Pacman
Gudomlig sporthojare
Tjena!
Först ber jag om ursäkt i förskott till alla er som brukar irritera er på att det tas upp gamla ämnen, men jag hittar inget bra svar på detta i alla gamla trådar.
Jag har just bytt till en fin bolt-on-burk från Art på min ZXR och har lite funderingar. Eftersom burken är bra mycket öppnare än originalburken av vanlig 3-kammar-modell, så borde ju hojen gå lite magrare nu, i alla fall på topp. Jämfört med original blåser det full storm ur nya dämparen när man varvar lite.
Jag funderar på att köpa ett set med större munstycken för att se om jag kan få liite bättre drag i maskinen, plus att det känns bättre att hojen (förhoppningsvis) inte går så magert då. Någon bänkning är inte intressant, utan jag tänkte bara testa med lite större munstycken för att se vad det kan ge.
Ni som har bytt till slip-on, har ni bytt huvudmunstycken, och hur mycket större har ni valt i så fall? Blev resultatet bättre än innan? Original är 130 på min hoj, och förgasarna är CV36
r från Keihin. Om jag bara ska dra till med en större storlek för att testa, ska jag satsa på 135?.....140?. Nu vill jag alltså veta vad ni TROR! 
En sak till: Munstycken som dom säljer på Addemoto, Lelles mfl. för typ 20 spänn styck,är dom sämre (mindre exakta) än original från Keihin tror ni, eller ÄR dom rent av original?
Först ber jag om ursäkt i förskott till alla er som brukar irritera er på att det tas upp gamla ämnen, men jag hittar inget bra svar på detta i alla gamla trådar.
Jag har just bytt till en fin bolt-on-burk från Art på min ZXR och har lite funderingar. Eftersom burken är bra mycket öppnare än originalburken av vanlig 3-kammar-modell, så borde ju hojen gå lite magrare nu, i alla fall på topp. Jämfört med original blåser det full storm ur nya dämparen när man varvar lite.

Jag funderar på att köpa ett set med större munstycken för att se om jag kan få liite bättre drag i maskinen, plus att det känns bättre att hojen (förhoppningsvis) inte går så magert då. Någon bänkning är inte intressant, utan jag tänkte bara testa med lite större munstycken för att se vad det kan ge.
Ni som har bytt till slip-on, har ni bytt huvudmunstycken, och hur mycket större har ni valt i så fall? Blev resultatet bättre än innan? Original är 130 på min hoj, och förgasarna är CV36


En sak till: Munstycken som dom säljer på Addemoto, Lelles mfl. för typ 20 spänn styck,är dom sämre (mindre exakta) än original från Keihin tror ni, eller ÄR dom rent av original?