Besviken på sporthojåkare

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
På vägen hem i kväll så puttrade jag lite lugnt efter 2 långtradare som låg o rejsade
(var som att kolla på en snigel som ska korsa en väg)
I backspegeln så ser jag en grupp mcåkare som kommer i högfart mot mej och jag stannar kvar i höger körfält.

Jag följer första killen i backspegeln och ser att han inte byter körfält utan när han kommer ifatt mej så passerar han på bara nån meters avstånd trots att vänster körfält är tomt och det bara för att skrämma mig!

så jävla omoget och onödigt! :5sure

Idag blev jag jävligt besviken på en gubbe på en kromsläde. Mitt inne i Skövde centrum på en av de mest människo täta gatorna så drog han max(50 sträcka) förbi övergångsställen o annat.

HanneZ skrev:
Idag blev jag jävligt besviken på en gubbe på en kromsläde. Mitt inne i Skövde centrum på en av de mest människo täta gatorna så drog han max(50 sträcka) förbi övergångsställen o annat.

Jaha - var det bara en allmän reflektion eller menade du att jag åker kromsläde? :confused:

lite halv-OT: Senaste dagarna har jag blivit besviken på alla bönder som kör utan ljuset på. Det kostar inte dom någonting förutom lite fysisk ansträngning att slå om ett vred. Känner bekanta som kört in i en plog i hög hastighet på kvällen pga sånt slarv, amputerat ben med mera...

Vad jag menade var att ser man en sporthoj-kollega framför sig så hånar man inte honom genom att ta med sig hans backspegel...

o nej jag åkte varken gyn-stol eller traktor... fast det är ju klart - den yngre generationen tycker väl en FZR är en traktor... :3freak

själv blev jag extremt besviken för några dar sen när jag och en polare va på väg till/från GBG (kommer inte ihåg exact)..

kommer på motorvägen när vi ser en jätteröd ducce 996a.. polaren gasar upp jämsides och bägge glor som fan på bågen :rolleyes: vilket föraren ser..

ville ju höra det goa ljudet nä han drar (och kanske nån wheelie) så polaren gasar på full spetta (peugot 206, slutar axa vid 150 :död ), nu jävlar tänkte vi med sånna grin -> :D

duccen bara försvann i backspegeln :tomten :tummenupp :(

UltraMarine skrev:
Vad jag menade var att ser man en sporthoj-kollega framför sig så hånar man inte honom genom att ta med sig hans backspegel...

o nej jag åkte varken gyn-stol eller traktor... fast det är ju klart - den yngre generationen tycker väl en FZR är en traktor... :3freak

är du full? :5sure

UltraMarine skrev:
så passerar han på bara nån meters avstånd trots att vänster körfält är tomt och det bara för att skrämma mig!

så jävla omoget och onödigt! :5sure

Jag skulle följt efter den f*n och :fatta!

Saken är att folk skiter i andra, har du inte läst på forumet, har för mig att om det var ulf lundin som råkade ut för ungefär samma sak.

Sen tror jag faktiskt en del ser ner på folk som åker äldre maskiner.

Nä jag skrev nåt jag upplevt samma dag bara. De va en liten pik mot att du skrev sporthojåkare. De va väl inte hojen som körde? Den stackars hojen kan väl inte rå för vem som köper den och hur den personen sedan kör.

/ Hannes

HanneZ skrev:
Nä jag skrev nåt jag upplevt samma dag bara. De va en liten pik mot att du skrev sporthojåkare. De va väl inte hojen som körde? Den stackars hojen kan väl inte rå för vem som köper den och hur den personen sedan kör.

/ Hannes

Vaddå hojjen som körde? Vaddå pik? Tänk som en vuxen människa (försök åtminstone)...
Det är fenomenet jag vill belysa - om man är ute och åker så brukar man hälsa på sporthojskollegor INTE skrämma dom!

Varför skrämma någon man inte ens känner? :confused:

UltraMarine skrev:
På vägen hem i kväll så puttrade jag lite lugnt efter 2 långtradare som låg o rejsade............

Det hände mig förra helgen när jag var hemma i Dalarna och åkte lite..
hade precis avslutat en omkörning av 2 bilar, låg väl i ca 130 km/h med stånkan (jo den går så fort... :D ) när jag har kommit om båda bilarna så blir jag omblåst av 3st sporthojsåkare med modell nyare hojar, den första på bakslangen (ett svart fighterbygge), den andra höll på att plocka min backspegel (R1 eller R6 ser ju ganska lika ut) :kocko, samt den 3:de (en gul hoj) som faktiskt höll avstånd..
Att folk inte tänker på vafan dom håller på med... hade jag vinglat till eller sträckt på mig lite, som man gör ibland när man åkt ett tag, så hade han dragit rakt in i mig... blir så förbannad på puckon. :huvet

Edit: stvfel

Herregud vad ni håller på att känna efter om ni har en fis på sne. Varför över huvudtagen bry sig.....

UltraMarine
Du skriver "nån meter" och då uppfattar jag det som minst 2 meter. Var är då ditt problem om det är två meter. Tror han skulle få det svårt att ta din backspegel där.

HanneZ
Trist det du säger, men du har säkert gjort det ett antal gånger själv?

Josafan
På en plog finns där inte lyse och tyvärr så brukar ljusen oftast vara skitiga på en traktor. Håller med, man kan anstränga sig för lite. Bekvämligheten är för stor ibland.

sven666 skrev:
själv blev jag extremt besviken för några dar sen när jag och en polare va på väg till/från GBG (kommer inte ihåg exact)..

kommer på motorvägen när vi ser en jätteröd ducce 996a..

Jätteröd....hur röd är den då???

Texas skrev:
sven666 skrev:

kommer på motorvägen när vi ser en jätteröd ducce 996a..

Jätteröd....hur röd är den då???

Jätteröd = Helt röd utan några andra färger. Min är "Jättesvart", alltså helst svart............, nej fan, det är den inte, jag har ju guldkrom på fjäderdämparna, då är det alls inte "Jättesvart"

:hihi

Last edited:
Marsipulami skrev:
Herregud vad ni håller på att känna efter om ni har en fis på sne. Varför över huvudtagen bry sig.....

UltraMarine
Du skriver "nån meter" och då uppfattar jag det som minst 2 meter. Var är då ditt problem om det är två meter. Tror han skulle få det svårt att ta din backspegel där.

HanneZ
Trist det du säger, men du har säkert gjort det ett antal gånger själv?

Josafan
På en plog finns där inte lyse och tyvärr så brukar ljusen oftast vara skitiga på en traktor. Håller med, man kan anstränga sig för lite. Bekvämligheten är för stor ibland.
Dratt över 100 på en 50 sträcka där folk går över titt som tätt veti faan om ja gjort. Sen tycker man att en gammel gubbe borde veta bättre.

du kan ju sätta på ljuse på plogen men ett lite bekymmer de håller inte i längden å sen är har många växelplog de kan bli rätt lattjo så du vet
men de finns faktiskt lampor med magneter skulle ju kunna gå ut å hänga på dom när man ska ut på vägen
annars så finns de ju alltid jucieblandare å sätta på taket

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...