Bestyckningsfråga XR

Tackar! :Bugar

Hmm mitt 162 munstycke ser lite annorlunda ut än 150 som jag skruva ur. 162an är lite längre, men det slår inte i botten av förgasaren. Fick ett standard keihin munstycke för cross och enduro när jag bad om ett till XR. Måste blivit helgalet, är nog det som gör det...åka ikväll och byta till rätt sort, återkommer med resultat :tomten

Jag har ett stort hål i taket på luftburken (4x10cm?) och en ööööppen ljuddämpare, kan tilläggas!

KLAAAAAAAAAAAAAAART!!!

Var inne och bytte munstycke idag, dom sa att det var för långt munstycke som gjorde att den blev konstig vid gasavdrag. Sög koppen helt torr.

Orsaken till att den dött efter längre stunds åkning var ett den gått för fet. Original 150 munstycket, hade någon BORRAT upp!!! så det var skitstort när man jämförde med ett 160 munstycke. måste varit ca 180 efter borrning asså...borra ett munstycke? kan ju inte bli annat än fel. Hade inte tänkt tanken ens.

Så nu är det klart. sitter #160 & #62 munstycken i nu + nästan 3v på blandskruv. Så nu är förgasaren noga inställd och den går som FAN nu!!! Blev ett jävla drag i hojen, rejäl skillnad, när den inte dränks i soppa :banana

Tack för hjälpen alla :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...