bestycknings råd gsxr 1100 90a

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
örebro
Hoj
gsxr 1000 k7
vad ska man ha för munstucken i en gsxr 1100 med cv36 förgasare
web 348 kammar o v&h 4-1system
 
pops skrev:
vad ska man ha för munstucken i en gsxr 1100 med cv36 förgasare
web 348 kammar o v&h 4-1system

WebCam har väl ingen slipning som heter #348?

Vad är det för duration vid 0.050" lyft och vad är maxlyftet?

Normalt ska du inte behöva byta huvudmunstycket, kanske gå upp en storlek med 4-1. Däremot låg och mellanfart kan bli lite fetr eftersom det kan bli "dubbelpumpning" med vassare kamaxlar.
 
vet inte vad det är för duration o lyft på kammarna köpte hojen med dom i han sa at det var web 348 kammar. sitter 124,5 munstycken nu, vad ska man ha för storlek på dom? känns som den inte får tillräckligt med soppa
 
pops skrev:
vet inte vad det är för duration o lyft på kammarna köpte hojen med dom i han sa at det var web 348 kammar. sitter 124,5 munstycken nu, vad ska man ha för storlek på dom? känns som den inte får tillräckligt med soppa

Web 348 finns iaf inte i Web Cams sortiment, varken för GSX eller GSXR.

Storleken 124.5 finns inte för Mikuni. Däremot 122.5, 125 och 127.5. Om du är 100 på att det är 124.5 så är det ingen originalstorlek utan möjligen ett Dynocrap kit eller nåt annat.

Fullgasrepa 2'an 3'an 4'an. Choppa tändningen. Dra in kopplingen. Kör inte på tomgång, inte ens 2 sekunder. Rätt blandning ger en mörkbrun isolator med mattsvart ring på gängorna, dvs på tändstiftet. Är gängringen på tändstiftet vått (fast svart) är din motor inte tillräckligt uppvärmd, det är kondensvatten som gör att den blir våt.

Isolatorn åt det vita hållet, öka två steg från t.ex. 122.5 till 127.5.
Isolatorn åt det svarta hållet, minska ett steg från t.ex. 132.5 till 130
 
andersbrink skrev:
Web 348 finns iaf inte i Web Cams sortiment, varken för GSX eller GSXR.

Storleken 124.5 finns inte för Mikuni. Däremot 122.5, 125 och 127.5. Om du är 100 på att det är 124.5 så är det ingen originalstorlek utan möjligen ett Dynocrap kit eller nåt annat.

Fullgasrepa 2'an 3'an 4'an. Choppa tändningen. Dra in kopplingen. Kör inte på tomgång, inte ens 2 sekunder. Rätt blandning ger en mörkbrun isolator med mattsvart ring på gängorna, dvs på tändstiftet. Är gängringen på tändstiftet vått (fast svart) är din motor inte tillräckligt uppvärmd, det är kondensvatten som gör att den blir våt.

Isolatorn åt det vita hållet, öka två steg från t.ex. 122.5 till 127.5.
Isolatorn åt det svarta hållet, minska ett steg från t.ex. 132.5 till 130


krävs det nya stift och kollar du av alla 4st?
 
Närå, det krävs inte nya stift. Vill du vara på säkra sidan, kör halva 5'an också innan du choppar tändningen. Första gången ska du kolla alla fyra, sen kollar du bara på det tändstift som har ljusast färg (dvs det som kan ligga i farozonen med en klen blandning). Att resten går lite fetare gör ingenting eftersom effektförlusten vid lite för fett är minimal jämfört med att vara på den klena sidan.

Effektskillnad mellan väldigt fett, typ 11:1 och optimalt (12.3:1) ligger runt en hästkraft (om du har ca 140 på slangen) när hojen är riktigt uppvärmd, dvs helt försumbart.
 
Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Back
Top