Bestyckning TM-40 XR-650

jontte

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Hoj
KTM 990 Adventure
Då är det dags att slänga bort orginal fuggen. :)
Någon som kan ge lite grundtips till munstycken.
Hade 70s, 190 på orginal fuggen.

uuuupp, har sökt men inte hitta info.
Snälla ni som kör med dessa prylar.
Grövre krökar, "raka rör", sidokåpa mod, tm-40.

Kom igen!

145-150 main jet
35-40 pilot jet

Jag har 147.5 och 32.5 och den är klen på låga varv.

den är orginal, får den imorron och då ska testerna börja men olika munstycken. Bra att veta någorlunda vilka munstycken andra kör med.

Personligen tror jag hojen kommer gå tvärfett på fullgas med 145-150 och de där grejerna..
Bänka den så får du se, blandvärdet skall ligga mellan 13 å 14

Var har ni hittat lågfartsmunstycken ?
Lelle hade inte dessa och kollade med några andra men de hade inga heller.
Finns det någon hoj som har denna fug som standard ?

:) Jag fick samma problem. Angav vilken förgasare det var och de beställde munstycken, men nu har de fått hem fel typ två gånger.

Jag laddade hem sprängskiss+artikellista/nummer från mikunis hemsida så nästa försök blir med angivet artikelnummer.. bara jag får ork att ta mig dit.

Jag har 150 i huvudmunstycke och 25 i lågfart. Sitter troligtvis olika luftmunstycken i förgasarna, därav lågfartsmunstycket. Har oxå fått fel lågfartsmunstycke flera ggr, men nu har Motorhuset här i Östersund fått hem rätt. Glömde nämna att det var en TM-40-6 vid beställning.

Viper slipon+ öppnad sidokåpa
Lycka till :)

Parabol-kungen skrev:
Jag har 150 i huvudmunstycke och 25 i lågfart. Sitter troligtvis olika luftmunstycken i förgasarna, därav lågfartsmunstycket. Har oxå fått fel lågfartsmunstycke flera ggr, men nu har Motorhuset här i Östersund fått hem rätt. Glömde nämna att det var en TM-40-6 vid beställning.

Viper slipon+ öppnad sidokåpa
Lycka till :)

De va som attan till lågfart.

Har nu LG: 25 o H; 140 men min hoj dör om jag vridet fullt från låga varv. Detta problem har jag hade jag med org. fuggen också och hoppades bli av med de nu.
Någon som har tips o ledtrådar vad jag ska göra...börjar tappa tålamodet snart :(

Tror inte att du blir av med det problemet helt, min gör likadant :mad:
Vrider man till stoppet på tomgång så stannar aset. Det var lika på xr 600 som jag hade innan med samma förgasare. Tror man får leva med det :huvet

Parabol-kungen skrev:
Tror inte att du blir av med det problemet helt, min gör likadant :mad:
Vrider man till stoppet på tomgång så stannar aset. Det var lika på xr 600 som jag hade innan med samma förgasare. Tror man får leva med det :huvet

Har du bytt insugsgummit eller den på luftburkssidan. Tycker dom är något korta med tm-40.

Ok, tyckte de va lite korta men hoppas de håller tätt. Hoppas på ett gäng munstycken ska ha kommit till imorgon :)

jontte skrev:
De va som attan till lågfart.

Har nu LG: 25 o H; 140 men min hoj dör om jag vridet fullt från låga varv. Detta problem har jag hade jag med org. fuggen också och hoppades bli av med de nu.
Någon som har tips o ledtrådar vad jag ska göra...börjar tappa tålamodet snart :(

Funkar verkligen accpumpen som den ska? Den sitter där för att motverka att hojen dör när vacuumet försvinner, suger ju dåligt med soppa ur flottör'n då.
Tips, kolla funktionen och grundställ så den aktiveras på kanske 1/3 dels gas och 1 sek sprut eller nåt. Det är ju alltid ngt att utgå från. Då skall inte hojen 'dö' på det sätt originalförgasaren håller på.
Lågfarten bör ju också fungera hyfsat innan, ratta blandskruven dit tomgången är högst

Xo skrev:
Per, det kan tänkas.
Vad har du själv på din?
Jag minns faktiskt inte riktigt vad det blev till slut.

Per skrev:
Funkar verkligen accpumpen som den ska? Den sitter där för att motverka att hojen dör när vacuumet försvinner, suger ju dåligt med soppa ur flottör'n då.
Tips, kolla funktionen och grundställ så den aktiveras på kanske 1/3 dels gas och 1 sek sprut eller nåt. Det är ju alltid ngt att utgå från. Då skall inte hojen 'dö' på det sätt originalförgasaren håller på.
Lågfarten bör ju också fungera hyfsat innan, ratta blandskruven dit tomgången är högst

Jag minns faktiskt inte riktigt vad det blev till slut.

ok, ska labba lite när jag får lite större lågfart munstycken.

Funkade din bra eller ?

jontte skrev:
ok, ska labba lite när jag får lite större lågfart munstycken.

Funkade din bra eller ?

Japp, den funkar bra. Vissa har dock haft problem med dessa 'externa' pumpar som kan frysa, fastna skit i osv

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman