Bestyckning Wings!?

Selle_

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 525 -04
Har nyss fått hem mina wings dämpare o undrar om de är några som haft sånna o isf hur de har bestyckat? :confused: sj kör jag en 660-06

//Micke
 
kan bara ge en ledtråd. på ktm 660 04 med kn filter och helt öppet system så slutade det med 167 har jag för mig? Så om du startar med 170 borde du hammna ganska rätt, men det var som sagt en 04a!! jag har för mig att den var ganska fett bestyckad org kan faktist suttit 170 org?
Dom flesta bestyckar på tok för fett!
 
okey tackar för det, jag har int en aning vad jag har på nu..
Men hur vet jag nu att man har hittat rätt, just nu tycker jag den går ganska bra inga smällar osv...
Men det är kanske det ska vara?:confused:
Flera tips o gärna lite allmänn info om vad som styr bestyckningen, kan det hända något tråkigt om han går för snålt alt för fett??
All info är bra info

tackar på förhand..

//Micke
 
okey tackar för det, jag har int en aning vad jag har på nu..
Men hur vet jag nu att man har hittat rätt, just nu tycker jag den går ganska bra inga smällar osv...
Men det är kanske det ska vara?:confused:
Flera tips o gärna lite allmänn info om vad som styr bestyckningen, kan det hända något tråkigt om han går för snålt alt för fett??
All info är bra info

tackar på förhand..

//Micke

Då får du kolla läget hur stort munstycke som sitter i nu. Och hur ser luftburken ut,,borrad ellr org? org skumfilter?
Det är direkt skadligt att kör för snålt ventilerna bränns!!, Man startar med att bestycka in högfarten, sedan nålhöjden och slutligen lågfarten och luftskruv.
för att kolla högfarten som är viktigast så,,,,dra lös stiftet med kall motor för att spara gängorna. borsta rent stiftet,,,,,,sedan drar du fullt gärn minst 1km du kan gärna stå ellr fälla ut benen som fallskärmar så det inte går så fort ,,,slå av motorn i fart utan att släppa gasen förens den stannat (bara att trycka in kopplingen) släpper man gasen och typ motorbromsar så hinner stiftet missfärgas!! Det ska då hellst vara gyllenbrunt. Är det åt vitare hållet så går den för snålt. Kolla endast elektråden!
 
Last edited:
Det är orginalburk o orginalfilter i iaf, så mytcket vet jag o den är inte uppborrad...Ska ta o kolla vad för munstycke som sitter i nu.
Tackar så länge

//Micke
 
Smäller den inte alls vid avslag på gasen? Drar jag till ordentligt och släpper direkt så smäller det ordentligt alltså. Är det fel bestyckning på min? Jag gillar knallarna, men kanske inte bra om de inte ska vara där.. :va

(sorry om jag snodde din tråd lite... ska inte upprepas :D )
 
Smäller den inte alls vid avslag på gasen? Drar jag till ordentligt och släpper direkt så smäller det ordentligt alltså. Är det fel bestyckning på min? Jag gillar knallarna, men kanske inte bra om de inte ska vara där.. :va

(sorry om jag snodde din tråd lite... ska inte upprepas :D )

kan tänkas att den går magert,, det kan vara lågfarten som är för liten också, prova att skruva på luftmunstycket för att få bort smällarna.
frågan är om det sitter org vacumfugge på din? kolla färgen på stiftet.
 
kan tänkas att den går magert,, det kan vara lågfarten som är för liten också, prova att skruva på luftmunstycket för att få bort smällarna.
frågan är om det sitter org vacumfugge på din? kolla färgen på stiftet.

Jag trodde det var tvärtom... Jag ska se om jag kan skruva lite. Ska bara hitta grejerna att skruva på... :D

Varför skulle det inte vara orginal vacumförgasare? Brukar inte 640n smälla? Ska se vad det står på den. Borde väl stå nån beteckning på fuggen.
 
Jag trodde det var tvärtom... Jag ska se om jag kan skruva lite. Ska bara hitta grejerna att skruva på... :D

Varför skulle det inte vara orginal vacumförgasare? Brukar inte 640n smälla? Ska se vad det står på den. Borde väl stå nån beteckning på fuggen.

org vacumfugge är till för gammla tanter!! Den är slö ger dålig effekt och är svårbestyckat vid trim. Men runt 02 vart det väl flatslide? Det syns lättast det är ett stort plastlock längst upp på gasaren mikuni ,står det därimot fc eller kehin då är det bra:tummenupp
 
org vacumfugge är till för gammla tanter!! Den är slö ger dålig effekt och är svårbestyckat vid trim. Men runt 02 vart det väl flatslide? Det syns lättast det är ett stort plastlock längst upp på gasaren mikuni ,står det därimot fc eller kehin då är det bra:tummenupp

jag vet att det är en vacumfugge orginal. Flatside sitter på 625 och 660. Jag är nog rätt övertygad om att det är ett plastlock lägst upp. Att det är mikuni vet jag också. Ska ta en extra koll sen efter jobbet. Summa summarum... det är en slö hoj... iaf för den vane... För mig räcker den lite till iaf. Jag vet att man kan hitta flatside-förgasare på ebay med ett hyfsat pris. Vinterprojekt kanske?
 
Nu har jag vart ute o kikat lite o det satt 165 som högmunstycke, men var hittar jag lågfartsmunstycket? vore intressant o veta vad som sitter där nu...
Ska ner imorgon o försöka få tag på ett 170 munstycke som jag ska testa med.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top