Om du kör med original vacumförgasare så ska du absolut inte köra med öppna filter alls (för jag antar att du pratar om separata filter till respektive förgasare?), då kommer hojen aldrig att gå bra. Det är antagligen därför hojen går som skit för dej just nu.
Om du absolut tänker envisas med att köra med öppna filter typ K&N koniska (ovala avråder jag å det bestämdaste att användas till vacumfuggar!), så tejpa igen filterytan på varje filter med eltejp tills du får hojen att gå hyggligt (du kommer aldrig att få hojen att gå riktigt bra på låg och mellangas, utan få en viss fördröjning på gassvar och förlorad effekt i låg och mellanregistret). Testa med ca dubbla eltejpsbredden från närmast förgasaren och utåt till en början.
Normalt sett så ska man inte ens behöva gå upp någon storlek på huvudmunstycken om man enbart byter till ett avgassystem som andas bättre om man behåller originalförgasare och luftburk, kan t.o.m vara så att man bör gå ner ett snäpp. Grundregeln generellt är iaf +/- ett steg från original bestyckning eller oförändrat.