevnadsinstinkt. Somliga har det, somliga inte.
Vad det gäller fart så är det bara de snabba stoppen som dödar, inte farten i sig..
Men sug på den här länken du, och fundera på om farten alltid är motorcyklistens angelägenhet...

http://images.google.se/imgres?imgu.../images?q=motorcykelolycka&hl=sv&lr=&ie=UTF-8

mvh

Niklasinorr skrev:
Nej det är inte lag på skinnställ eller andra former av skyddskläder förutom hjälm, det är din hud och ditt problem. Jag har åkt omkull tillräckligt många gånger för att uppskatta att jag har klarat mej helskinnad varje gång tack vare skinnställ, så jag kör inte en meter utan. Det kallas erfarenhet och det får man när man kört tillräcklligt mycket hoj för att uppskatta att man slipper flera månaders MYCKET smärtsam behandling när läkarna skall plocka bort asfaltbitar ur huden. Dessutom måste den nyblivna hudskorpan rivas upp med jämna mellanrum för att minimera ärrbildning...men som sagt, du kanske också får erfarenhet en vacker dag :)

Däremot så borde det vara lag på ryggskydd...

Får man vara nyfiken och fråga hur många vurpor som är tillräckligt många?
Hu lång MC-karriär får man ihop det på?

Vad jag än skriver här så handlar det om att ni lägger ner en jäkla massa energi på vad andra har på sig eller inte på sig. Det är upp till var och en oavsett vad följderna kan bli därefter.

Om jag är erfaren eller inte är dock inte upp till er att bedöma. Jag är mer erfaren än många av er här på Sporthoj!

För er kännedom så kör jag med fullt skydd såsom skinnställ, ryggskydd, hjälm och tar aldrig av handskar eller kör i jympadojor. Men om jag är erfaren för detta, det vet jag inte.....

Men som sagt, allt är upp till var och en

enhjuling skrev:
Får man vara nyfiken och fråga hur många vurpor som är tillräckligt många?
Hu lång MC-karriär får man ihop det på?

"Peppar peppar" så har jag inte gjort en enda vurpa av vissa anledningar. Frågan är om min MC-karriär är kort då, hmmmm.

Marsipulami skrev:
Vad jag än skriver här så handlar det om att ni lägger ner en jäkla massa energi på vad andra har på sig eller inte på sig. Det är upp till var och en oavsett vad följderna kan bli därefter.

Om jag är erfaren eller inte är dock inte upp till er att bedöma. Jag är mer erfaren än många av er här på Sporthoj!

För er kännedom så kör jag med fullt skydd såsom skinnställ, ryggskydd, hjälm och tar aldrig av handskar eller kör i jympadojor. Men om jag är erfaren för detta, det vet jag inte.....

Men som sagt, allt är upp till var och en

Vi lägger alla ner tid/energi att motarbeta sånt vi ogillar, till och med du som ogillar denna tråd. Alla blir nog bedömda efter de inlägg och argument som man anger i en tråd.

Jag vill ändå hålla med trådskaparen att det finns nötter som tror att det är helt OK att passera hur nära som helst. Men jag tror också att det är en fråga om hur fort det gick vid omkörningen. En halvmeter är OK för mig om skillnaden i fart mellan hojjarna inte är speciellt stor. Men jag skulle nog bli fly förbannad om hojjen drar förbi i en 50+ i hastighetskillnad, en meter ifrån. :6surkart

...och du, för somliga räcker det med 1 vurpa.. de kommer inte att göra flera... även fast de hade full skyddsmundering...

X-Expert skrev:
Vi lägger alla ner tid/energi att motarbeta sånt vi ogillar, till och med du som ogillar denna tråd. Alla blir nog bedömda efter de inlägg och argument som man anger i en tråd.

Jag vill ändå hålla med trådskaparen att det finns nötter som tror att det är helt OK att passera hur nära som helst. Men jag tror också att det är en fråga om hur fort det gick vid omkörningen. En halvmeter är OK för mig om skillnaden i fart mellan hojjarna inte är speciellt stor. Men jag skulle nog bli fly förbannad om hojjen drar förbi i en 50+ i hastighetskillnad, en meter ifrån. :6surkart

...och du, för somliga räcker det med 1 vurpa.. de kommer inte att göra flera... även fast de hade full skyddsmundering...

:klappar

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...